To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Αλλαγή πορείας η αγορά αυτοκινήτου

Αλλαγή πορείας η αγορά αυτοκινήτου
Με ψηφιακά μέσα και «ζωντανές» οδηγικές εμπειρίες προσεγγίζουν πλέον τους καταναλωτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Γράφει η ΛΙΛΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ


Με την αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα να παραμένει «στην κατάψυξη» τα τελευταία χρόνια της κρίσης, αναμένοντας θετικότερες εξελίξεις στην οικονομία, που όμως αργούν να έρθουν, οι αντιπροσωπίες οχημάτων αναζητούν τρόπους για να ζεστάνουν την «παγωμένη» αγορά, αλλά και να αναθερμάνουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα τετράτροχα άλλοτε αντικείμενα του πόθου… Κάποτε τα πράγματα ήταν πιο απλά. Ο Έλληνας αποταμίευε τα χρήματά του και κοντά στις γιορτές των Χριστουγέννων κατευθυνόταν σε μια αντιπροσωπία αυτοκινήτων της επιλογής του και αγόραζε -συχνά τοις μετρητοίς- το αμάξι των ονείρων του. Ωστόσο, στην Ελλάδα, άλλαξαν πολλά. Απανωτά μνημόνια, δυσθεώρητα χρέη και μια οικονομία που παλεύει να σταθεί, ήταν αρκετά για να εγκαταλείψει ο Έλληνας το «όνειρο» ενός νέου αυτοκινήτου και να κοιτάξει πώς θα «βολέψει» τις καθημερινές του ανάγκες. Και έτσι, μια ολόκληρη βιομηχανία που άλλοτε σημείωνε αξιοθαύμαστες πωλήσεις στην Ελλάδα, πλέον παλεύει να βρει τρόπους επιβίωσης σε μια αγορά που καταρρέει.

Νέες συνθήκες στην αγορά αυτοκινήτου

Το να προσπαθήσεις να «πλασάρεις» ένα προϊόν μερικών χιλιάδων ευρώ σε μια χώρα που προσπαθεί να εξασφαλίσει πλέον τα αναγκαία, δεν είναι καθόλου εύκολο. Οι Έλληνες, παρόλο που παραδοσιακά αγαπούν τα αυτοκίνητα και εδώ και χρόνια τα θεωρούσαν ένδειξη κοινωνικής καταξίωσης, πλέον φαίνεται πως έχουν βάλει σε δεύτερη μοίρα τα ακριβά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που κάποτε κυριαρχούσαν στους δρόμους της χώρας και πλέον δίνουν προσοχή στην ελάχιστη κατανάλωση καυσίμων, στον μικρό κυβισμό, για να αποφύγουν τα δυσβάσταχτα τέλη κυκλοφορίας, αλλά και στην άνεση και την αντοχή των οχημάτων. Λαμβάνοντας τα παραπάνω υπόψη, οι εγχώριες αντιπροσωπίες σχεδιάζουν νέες στρατηγικές επικοινωνίας και marketing. Μπορεί τα capital controls να οδήγησαν πολλούς στην ανάληψη των καταθέσεών τους και στην «επένδυση» σε ένα καλό, νέο αυτοκίνητο, όμως τα στοιχεία μαρτυρούν πως αυτοί δεν είναι και τόσο πολλοί. Έτσι, αναζητούν νέους τρόπους για να κάνουν τα προϊόντα τους κάτι παραπάνω από απλώς «επιθυμητά». Έμφαση δίνεται πλέον στην άνετη κίνηση μέσα στην πόλη και το εύκολο παρκάρισμα, στο οποίο και επενδύουν πολλές εταιρείες, διαφημίζοντας τους αισθητήρες εύκολου παρκαρίσματος των οχημάτων τους, στην πετρελαιοκίνηση, που πολλοί πλέον προτιμούν λόγω κόστους, αλλά και στη χαμηλή κατανάλωση καυσίμων, που θα ωφελήσει μακροπρόθεσμα την τσέπη τους. Σκοπός της αγοράς ενός αυτοκινήτου δεν είναι πλέον η κοινωνική καταξίωση, αλλά η πρακτικότητα και η οικονομία, στοιχεία που πλέον καθορίζουν την επικοινωνιακή τακτική των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ο ρόλος των ψηφιακών μέσων στην αυτοκίνηση

Αλλά δεν είναι μόνο οι οικονομικές συνθήκες αυτές που έχουν αλλάξει. Είναι και η επικοινωνία στο σύνολό της. Μια σειρά από παραδοσιακά μέσα επικοινωνίας, που περιλάμβαναν τις διαφημίσεις σε τηλεόραση, ραδιόφωνο και περιοδικά, έχουν πλέον δώσει τη θέση τους στα ψηφιακά μέσα, με τα Social Μedia να κυριαρχούν στις διαφημιστικές καμπάνιες και τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναζητούν νέους τρόπους για να πλησιάσουν τους καταναλωτές, όπως οι πιο «ζωντανές» οδηγικές εμπειρίες που επιτυγχάνονται με τις BTL ενέργειες. Η επικοινωνιακή στρατηγική των αυτοκινητοβιομηχανιών στη νέα εποχή Στο ερώτημα που έθεσε το adbusiness σε μεγάλες αντιπροσωπίες αυτοκινήτων «Ποια είναι τα νέα μοντέλα της εταιρείας και ποια στρατηγική ακολουθείτε όσον αφορά την επικοινωνιακή υποστήριξή τους στην Ελλάδα;» οι απαντήσεις των περισσότερων εστιάστηκαν στις νέες μορφές επικοινωνίας που έχουν αναπτύξει, προκειμένου να προσεγγίσουν όχι μόνο το νεότερο σε ηλικία κοινό αλλά και να ανταποκριθούν στη νέα πραγματικότητα, που θέλει την αγορά αυτοκινήτου να συνοδεύεται πλέον από ένα «πλήρες πακέτο εμπειρίας», που παλιότερα δεν ήταν απαραίτητο…

Έφη Γανιάρη
Υπεύθυνη Marketing & Επικοινωνίας - Πλειάδες Motors A.E. - Subaru
Προτεραιότητα η ασφάλεια και η πολυχρηστικότητα


Τα «ανανεωμένα» μοντέλα του 2017 παρουσιάζει εκ μέρους της εταιρείας Πλειάδες Motors A.E. (Subaru), η Έφη Γανιάρη, Υπεύθυνη Marketing & Επικοινωνίας, που αναφέρεται στην έμφαση που δίνει η εταιρεία στην ασφάλεια των μοντέλων της και στην πολυχρηστικό- τητά τους, αλλά και στο Digital Marketing, μέσω του οποίου προωθείται η επικοινωνιακή πολιτική του ομίλου. «Η γκάμα της Subaru για το 2017 έχει εμπλουτιστεί με τα ανανεωμένα SUV της, τα Subaru XV, Forester και Outback, καθώς και με το νέο Levorg, το sporty station wagon της μάρκας των 1.600 κ. εκ. και των 170 ίππων. Οι μικρές προσθήκες κάθε μοντέλου τονίζουν την κατεύθυνση που ακολουθεί η Subaru προς την ασφάλεια και την πολυχρηστικότητα. Για παράδειγμα, το Levorg έχει εξοπλισθεί με το σύστημα προληπτικής ασφάλειας EyeSight, που αποτελείται από 2 στερεοσκοπικές κάμερες, που διαβάζουν το δρόμο σαν ένα "δεύτερο ζευγάρι μάτια", υποβοηθώντας τον οδηγό για πιο ασφαλή οδήγηση. Με τo σύστημα αυτό είναι εξοπλισμένο το Outback από το 2015. Η επικοινωνιακή υποστήριξη της μάρκας γίνεται κυρίως μέσω Digital Marketing. Χρησιμοποιούμε περισσότερο τα Social Media, ενώ έχουμε ελάχιστη ATL επικοινωνία. Βασικό μας εργαλείο μέσα στο χρόνo είναι και οι τακτικά κατανεμημένες προωθητικές ενέργειες».

Ανδρέας Σουλουτζιδάκης
Γενικός Διευθυντής της Lancia -Jeep Hellas A.E.
Δυναμική επανεμφάνιση στην ελληνική αγορά


Δυναμικό come back κάνει η Jeep στην ελληνική αγορά, όπως αναφέρει στις δηλώσεις του ο Ανδρέας Σουλουτζιδάκης (Γενικός Διευθυντής της Lancia-Jeep Hellas A.E., που τονίζει τη δυναμική επιστροφή της μάρκας στην εγχώρια αγορά, αλλά προαναγγέλλει και την πανευρωπαϊκή παρουσίαση το 2017 του Jeep Compass, που αναμένεται να προκαλέσει αίσθηση. «H Jeep, η ηγέτιδα μάρκα στα οχήματα ελεύθερου χρόνου και περιπέτειας, με περισσότερες από 1,5 εκατ. πωλήσεις ετησίως, είναι σταθερά στην πρώτη θέση στην κατηγορία της παγκοσμίως. Συνεχίζοντας τη δυναμική της πορεία το 2017, προχωρά στην ανανέωση του εύρους των προϊόντων της. Η παρουσίαση του Renegade στο τέλος του 2015, που σήμανε την εισαγωγή της μάρκας στην ταχέως αναπτυσσόμενη και άκρως ανταγωνιστική κατηγορία των μικρών οχημάτων ελευθέρου χρόνου, σηματοδότησε τη δυναμική επιστροφή της μάρκας στην ελληνική αγορά. Οι εκδόσεις του εμπλουτίζονται με την εισαγωγή μίας νέας έκδοσης του Renegade, με ημιαυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων, κινητήρα diesel 1.6L 120Hp, πλούσιο εξοπλισμό και πολύ καλή σχέση κόστους/ οφέλους. Η ανανέωση όμως συνεχίζεται δυναμικότερα. Το τρίτο τρίμηνο του 2017 αναμένεται η πανευρωπαϊκή παρουσίαση και διάθεση του Jeep Compass, ενός πραγματικά παγκόσμιου νέου SUV, το οποίο θα τοποθετείται μεταξύ του Renegade και του Cherokee. Το νέο μοντέλο θα προσφέρεται με 17 διαφορετικούς συνδυασμούς κινητήρων-μετάδοσης κίνησης: με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες από 1.400 κυβικά και με μηχανικά, ημιαυτόματα και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Στο Compass είναι διάχυτος ο αυθεντικός χαρακτήρας Jeep στο σχεδιασμό, ενώ πρέπει να θεωρείται εκ των ων ουκ άνευ η δυναμική οδηγική συμπεριφορά, η καλύτερη στην κατηγορία εκτός δρόμου ικανότητα, και μια πληθώρα εξοπλισμού άνεσης και ασφαλείας. Τέλος, από την αρχή του 2017 θα προσφέρονται τα ανανεωμένα Grand Cherokee (facelift) και Wrangler με καινούργιους κινητήρες Diesel».

Renault
Παραδοσιακά και ψηφιακά μέσα επικοινωνίας για οχήματα με «Passion for Life»


Μια σειρά από παραδοσιακά αλλά και ψηφιακά μέσα επικοινωνίας χρησιμοποιεί η εταιρεία Renault (Teoren Motors Β. Ν. Θεοχαράκης) για να προωθήσει τα νέα μοντέλα της, αλλά και τις δράσεις της στο ελληνικό κοινό. «Με περισσότερα από 115 χρόνια ιστορίας, η Renault αποτελεί μια από τις σημαντικότερες αυτοκινητοβιομηχανίες σε παγκόσμιο επίπεδο. Ξεχωρίζοντας για τον πρωτοποριακό της χαρακτήρα, την πολύχρονη εμπειρία και τη σταθερή επένδυση στην έρευνα και στην τεχνολογία, η Renault δημιουργεί αυτοκίνητα που ξεχωρίζουν τόσο για τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα τους, όσο και για την οδηγική απόλαυση που προσφέρουν στον οδηγό και στους επιβάτες. Η υπογραφή "Passion for Life" συμπυκνώνει τη φιλοσοφία της μάρκας, που διέπει τόσο τα προϊόντα, όσο και τις υπηρεσίες της. Διαθέτοντας τη νεότερη και πληρέστερη γκάμα στην Ευρώπη, από το Τwingo -το πιο ευέλικτο 5θυρο αυτοκίνητο πόλης- και τα Clio και Captur, που αποτελούν τις δημοφιλέστερες επιλογές στην Ευρώπη, μέχρι τα νέα Megane και Kadjar, τα οποία αποτελούν το σημείο αναφοράς στην κατηγορία τους, η Renault απευθύνεται σε ένα ιδιαιτέρως ευρύ κοινό. Με βάση αυτό το γεγονός, η εταιρεία διαχειρίζεται ένα σύνολο καναλιών επικοινωνίας, σε ATL και BTL επίπεδο, προβάλλοντας τα προϊόντα της, αλλά και συνολικότερα τη φιλοσοφία της. Η εκτενής εμπλοκή της στους αγώνες αυτοκίνητου και ιδιαίτερα στη Formula 1, η ηγετική θέση της εταιρείας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αλλά και συνολικότερα στην προστασία του περιβάλλοντος, αποτελούν βασικούς πυλώνες για την επικοινωνία της μάρκας. Ανάλογα με το μοντέλο και την ανάγκη επικοινωνίας η εταιρεία χρησιμοποιεί τόσο παραδοσιακά μέσα (TV, Ραδιόφωνο, Print κτλ.), όσο και digital (premium display, social media, webTV κτλ.), με στόχο σε κάθε περίπτωση την αμεσότερη, αλλά και συνεπέστερη, δυνατή επικοινωνία με το κοινό», μας αναφέρουν άνθρωποι της εταιρείας.

Dacia
Σκοπός η επαφή του πελάτη με το αυτοκίνητο


Επενδύοντας στη «Value for Money» ποιότητα των οχη- μάτων της, η Dacia (Teoren Motors Β. Ν. Θεοχαράκης) επιδιώκει με τη βοήθεια των παραδοσιακών μέσων αλλά και των BTL ενεργειών, την άμεση επαφή του πελάτη με τα αυτοκίνητα, προκειμένου να αποκτήσει μια ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία. Σύμφωνα με την εταιρεία: «Έχοντας ενταχθεί από το 1999 στο Groupe Renault, η Dacia αποτελεί την ταχύτερα αναπτυσσόμενη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη. Η χρησιμοποίηση τεχνογνωσίας από τη Renault επέτρεψε στα νέα μοντέλα της Dacia να αποκτήσουν ένα απόλυτα σύγχρονο προφίλ, ενώ παράλληλα χάρη στη στιβαρή τους κατασκευή, την υψηλή αξιοπιστία και το χαμηλό κόστος κτήσης και συντήρησης να αποτελούν τον ορισμό του “value for money”. Παρά τη σχετικά πρόσφατη είσοδό τους στην ελληνική αγορά, τα Dacia Sandero, Dacia Sandero Stepway και Dacia Duster έχουν καταφέρει να κερδίσουν σημαντικό μέρος του κοινού, με το Duster ειδικότερα να αποτελεί το μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία των 4Χ4, αποτελώντας παράλληλα το οικονομικότερο μοντέλο της κατηγορίας. Τα μοντέλα της Dacia απευθύνονται σε όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με υψηλές δυνατότητες, άνεση και ασφάλεια, στοιχεία που οι αγοραστές ανακαλύπτουν στα μοντέλα της μάρκας ακόμα και με ένα απλό test drive. Η επικοινωνία εστιάζει στην επαφή του κοινού με το αυτοκίνητο, συνδυάζοντας ανάλογα με την περίσταση προβολή στην τηλεόραση, σε ηλεκτρονικά μέσα, αλλά και μέσω BTL ενεργειών (π.χ. test drive σε χιονοδρομικά κέντρα) που προβάλλουν με έναν απόλυτα άμεσο και πειστικό τρόπο τις δυνατότητες των μοντέλων της».

Αύξηση 8% στις φετινές ταξινομήσεις επιβατικών στο δεκάμηνο

Ελαφρώς αυξημένες είναι στο σύνολό τους οι φετινές ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), συγκριτικά με τις αντίστοιχες του 2015. Έτσι, από τα μέχρι τώρα στοιχεία, τον Ιανουάριο 2016, οι ταξινομήσεις έφθασαν τις 5.700 (2015: 5.848, μείωση 2,5%), τον Φεβρουάριο 3.310 (2015: 4.894, μείωση 32,4%), τον Μάρτιο 6.316 (2015: 6.529, μείωση -3,3%), τον Απρίλιο 9.735 (2015: 7.801, αύξηση 24,8%), τον Μάιο 13.489 (2015: 9.071, αύξηση 48,7%), τον Ιούνιο 8.863 (2015: 8.999, μείωση -1,5%), τον Ιούλιο 7.034 (2015: 5.447, αύξηση 29,1%), τον Αύγουστο 4.174 (2015: 4.470, μείωση -6,6%), τον Σεπτέμβριο 4.595 (2015: 5.125, μείωση -10,3%), τον Οκτώβριο 4.995 (2015: 4.946, αύξηση 1%). Συνολικά, για το πρώτο δεκάμηνο του 2016, οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών οχημάτων ανήλθαν στις 68.211 (2015: 63.130), παρουσιάζοντας αύξηση 8%.