To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Συνέχεια στην ανάπτυξη για την online διαφήμιση

Συνέχεια στην ανάπτυξη για την online διαφήμιση
Συνέχεια στην ανάπτυξη για την online διαφήμιση

Βάσει των στοιχείων της έρευνας, η online δαπάνη για το 2010 παρουσίασε αύξηση της τάξης του 15,4%, ενώ την ίδια στιγμή η δαπάνη για την συνολική διαφημιστική αγορά στην Ευρώπη αυξήθηκε μόλις κατά 5%. Στο μεταξύ, η online display διαφήμιση εμφανίζεται ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μορφή online διαφήμισης στην Ευρώπη, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 21%.  Βασική προς αυτή την κατεύθυνση, ήταν η συμβολή των Social media, video και mobile. Μάλιστα, η online display διαφήμιση παρουσίασε αύξηση άνω του 20% σε αρκετές αγορές -ώριμες αλλά και αναπτυσσόμενες- κατά τη διάρκεια του 2010. Ποσοστά αύξησης υψηλότερα του μέσου όρου εμφανίστηκαν στην Ιρλανδία (31%), την Ισπανία (29%) και την Ρωσία (27%).
 
Ανοδική η πορεία του Paid Search
 
Συνέχεια στην ανάπτυξή του, παρουσίασε το search, με αύξηση 15,6%. Έτσι, εξακολουθεί να παραμένει η μεγαλύτερη κατηγορία στην online διαφήμιση, κατέχοντας το 45% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης, σε σύγκριση με το 33% για την display και το 22% για τα classifieds. Μερικές από τις πιο καθιερωμένες αγορές βιώσαν μικρότερες αυξήσεις (Μεγάλη Βρετανία 10%, Γαλλία 10%), ενώ πολλές χώρες είδαν εκρηκτική αύξηση (Ουγγαρία 44%, Πολωνία 31%).
 
Η είσοδος του Mobile
 
Φέτος, συμπεριλήφθηκε για πρώτη φορά στην έρευνα και η αγορά της mobile διαφήμισης. Παρ\' όλο που τα στοιχεία της mobile διαφημιστικής δαπάνης είναι διαθέσιμα μόνο για 12 από τις 25 χώρες, επιβεβαιώνουν πως η πολυαναμενόμενη απογείωση της mobile διαφήμισης έχει ήδη πραγματοποιηθεί, χάρη στην έλευση των smartphones και των apps.
Σε αυτές τις αγορές η mobile διαφημιστική δαπάνη αντιπροσωπεύει ήδη το 2% με 3% της συνολικής online διαφημιστικής δαπάνης.

Συμπερασματικά, ο Vincent Letang, αναλυτής της IHS Screen Digest που σύνταξε την έρευνα σε συνεργασία με το IAB Europe τονίζει πως: «Ενώ το 2009 το video αποτελούσε τον μοναδικό μηχανισμό ανάπτυξης σε μία κατά τα άλλα επίπεδη αγορά display διαφήμισης, αντιθέτως το 2010, mobile, video και social media προσέλκυσαν νέες διαφημιστικές επενδύσεις. Εκτός από τα ταχέως αναπτυσσόμενα νέα αυτά formats, ας μην ξεχνάμε και τις παραδοσιακές μορφές display διαφήμισης, οι οποίες έχουν διατηρηθεί ελκυστικές χάρη στις καινοτομίες στο targeting και τον σχεδιασμό τους».
 

Ο Alain Heureux, Πρόεδρος και CEO του IAB Europe, κατέληξε ως εξής: «Το IAB έχει εργαστεί ακούραστα για να δείξει πώς η online display διαφήμιση μπορεί να στηρίξει αποτελεσματικά τις διαφημιστικές εκστρατείες. Με χαρά διαπιστώνω πως το μήνυμα έχει ληφθεί και τα brands ενσωματώνουν με καινοτόμους τρόπους την online διαφήμιση στις διαφημιστικές τους καμπάνιες».