To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο

Κατατέθηκε στη Βουλή το πολυνομοσχέδιο
Σε μια εξέλιξη που δεν ήταν και τόσο αναμενόμενη, το πολυνομοσχέδιο για τη διαφήμιση και τα Media κατατέθηκε το απόγευμα της Παρασκευής 21 Ιουλίου στη Βουλή και τη Δευτέρα θα υπάρξει επεξεργασία και εξέτασή του σε κοινή συνεδρίαση, που θα πραγματοποιήσουν η Διαρκής Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.

Στόχος, όπως φαίνεται, είναι να ψηφιστεί το νομοσχέδιο στις αρχές Αυγούστου. Με το νομοσχέδιο θεσπίζεται η λειτουργία της περιβόητης «πλατφόρμας», ενός ηλεκτρονικού συστήματος, μέσω του οποίου θα διενεργούνται οι αγορές και πωλήσεις του διαφημιστικού χρόνου των δημόσιων και ιδιωτικών τηλεοπτικών οργανισμών.

Το «Σύστημα» θα τεθεί σε εφαρμογή από την 1η Σεπτεμβρίου 2018 και θα περιλαμβάνει: α) ένα ηλεκτρονικό σύστημα δημοπρασίας, μέσω του οποίου προσδιορίζονται οι τιμές πώλησης του τηλεοπτικού διαφημιστικού χρόνου των τηλεοπτικών οργανισμών, πραγματοποιούνται οι συναλλαγές μεταξύ πωλητών και αγοραστών, κατανέμεται ο διαφημιστικός χρόνος και υπολογίζονται οι χρεώσεις ανα διαφημιζόμενο και οι αμοιβές των συμμετεχόντων και β) μια διαχειριστική εφαρμογή με τη μορφή ενός συστήματος τιμολόγησης, εισπράξεων και εκκαθαρίσεων των ανωτέρω συναλλαγών.

Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται πως θα πραγματοποιηθεί διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση του σχεδιασμού, ανάπτυξης και υλοποίησης του Συστήματος, με τον ανάδοχο του διαγωνισμού να είναι ο διαχειριστής του Συστήματος για 8 έτη από τη λειτουργία του. Σε κάθε συναλλαγή θα επιβάλλεται ειδικός φόρος τηλεοπτικής διαφήμισης 20%, ενώ η τιμολόγηση, η είσπραξη και η απόδοση όλων των εσόδων θα πραγματοποιούνται μέσα από την πλατφόρμα.

Επίσης, το νομοσχέδιο προβλέπει την αναστολή της έναρξης ισχύος της εφαρμογής της απευθείας τιμολόγησης των διαφημιζόμενων από τα media μέχρι την 31η Αυγούστου 2018. Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων, διάταξη για τη σύσταση Μητρώου Περιφερειακών και Τοπικών Εφημερίδων, στο οποίο εντάσσεται ο περιφερειακός και τοπικός Τύπος, που διατηρεί δικαίωμα καταχώρησης δημοσιεύσεων των φορέων του Δημοσίου.

Ακόμη, με το νομοσχέδιο επαναπροσδιορίζονται οι δικαιούχοι και τα ποσοστά κατανομής σε αυτούς, της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης του δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, ενώ διατηρείται η ποσόστωση του 30% κατ’ ελάχιστον, των περιφερειακών μέσων ενημέρωσης στην ανωτέρω κατανομή.

Eπίσης, επανακαθορίζεται το πλαίσιο αναφορικά με την εφαρμογή της ειδικής σήμανσης γραμμωτού κώδικα (barcode) στις έντυπες εκδόσεις, ενώ προβλέπεται η δημιουργία θεσμικού πλαισίου για την ενίσχυση της παραγωγής οπτικοακουστικών έργων στην Ελλάδα, μέσω της παροχής επενδυτικού κινήτρου.


Μπορείτε να δείτε αναλυτικά το πολυνομοσχέδιο ΕΔΩ