To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Magna: Συρρίκνωση στην Ελλάδα το 2015, ανάκαμψη το 2016

Magna: Συρρίκνωση στην Ελλάδα το 2015, ανάκαμψη το 2016
Οι εκτιμήσεις της Magna Global για τη διαφημιστική δαπάνη στη χώρα μας.

Η Ελλάδα είδε για άλλη μια φορά τη διαφημιστική της αγορά να συρρικνώνεται κατά 8%, μέσα στο 2015, επηρεασμένη από την πολιτική και οικονομική αστάθεια, που επέφερε μείωση του ΑΕΠ κατά 1%. Τα τηλεοπτικά διαφημιστικά έσοδα μειώθηκαν κατά 25% στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο, όμως κατάφεραν να ανακτήσουν μέρος των απωλειών στο τέταρτο τρίμηνο του έτους.  

Έπειτα από μια αδύναμη χρονιά, εκτιμάται πως οι διαφημιστικές πωλήσεις θα επιστρέψουν σε ανάπτυξη, που θα αγγίξει το 5,5% το 2016, καθοδηγούμενες κυρίως από την τηλεόραση και το internet. Η τηλεόραση εξακολουθεί να αποτελεί το κυρίαρχο μέσο και υπολογίζεται πως το μερίδιό της στη διαφημιστική δαπάνη θα ανέλθει σε 59% την επόμενη χρονιά. Την ίδια στιγμή, το digital κερδίζει μερίδιο κυρίως λόγω των social & video, τα οποία αναπτύσσονται με ταχείς ρυθμούς.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης της Magna Global, η Head of Research της IPG Mediabrands, Ντομινίκ Μίκαϊτς ανέφερε: "Η Magna Global ανήκει στον όμιλο της IPG Mediabrands. Είναι μια εξειδικευμένη εταιρεία που παρακολουθεί και καταγράφει όλα τα metrics της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς και προβλέπει την εξέλιξή τους τα επόμενα χρόνια. Πρακτικά έχει θέσει τα standards στον τομέα αυτό, αφού παρακολουθεί την παγκόσμια αγορά για πάνω από 60 χρόνια. Παράγει περισσότερα από 40 reports ετησίως με consumer trends, media spend και ad effectiveness. Έτσι προσφέρει στους πελάτες μας μια ξεκάθαρη εικόνα της αγοράς εξασφαλίζοντάς τους ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις μας στο πιο πρόσφατο report Ιουνίου, η παγκόσμια διαφημιστική αγορά θα αυξηθεί κατά +5,4% ($480 billion), δηλαδή θα σημειωθεί το υψηλότερο ποσοστό αύξησης τα τελευταία χρόνια. Οι πρόσφατες εξελίξεις του Brexit, δεν αποτυπώνονται στο report, θεωρούμε όμως βέβαιο,  ότι θα επηρεάσουν αρνητικά την επένδυση του Ηνωμένου Βασιλείου. Να σημειώσω ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης με $26 billions. Παράγοντες που οδηγούν σε συνθήκες οικονομικής αστάθειας (κρίση στη Βραζιλία, Brexit) αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά την διαφημιστική επένδυση στο υπόλοιπο της χρονιάς, παρόλα αυτά το 2016 θα παραμείνει μια από τις δυνατότερες χρονιές την τελευταία περίοδο.

Σε παγκόσμιο επίπεδο τα digital media προβλέπεται ότι θα αναπτυχθούν κατά 15%, φτάνοντας σε μερίδιο 35,5%. Έτσι μέχρι το τέλος του 2017 η επένδυση στα digital media προβλέπεται ότι θα έχει περάσει στην πρώτη θέση ξεπερνώντας την τηλεόραση.

Τέλος, η Ελληνική διαφημιστική αγορά για το 2016 προβλέπεται αυξητική (+5,5%) σε σχέση με το 2015 – μια χρονιά αδύναμη εξαιτίας των πολιτικών και οικονομικών συνθηκών".  


Σημειώνεται πως η IPG Mediabrands δραστηριοποιείται στην Ελλάδα με τις εταιρίες UM, Initiative και Reprise.