To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Βελτίωση στην επιχειρηματική εμπιστοσύνη διαφήμισης και marketing

Βελτίωση στην επιχειρηματική εμπιστοσύνη διαφήμισης και marketing
Τι δείχνουν τα στοιχεία του Δείκτη για το Διαφημιστικό Κλίμα που παρουσίασε η EACA.

Τα επίπεδα επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στην ευρωπαϊκή βιομηχανία διαφήμισης και marketing σημείωσαν σημαντικη αύξηση, από τις 7 μονάδες του Ιουλίου του 2016, στις 16 τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τον Δείκτη European Advertising Business Climate, που κυκλοφόρησε η European Association of Communications Agencies (EACA).

Η αύξηση αυτή αποδίδεται σε σημαντικό βαθμό στην ανάκαμψη του Ηνωμένου Βασιλείου από το αρχικό σοκ που προκάλεσε η απόφαση για Brexit, καθώς και την βελτίωση της εμπιστοσύνης σε Ισπανία και Γερμανία, που αντιστάθμισαν την κάμψη σε Δανία, Κύπρο και Σλοβακία. Με βάση τις πρόσφατες οικονομικές βελτιώσεις στο εσωτερικό της, η Ισπανία παρουσίασε τον υψηλότερο δείκτη επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στην Ευρώπη (+38), ενώ αρκετά ψηλά παρέμεινε και η Ιταλία παρά τη μικρή κάμψη (από το +35 στο +30), μαζί με τις Σουηδία και Γερμανία (+27). Προς έκπληξη όλων, η Ελλάδα παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη (από το -2 στο +21) και πέρασε σε θετικό πρόσημο για πρώτη φορά έπειτα από 2 χρόνια.

Σημαντική ήταν η ανάπτυξη και στην Κροατία (από το +7 στο +31). Στον αντίποδα, η χαμηλότερη εμπιστοσύνη παρατηρείται στη Σλοβακία (-17), ενώ αρνητικό πρόσημο παρουσιάζουν επίσης οι Κύπρος (-9), Γαλλία (-5) και Εσθονία (-2). Παράλληλα, αύξηση παρουσιάζουν τόσο η ζήτηση όσο και οι προσδοκίες για διαφημιστικές υπηρεσίες στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα, η ζήτηση έφτασε στο +20 το γ' τρίμηνο από το +11 του β' τριμήνου και οι προσδοκίες από το +6 στο +18 για το τελευταίο τρίμημο του έτους.  

Σε επίπεδο εταιρειών, αυτές από τη Βόρεια Ευρώπη συνεχίζουν να επιδεικνύουν την υψηλότερη προσδοκία για ζήτηση των υπηρεσιών τους (+29), ενώ σημαντική βελτιώση παρουσιάζουν κι αυτές της Δυτικής Ευρώπης: από το +5 του γ' τριμήνου, στο +17 του δ' τριμήνου του έτους.       
Τέλος, ο δείκτης απασχόλησης στον διαφημιστικό τομέα της ΕΕ συρρικνώθηκε από το +11 του β' τριμήνου στο +1 του γ' τριμήνου του τρέχοντος έτους, με τη μέτρηση αυτη να είναι η χαμηλότερη στην κατηγορία από το ξεκίνημα του 2015.  
TAGS: EACA