To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Γρηγόρης Αντωνιάδης, ΣΔΕ: «Tα ήρεμα νερά βλάπτουν τους διαφημιζόμενους»

Γρηγόρης Αντωνιάδης, ΣΔΕ: «Tα ήρεμα νερά βλάπτουν τους διαφημιζόμενους»

Tον απολογισμό του 2023 έκανε ο Πρόεδρος του ΔΣ του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδας Γρηγόρης Αντωνιάδης. Στο κείμενο που έχει αναρτηθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του ΣΔΕ αναφέρεται στα 45 χρόνια διαδρομής, που συμπλήρωσε πέρσι ο φορέας ενώ προαναγγέλλει πως ο ΣΔΕ θα συνεχίσει τις παρεμβάσεις και τις δημόσιες τοποθετήσεις σχετικά με τα κακώς κείμενα στην αγορά θέλοντας να ταράξει τα νερά και να βάλει ένα τέλος στην αδράνεια των διαφημιζόμενων και των λοιπών stakeholders. «Θα συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις και το 2024, μέχρι να δούμε τις αλλαγές που επιθυμούμε όσον αφορά σε κακές πρακτικές που τείνουν να θεωρούνται κανονικότητα (όπως η τοξικότητα στα Μέσα, η έλλειψη διαφάνειας κ.α.)  και στρεβλές συνθήκες που έχουν γίνει κανόνας (όπως το fake premium placement, τα πολύ μεγάλα breaks, το πλήθος διαφημίσεων στη ζώνη 2-6 το πρωί κ.α.)» αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο. Επίσης ο Πρόεδρος του ΣΔΕ αναφέρεται αναλυτικά στις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του ΣΔΕ κατά την προηγούμενη χρονιά αλλά και τους στόχους και τις προκλήσεις του φορέα για την φετινή.

Αναλυτικά ο Απολογισμός του ΣΔΕ για το 2023 αναφέρει τα εξής:

«Κάνοντας τον απολογισμό μίας ακόμα δύσκολης χρονιάς όπως ήταν το 2023, θα ήθελα να αναφερθώ στα σημαντικότερα ορόσημα, επιτεύγματα, δράσεις και πρωτοβουλίες των τελευταίων 12 μηνών.

Καταρχάς, στην εκλογή του νέου ΔΣ και στην επέτειο των 45 ετών από την ίδρυση του ΣΔΕ! Το νέο ΔΣ δεσμεύτηκε να υποστηρίξει τη μακρά και σταθερά ανοδική πορεία του Συνδέσμου, μία πορεία που επιβεβαιώνει τη σημασία ύπαρξης του μοναδικού θεσμικού φορέα των διαφημιζόμενων στην Ελλάδα, για την προάσπιση της εύρυθμης λειτουργίας του χώρου της επικοινωνίας, προς όφελος των διαφημιζομένων, των λοιπών stakeholders και φυσικά του καταναλωτή μέσα σε ένα πλαίσιο ορθών αξιών & πρακτικών.

Γιορτάσαμε τα 45 χρόνια του ΣΔΕ μ’ ένα μεγάλο καλοκαιρινό πάρτι, όπου είχαμε την ευκαιρία να βρεθούμε από κοντά με τα μέλη και με τους συνεργάτες μας. Οι ευχές όλων, όπως αποτυπώθηκαν στο #hashtag που πλέον στολίζει τα γραφεία μας, μας δίνουν δύναμη να συνεχίσουμε την προσπάθεια να γινόμαστε κάθε μέρα καλύτεροι και πολυτιμότεροι για τα μέλη μας και για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς επικοινωνίας.

Πέρα από αρχαιρεσίες και γενέθλια, το 2023 έφερε και μία έντονη ανάγκη για αναστοχασμό και προβληματισμό όσον αφορά τον κλάδο στον οποίο εργαζόμαστε. Με αίσθημα ευθύνης, αποφασίσαμε να τοποθετηθούμε για τις στρεβλώσεις της αγοράς επικοινωνίας, που πιστεύουμε ότι αλλοιώνουν την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της διαφήμισης στην Ελλάδα και υποβιβάζουν το διαφημιστικό περιβάλλον που αξίζει στον καταναλωτή και που επιθυμούμε για τα brands μας.

Ξεκινήσαμε λοιπόν μία σειρά δημόσιων πλέον τοποθετήσεων μέσω παρεμβάσεων, δελτίων τύπου, συνεντεύξεων, χαιρετισμών σε συνέδρια, αλλά και της νέας μας στήλης Food For Thought, για θέματα που έχουμε μοιραστεί με τα μέλη μας και τους αρμόδιους φορείς, αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια. Στόχος μας είναι να ταράξουμε τα νερά και να βάλουμε ένα τέλος στην αδράνεια των διαφημιζόμενων και των λοιπών stakeholders, καθώς είναι αποδεδειγμένο ότι «τα ήρεμα νερά βλάπτουν τους διαφημιζόμενους» και φυσικά την αγορά. Θα συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις και το 2024, μέχρι να δούμε τις αλλαγές που επιθυμούμε όσον αφορά σε κακές πρακτικές που τείνουν να θεωρούνται κανονικότητα (όπως η τοξικότητα στα Μέσα, η έλλειψη διαφάνειας κ.α.)  και στρεβλές συνθήκες που έχουν γίνει κανόνας (όπως το fake premium placement, τα πολύ μεγάλα breaks, το πλήθος διαφημίσεων στη ζώνη 2-6 το πρωί κ.α.).

To 2023 έφερε ακόμα την ανάγκη ανάληψης πολύ σημαντικών πρωτοβουλιών στο κομμάτι των μετρήσεων και της αυτοδέσμευσης:

  • Cross Media Measurement: Η έλλειψη μετρήσεων αποτελεί τεράστιο κενό στην αγορά μας. Σήμερα, μη γνωρίζοντας την πραγματική κάλυψη και συχνότητα που πετυχαίνει το διαφημιστικό μας μήνυμα, πόσοι δηλαδή άνθρωποι (όχι συσκευές!) είδαν την διαφήμισή μας σε κάθε Μέσο και συνολικά, ως διαφημιζόμενοι δε μπορούμε να κάνουμε σωστό προγραμματισμό, ούτε να αξιολογήσουμε τις καμπάνιες μας σωστά. Έτσι, δαπανούμε πολλά εκατομμύρια ετησίως στα τυφλά, στοχεύοντας ξανά και ξανά τον ίδιο άνθρωπο και καθιστούμε την διαφήμιση ενοχλητική για τον καταναλωτή, χωρίς να δίνουμε προστιθέμενη αξία στην επιχείρηση μας. Φιλοδοξώντας να βρούμε λύση στο καυτό αυτό θέμα μέσα από το λανσάρισμα μίας λύσης cross media measurement, ξεκινήσαμε σειρά ενεργειών, οι οποίες θα συνεχιστούν το 2024:
    • Συνεργασία με τη Nielsen για βελτίωση της μέτρησης τηλεθέασης
    • Συμμετοχή σε JIC του IAB Hellas για εξεύρεση λύσης στο Digital Audience Measurement
    • Σειρά ενημερωτικών συναντήσεων με εταιρείες audience measurement, με την WFA και με εθνικούς συνδέσμους διαφημιζομένων για παρακολούθηση των διεθνών εξελίξεων στο θέμα του ΧΜΜ
  • Influencer Marketing: Nέος Οδηγός Καλής Πρακτικής και Νέο Παράρτημα στον ΕΚΔ-Ε. Δουλέψαμε εντατικά, σε συνεργασία με την ΕΔΕΕ και το ΣΕΕ αντίστοιχα, για την δημιουργία αυτών των δύο σημαντικών εργαλείων αυτοδέσμευσης, με σκοπό την ενίσχυση της ποιότητας, της εμπιστοσύνης και της διαφάνειας στο Influencer Marketing, τόσο για τα brands και τις εταιρείες που εκπροσωπούν/προωθούν influencers/υλοποιούν influencer καμπάνιες, όσο και για τους ίδιους τους influencers.
  • Global Standards Coalition: Υποστηρίξαμε την παγκόσμια πρωτοβουλία αυτοδέσμευσης Global Standards Coalition της International Alliance for Responsible Drinking (IARD) που σκοπό έχει την περαιτέρω μείωση της επιβλαβούς κατανάλωσης αλκοόλ και την ενθάρρυνση της πιο υπεύθυνης εμπορικής επικοινωνίας αλκοολούχων ποτών.

Ο ρόλος μας όμως, όπως πολύ καλά γνωρίζετε, δεν περιορίζεται στα θεσμικά θέματα, αλλά έχει διευρυνθεί με σκοπό τη μεγιστοποίηση της υποστήριξης του έργου των marketers. Tο 2023 αυτό αποτυπώθηκε -μεταξύ άλλων- και μέσα από τις ακόλουθες σημαντικές πρωτοβουλίες:

  • Webinars & συνέδρια: Δώσαμε στα μέλη μας δυνατότητα δωρεάν συμμετοχής σε 25 webinars που πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με την WFΑ και δωρεάν συμμετοχής ή συμμετοχής με ειδική μειωμένη τιμή σε 6 επιλεγμένα συνέδρια που πραγματοποιήθηκαν υπό την αιγίδα μας. Ξεκινήσαμε τέλος μία ακόμα εκπαιδευτική συνεργασία, αυτή τη φορά με το Ινστιτούτο Επικοινωνίας (ΙΕπ), για συμμετοχή των μελών μας με ειδικές, μειωμένες τιμές στα online σεμινάρια του Ινστιτούτου.
  • Creativity for All: Θεωρώντας τη δημιουργικότητα ζωτικής σημασίας για όλους όσοι εργάζονται στο marketing και την επικοινωνία και θέλοντας να συμβάλλουμε στην αντιμετώπιση της creativity crisis που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια σε παγκόσμιο επίπεδο, σχεδιάσαμε, σε συνεργασία με την ΕΔΕΕ, ένα σημαντικό πρόγραμμα που περιλαμβάνει πολλαπλές δράσεις και στόχο έχει να βοηθήσει τα agencies και τους διαφημιζόμενους, να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα ο καθένας στον δικό του τομέα. Δύο από τις σημαντικότερες δράσεις του Creativity for all ήταν η δυνατότητα συμμετοχής των μελών μας στο σεμινάριο «The Business of Creativity – Unlock the impact of creativity on business» του μύθου της διαφήμισης Sir John Hegarty σε ειδικές μειωμένες τιμές (2 κύκλοι ήδη) και η πραγματοποίηση της έρευνας «Η διαφήμιση σήμερα μέσα από τα μάτια του κοινού», τα αποκαλυπτικά ευρήματα της οποίας μοιραστήκαμε με τα μέλη μας.
  • DE&I: Η προσπάθεια μας για επικοινωνία πιο υπεύθυνη, πιο συμπεριληπτική και πιο αποτελεσματική συνεχίζεται. Συμμετείχαμε στο 2ο κύμα της παγκόσμιας έρευνας “Diversity Equity & Inclusion” που διοργάνωσε η WFA. Η συμμετοχή μεγάλου αριθμού εταιρειών και φορέων που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μας, έφερε τη χώρα μας στην 5η θέση της κατάταξης με βάση τον απόλυτο αριθμό συμμετοχών μεταξύ 34 αγορών! Η Global DEI Census 2023 συγκέντρωσε παγκοσμίως περισσότερες από 13.000 συμμετοχές και η μαζική αυτή ανταπόκριση απέδειξε, για ακόμα μία φορά, τη σημαντικότητα του εγχειρήματος και του θέματος σε παγκόσμια κλίμακα. Στο ίδιο πλαίσιο, η ενασχόλησή μας με το θέμα της προσβασιμότητας, οδήγησε στη συνεργασία μας με τον Σ.Κ.Ε.Π. και στην εξαιρετικά επιτυχημένη εκδήλωση “Ενημέρωση & Εξοικείωση με την Αναπηρία και την Προσβασιμότητα” που πραγματοποιήσαμε με θέμα την κοινωνική αποδοχή των ατόμων με αναπηρία, την ισότητα, τη συμπερίληψη και την ευθύνη.
  • Sustainability: Τα ακραία καιρικά φαινόμενα και οι καταστροφές του 2023 επιβεβαίωσαν δυστυχώς την κρισιμότητα της βιωσιμότητας και επικύρωσαν την επιλογή του ΣΔΕ που έχει τοποθετήσει το θέμα στην κορυφή της ατζέντας του ήδη από το 2018. Όπως γνωρίζετε, από το 2021 είμαστε επίσημος υποστηρικτής του WFA Planet Pledge, το οποίο σήμερα αριθμεί 8 μέλη στην Ελλάδα. Οι δράσεις μας το 2023 περιλάμβαναν σειρά εκδηλώσεων όπως το webinar «Marketing & Sustainability in a “polycrisis” era» που πραγματοποιήσαμε σε συνεργασία με την KANTAR, το οποίο είχε θέμα το ρόλο που καλείται να παίξει το marketing για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής εν μέσω αυξανόμενων αντιξοοτήτων και πολλαπλών κρίσεων. Επιπλέον, μοιραστήκαμε με τα μέλη μας την έκθεση της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Διαφημιζομένων  «Sustainable Marketing 2030». Στο πλαίσιο της ενασχόλησής μας με τη βιωσιμότητα, παρακολουθούμε πλέον και τις προεκτάσεις του θέματος στα media. Η αφοσίωση του ΣΔΕ στην βιωσιμότητα και πιο συγκεκριμένα η μετατροπή του Global Marketer Conference 2022 στο 1ο Zero Wasted Event στην Ελλάδα, έφερε στον Σύνδεσμο Τιμητική Διάκριση στα Circular Economy Awards
  • Greek Pledge: Η επίτευξη του στόχου του Ελληνικού Pledge το οποίο υλοποιείται από τον ΣΕΒΤ με την υποστήριξη του ΣΔΕ, προχωρά με ταχείς ρυθμούς: 20 συμμετέχουσες εταιρείες τον πρώτο χρόνο της πρωτοβουλίας στην Ελλάδα και εξαιρετικά επίπεδα συμμόρφωσης, με βάση την 1η αξιολόγηση

Την agenda μας το 2023 συμπλήρωσε πολύ μεγάλος αριθμός θεμάτων διεθνούς ενδιαφέροντος, όπως ενδεικτικά οι Digital Services Act (DSA) & Digital Markets Act (DMA), το Brand Safety, το οποίο παρακολουθούμε στενά ως μέλη της Global Alliance for Responsible Media (GARM), τα Data Ethics, το AI, το Marketing Effectiveness.

Φύση αισιόδοξος, προσβλέπω σε μια καλύτερη χρονιά το 2024 – μια χρονιά ανάπτυξης για τους ανθρώπους μας, για τις επιχειρήσεις μας, για τις κοινότητές μας και για τον καθένα από εμάς προσωπικά.

Τα challenges πολλά: Πώς θα καταφέρουμε να ικανοποιήσουμε τους καταναλωτές μας περισσότερο από ποτέ; Πώς θα ενισχύσουμε τη δημιουργικότητα, τη δική μας και των συνεργατών μας, για να κάνουμε πιο ελκυστικά τα brands μας; Πώς θα αξιοποιήσουμε καλύτερα και ορθότερα τα δεδομένα και την τεχνητή νοημοσύνη; Πώς θα βοηθήσουμε τις ομάδες μας και την κοινωνία να εξελιχθούν και τον πλανήτη να «γιατρευτεί», πιο συνειδητά και με περισσότερο πάθος από ποτέ; Αλλά και η διάθεσή μας για σκληρή δουλειά, αστείρευτη!

Με τη στήριξη των μελών μας και τη συνεργασία μας με την WFA, θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε καθημερινά για καλύτερα brands και καλύτερο marketing, σε όφελος καταρχάς των μελών μας, αλλά και ολόκληρου του κλάδου και φυσικά, του καταναλωτή και της κοινωνίας».

TAGS: ΣΔΕ