To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Εύθραυστη και νευρική η αγορά Επικοινωνίας...

Εύθραυστη και νευρική η αγορά Επικοινωνίας...
Ολοκληρώθηκε το πρώτο report της FORECOMM_S, της έρευνας που ξεκίνησε η ΕΔΕΕ με στόχο να καταγράψει την εκτίμηση των επαγγελματιών που ασχολούνται με την επικοινωνία στην Ελλάδα, είτε από την πλευρά των διαφημιζόμενων είτε από την πλευρά των εταιρειών επικοινωνίας, σχετικά με την εξέλιξη των μεγεθών της αγοράς (ανά τρίμηνο).

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο διάστημα Δεκεμβρίου 2016 – Ιανουαρίου 2017 και εξετάζει το έτος 2016, καθώς και τις εκτιμήσεις για το πρώτο τρίμηνο 2017.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν, οκτώ χρόνια μετά το ξέσπασμα της κρίσης στην Ελλάδα, η αγορά της επικοινωνίας μοιάζει ακόμα χωρίς ξεκάθαρη προοπτική, νευρική και εύθραυστη. Από τη μια, οι διαφημιζόμενοι πιστεύουν ότι στις δικές τους αγορές, η κρίση δεν έχει τελειώσει ακόμα και εμφανίζονται συγκρατημένα απαισιόδοξοι ως προς το μέλλον.

Από την άλλη, οι εργαζόμενοι στην επικοινωνία, αισθάνονται ότι στην εταιρεία τους και όχι στην αγορά, υπάρχει αυξημένη ζήτηση για τις υπηρεσίες τους, αλλά με ποιοτικές τροποποιήσεις: η ζήτηση στρέφεται προς τις υπηρεσίες για ενέργειες direct, κυρίως μέσα από το διαδίκτυο. Αντίστοιχα, οι διαφημιζόμενοι φαίνεται να αντιλαμβάνονται ότι πρέπει να είναι παρόντες στην επικοινωνία, είτε γιατί βλέπουν τη σημερινή κατάσταση ως ευκαιρία  είτε γιατί χωρίς επικοινωνία,  η θέση τους γίνεται πιο ευάλωτη. Η επένδυση σε άμεσες ενέργειες επικοινωνίας, κυρίως μέσα από το διαδίκτυο, προτιμάται, ενδεχομένως επειδή αποτελεί για τους διαφημιζόμενους μια επιλογή άμεσης απόδοσης και χαμηλού ρίσκου, αφού δεν αναλαμβάνονται μεγάλες δεσμεύσεις για το μέλλον ούτε μεγάλο κόστος παραγωγής.




Στασιμότητα παρατηρείται στις προβλέψεις για τα παραδοσιακά μέσα. Αυτό εξηγείται και από τη σταδιακή συρρίκνωση της προσφοράς παραδοσιακών μέσων (π.χ. έντυπα) και από την αδυναμία της τηλεόρασης να προσεγγίσει τα νεώτερα κυρίως κοινά, τη στιγμή που η συνολική κατανάλωση των μέσων ανεβαίνει, λόγω του double ή triple screen.

Άξια επισήμανσης ακόμα, είναι η μεγάλη διαφορά αντίληψης ανάμεσα στο εγώ και το εμείς. Τόσο οι διαφημιζόμενοι όσο και οι εργαζόμενοι στην επικοινωνία, πιστεύουν στατιστικά σημαντικά, ότι η δική τους εταιρεία πηγαίνει σχετικά καλά, ενώ αντίθετες είναι οι εκτιμήσεις τους για τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιούνται. Αυτό μπορεί να εξηγηθεί είτε ως αποτέλεσμα της αναδιάρθρωσης που ήδη έχουν κάνει, ώστε να ανταποκρίνονται οι ίδιοι στα δεδομένα της οικονομίας και να επιβιώνουν χωρίς να μπορούν να δουν γενικότερη ανάπτυξη, είτε ως «εταιρικός πατριωτισμός» έναντι των ανταγωνιστών τους.