To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η νέα διατροφική τάση που κερδίζει την αγορά

Η νέα διατροφική τάση που κερδίζει την αγορά
Η κατηγορία των φυτικών ροφημάτων κερδίζει συνεχώς έδαφος και στην ελληνική αγορά, με την γκάμα των σχετικών προτάσεων να διευρύνεται συνεχώς.

Γράφει η ΛΙΛΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ


Η διατροφή αλλάζει και εξελίσσεται καθημερινά. Και όσο πιο πολύ αλλάζει τόσο περισσότερο ανακαλύπτει πως η επιστροφή στις αγνές πρώτες ύλες αποτελεί το κλειδί για την καλή υγεία του οργανισμού μας, γεγονός που επιβεβαιώνουν και τα φυτικά ροφήματα, που επιλέγουν όλο και περισσότεροι καταναλωτές. 

Επιστροφή στα βασικά, λοιπόν, είναι η νέα τάση, που φαίνεται πως ακολουθούν όλο και περισσότερες βιομηχανίες τροφίμων, οι οποίες αναζητούν τρόπους όχι μόνο για να επαναλανσάρουν τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα τους ώστε να γίνουν πιο ελκυστικά στους καταναλωτές, αλλά και να δημιουργήσουν νέα προϊόντα, που χάρη στην πρωτοπορία και τις ιδιότητές τους θα κάνουν τη διαφορά στην αγορά. 

Επιστροφή στις ρίζες

Δύο φαίνεται πως είναι πλέον οι λέξεις-κλειδιά: πρωτοπορία και φυσικότητα. Ο συνδυασμός αυτών των δύο αποτελεί αντικείμενο χρόνιας μελέτης για τις βιομηχανίες τροφίμων, που παρακολουθώντας τις διεθνείς διατροφικές τάσεις, κατέληξαν στο συμπέρασμα πως ένα προϊόν για να ξεχωρίσει, δεν αρκεί μόνο να είναι πρωτότυπο, αλλά και να δίνει την αίσθηση της επιστροφής στη φύση. 

Και ενώ θα περίμενε κανείς η διατροφή να εξελίσσεται ανάλογα με την τεχνολογία και να ακολουθεί νέους κανόνες πολυπλοκότητας, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο: όσο πιο απλή είναι μια τροφή, τόσο καλύτερη θεωρείται.  Όσο μικρότερη ανθρώπινη παρέμβαση έχει υποστεί η πρώτη ύλη, τόσο υψηλότερη είναι και η τελική τιμή του προϊόντος.  Όσο πιο «ξεχασμένα» από τον σύγχρονο τρόπο ζωής υλικά εμπεριέχει, τόσο πιο ευεργετική θα είναι για τον οργανισμό μας. 

Επιστροφή στη φύση, λοιπόν. Στα απλά, τα καθημερινά, τα γήινα. Αυτό φαίνεται πως είναι πλέον το motto όλων των μεγάλων βιομηχανιών τροφίμων, που αναζητούν μέσα στις αγνές πρώτες ύλες το μυστικό που θα τους επιτρέψει να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Οι νέες διατροφικές τάσεις

Η επιστροφή στη φύση και σε όσα αυτή παράγει με τη μικρότερη δυνατή ανθρώπινη παρέμβαση, αποτελεί παγκόσμιο διατροφικό trend. Και αυτό φαίνεται πως έχουν λάβει σοβαρά υπόψη τους οι βιομηχανίες, καθώς δημιουργούν διαρκώς προϊόντα που θα μπορούσε κάλλιστα να βρει κανείς πριν από πολλά χρόνια στο… χωριό του παππού και της γιαγιάς. Υλικά «ξεχασμένα» από το χρόνο έρχονται ξανά στην επιφάνεια, καθώς αποδεικνύουν πλέον μέσω ερευνών τις θαυμαστές τους ιδιότητες για τον ανθρώπινο οργανισμό ως πολύτιμα superfoods. 

Οι καρποί της ελληνικής γης αλλά και τα θαυματουργά βότανα αποτελούν πλέον τη βάση για τη δημιουργία πρωτότυπων ροφημάτων, που κερδίζουν ολοένα και περισσότερους καταναλωτές. Η βρώμη, το χαρούπι, το πίτουρο και άλλες «παραμελημένες» πρώτες ύλες επιστρέφουν δυναμικά στην αγορά, μέσω νέων προϊόντων που υπόσχονται ευεξία και δύναμη. 

Μια ακόμη δυναμική τάση της επιλογής είναι οι vegan επιλογές. Καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται συνειδητά στη χορτοφαγία αρνούμενοι οποιαδήποτε μορφή ζωϊκής τροφής, οι βιομηχανίες αναζητούν τρόπους για να ικανοποιήσουν αυτό το ιδιαίτερο κοινό, δημιουργώντας πλήθος επιλογών που προέρχονται από φυτικές και μόνο πηγές. Αρκεί να σημειωθεί πως μόνο στην Αμερική ο αριθμός των vegans αυξήθηκε κατά 600% σε τρία χρόνια, αριθμός που αναμένεται να αυξηθεί στα επόμενα χρόνια, ενώ κάτι αντίστοιχο φαίνεται πως συμβαίνει και στην Ευρώπη, με τη χορτοφαγία να αποτελεί ένα νέο παγκόσμιο κίνημα με εκατομμύρια «οπαδούς», που αναζητούν vegan επιλογές για την καθημερινή διατροφή τους. Το κίνημα των vegans έχει πλέον ιδιαίτερη δυναμική και στην Ελλάδα, με πολλά εστιατόρια να αναπροσαρμόζουν το μενού τους αλλά και αρκετές βιομηχανίες τροφίμων να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους αυτήν τη μερίδα του καταναλωτικού κοινού. 

Τέλος, μια ακόμη ιδιαίτερα σημαντική τάση στη διατροφή αφορά την εντοπιότητα του προϊόντος. Οι εποχές που ο καταναλωτής αγόραζε ένα προϊόν χωρίς να ρίξει ούτε μια ματιά στη συσκευασία του και στον τόπο προέλευσής του, έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Πλέον, όλο και περισσότεροι διαβάζουν προσεκτικά τα στοιχεία που αναγράφονται στις συσκευασίες των προϊόντων και συνήθως τα επιλέγουν και λόγω εντοπιότητας.

Με ιδιαίτερη προτίμηση στα προϊόντα που παράγονται και συσκευάζονται στην Ελλάδα, οι καταναλωτές νιώθουν ιδιαίτερη ικανοποίηση, αφενός επειδή είναι σίγουροι για την υψηλή ποιότητα των προϊόντων που επιλέγουν και αφετέρου γιατί αντιλαμβάνονται πως με τις αγορές τους στηρίζουν τους εγχώριους παραγωγούς και εργαζομένους και άρα και την ελληνική οικονομία. Η εντοπιότητα αποτελεί και την ιδανικότερη λύση για τους οικολογικά ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, καθώς, όπως είναι γνωστό, όσο μικρότερη διαδρομή έχει διανύσει ένα προϊόν «από το χωράφι στο ράφι», τόσο χαμηλότερο είναι και το ενεργειακό του αποτύπωμα, συντελώντας έτσι στη διατήρηση του φυσικού περιβάλλοντος και στην προσπάθεια του καθενός να συμβάλει σε αυτή. 

Οι τάσεις αυτές, με τη σειρά τους, δημιουργούν νέες ανάγκες στην εγχώρια καλλιέργεια. Αρκετοί είναι εκείνοι οι παραγωγοί που εγκαταλείπουν σταδιακά τις παραδοσιακές καλλιέργειες και στρέφονται όλο και περισσότερο σε εκείνες που πλέον έχει ανάγκη η αγορά. Οι σύγχρονοι παραγωγοί αφουγκράζονται τις νέες τάσεις και προσαρμόζουν ανάλογα τις καλλιέργειές τους, ακολουθώντας τα σημεία των καιρών. 
 
Τι ζητούν  οι καταναλωτές;

Σε μια εποχή που δαπανώνται υψηλά ποσά για την αγορά βιταμινών σε παγκόσμιο επίπεδο, η διατήρηση της καλής υγείας μέσω της τροφής αποτελεί πρωταρχικό στόχο. Το wellbeing αποτελεί πλέον παγκόσμια τάση και όλες οι βιομηχανίες τροφίμων φαίνεται πως το λαμβάνουν σοβαρά υπόψη τους, καθώς δημιουργούν ολοένα και περισσότερα στοχευμένα προϊόντα. 

Πλούσια σε βιταμίνες, αγνές πρώτες ύλες και με όσο το δυνατόν λιγότερα συντηρητικά, τα προϊόντα αυτά κατακλύζουν σταδιακά τα ράφια των παγκόσμιων αγορών. Η προσπάθεια για τη διατήρηση της καλής μας υγείας, σε συνδυασμό με την ήπια άσκηση, αποτελούν πλέον το κλειδί για ευεξία και μακροζωία. 

Και καθώς όλοι γνωρίζουν πως η καλύτερη πρόσληψη βιταμινών και ιχνοστοιχείων γίνεται μέσω της τροφής, οι βιομηχανίες αντιλαμβάνονται πως στις ανόθευτες πρώτες ύλες υπάρχει το καλά κρυμμένο μυστικό της αύξησης των πωλήσεών τους. 

Στροφή στα  φυτικά προϊόντα 

Οι εγχώριες βιομηχανίες τροφίμων φαίνεται πως έχουν αντιληφθεί από νωρίς τη σημασία που δίνουν οι καταναλωτές στη διατήρηση της καλής τους υγείας μέσα από τη διατροφή.  Έτσι, με σύμμαχο τις εργαστηριακές δοκιμές και μέσω της διαρκούς αναζήτησης πρώτων υλών από την πλούσια χλωρίδα της χώρας μας, δημιουργούν καινοτόμα προϊόντα, που γνωρίζουν επιτυχία όχι μόνο εντός αλλά και εκτός συνόρων. Τα νέα φυτικά ροφήματα διαφέρουν κατά πολύ από ό,τι είχαμε συνηθίσει ως τώρα. Βασίζονται κατά κύριο λόγο σε φυτικούς καρπούς που πλέον δεν καταναλώνονται ως απλή τροφή αλλά ως ένα δυναμικό ρόφημα, που χαρίζει υγεία και ευεξία στον οργανισμό. Ο καταναλωτής μπορεί να απολαύσει τα ροφήματα αυτά καθ’ όλην τη διάρκεια της ημέρας ή της νύχτας, σκέτα ως ένα απλό ρόφημα ή να τα χρησιμοποιήσει στον καφέ του ή σε συνταγές φαγητών ή γλυκών.

Αυτό το «κενό» της αγοράς φαίνεται πως ενδιαφέρονται να καλύψουν όλο και περισσότερες εταιρείες του κλάδου, που ανακαλύπτουν σταδιακά τα διόλου ευκαταφρόνητα έσοδα που προκύπτουν από τις πωλήσεις των φυτικών ροφημάτων. 

Στην αγορά αναμένεται να μπουν ακόμη περισσότεροι «παίκτες», αυξάνοντας κατακόρυφα τον ανταγωνισμό, ενώ στο πεδίο της έρευνας για τη δημιουργία περισσότερο καινοτόμων προϊόντων, προβλέπεται πως θα δαπανηθούν ακόμη μεγαλύτερα ποσά. Το adbusiness μίλησε με τις μεγαλύτερες βιομηχανίες τροφίμων και παρουσιάζει ό,τι νεότερο υπάρχει στον τομέα των φυτικών ροφημάτων. 

Γιώργος Φλωρόπουλος
Brand Manager Stills Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας


Adez: Η φυτική προσέγγιση της Coca-Cola Company

Γιατί αποφασίσατε να δραστηριοποιηθείτε στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων; Ποια είναι η εικόνα της συγκεκριμένης αγοράς στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς και σε ποιο κοινό απευθύνεται;

Η Coca-Cola Company, στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής της να γίνει μια Total Beverage Company, έχει ως στόχο να προσφέρει στους καταναλωτές μια ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων για διαφορετικές περιστάσεις, καθ’ όλην τη διάρκεια της μέρας. Επίσης, τα τελευταία χρόνια, οι καταναλωτές αναζητούν περισσότερες θρεπτικές επιλογές στις διατροφικές τους συνήθειες, προσθέτοντας φυτικά προϊόντα στη καθημερινότητά τους. Θέλοντας, λοιπόν, να καλύψουμε αυτή την ανάγκη, λανσάραμε το ΑdeZ.

Πρόκειται για μια νέα σειρά φυτικών ροφημάτων με γεύσεις Αμύγδαλο, Καρύδα και Σόγια, εμπλουτισμένα με μέταλλα, όπως το ασβέστιο και οι βιταμίνες, που δεν περιέχουν λακτόζη και συντηρητικά ούτε επιπλέον ζάχαρη, παρά μόνο τα φυσικά σάκχαρα καρπών και φρούτων. Η ελληνική αγορά, ακολουθώντας τις διεθνείς τάσεις, έχει κάνει τεράστια βήματα τα τελευταία χρόνια όσον αφορά τη διάθεση φυτικών ροφημάτων. Αυτό έχει προκύψει από την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση προϊόντων από καταναλωτές που έχουν επιλέξει μια well-being προσέγγιση της καθημερινότητας. 

Τo AdeΖ είναι ιδανικό για όσους αναζητούν μια εναλλακτική επιλογή από το γάλα, χωρίς να χάνουν τη μοναδική γεύση. Αλλά και για τους καταναλωτές με περιβαλλοντική συνείδηση, το AdeΖ διατίθεται σε ένα πρωτοποριακό 100% ανακυκλώσιμο μπουκάλι Plant Bottle φτιαγμένο μέχρι και 30% από φυτικά υλικά, που ενισχύει ακόμα περισσότερο τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της σειράς. Τέλος, οι διαθέσιμες επιλογές της σειράς έρχονται να καλύψουν και τις ανάγκες του σύγχρονου καταναλωτή, καθώς περιλαμβάνουν 3 ροφήματα των 250 ml, ιδανικά για on-the-go περιστάσεις, με γεύσεις Αμύγδαλο με Passionfruit & Μάνγκο, Βρώμη με Φράουλα και Μπανάνα και Καρύδα με μούρο, τα οποία είναι εμπλουτισμένα με βιταμίνες και μέταλλα και με γλυκαντικό από το φυτό στέβια.

Αλέξανδρος  Μαρκαντωνάκης
Διευθύνων Σύμβουλος  Μύλοι Κρήτης

Πρωτοπόροι οι Μύλοι Κρήτης στα ροφήματα βρώμης 

Γιατί αποφασίσατε να δραστηριοποιηθείτε στην κατηγορία των φυτικών ροφημάτων; Ποια είναι η εικόνα της συγκεκριμένης αγοράς στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς και σε ποιο κοινό απευθύνεται;


Στους Μύλους Κρήτης αναγνωρίσαμε από νωρίς την τάση προς τα φυτικά ροφήματα, τα οποία απευθύνονται σε vegans, σε όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη, σε όσους νηστεύουν ή ακόμα και σε όσους απλά προσέχουν τη διατροφή τους, δηλαδή σε αναπτυσσόμενες καταναλωτικές ομάδες.  Έτσι, είμαστε οι πρώτοι στην Ελλάδα που προχωρήσαμε στην παραγωγή ροφημάτων βρώμης, χάρη στην υψηλή τεχνογνωσία και τον τεχνολογικό εξοπλισμό που διαθέτουμε ως αλευροβιομηχανία και συνεργαζόμενοι με άλλες κρητικές εταιρείες όπως η ΒΕΓΑΚ (γαλακτοκομικά Βέρο Κρητικό), η ΑΒΕΑ (ελαιόλαδα) και η ΒΙΟΧΥΜ (χυμοί).

Μετά από δύο χρόνια έρευνας και ανάπτυξης και ένα πιλοτικό στάδιο λανσαρίσματος, σήμερα έχουμε αναπτύξει τρεις κωδικούς κάτω από το brand name Vero Cereal, με στόχο την ανάπτυξη της διανομής στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Μελλοντικός στόχος είναι να επεκταθούμε και σε νέες κατηγορίες φυτικών τροφών με βάση τη βρώμη.

Τα προϊόντα Vero Cereal που κυκλοφορούν είναι: Ρόφημα Βρώμης, Ρόφημα Βρώμης με Χαρούπι και Κακάο και Ρόφημα Βρώμης Πορτοκάλι-Μάνγκο.  Όλα είναι 100% φυτικά, με χαμηλά λιπαρά και χωρίς πρόσθετα σάκχαρα, ενώ είναι πηγή εδώδιμων ινών, ασβεστίου και βιταμινών D, B2, B12. Οι πρώτες ύλες μας είναι ιδιαίτερα προσεγμένες και δίνουμε έμφαση σε υψηλής διατροφικής αξίας προϊόντα της κρητικής γης, όπως είναι το χαρούπι και το πορτοκάλι. 

ΔΕΛΤΑ: Νέα φυτικά  ροφήματα με ταχίνι,  καρύδα ή αμύγδαλα 

Πρόσφατα η ΔΕΛΤΑ παρουσίασε τη νέα σειρά 100% φυτικών ροφημάτων, με πλούσια γεύση και θρεπτική αξία των καρπών. Η νέα σειρά περιλαμβάνει Ρόφημα Αμυγδάλου από 100% ελληνικά αμύγδαλα, Ρόφημα Αμυγδάλου από 100% ελληνικά αμύγδαλα χωρίς προσθήκη ζάχαρης, Ρόφημα Καρύδας από φυσικό καρπό καρύδας και Ρόφημα Ελληνικό Ταχίνι από σουσάμι, που αποτελεί καινοτομία για την ελληνική αγορά.  Όλες οι προτάσεις σχεδιάστηκαν για να καλύπτουν τις γευστικές προτιμήσεις των καταναλωτών στην Ελλάδα και παράγονται με την εγγύηση ποιότητας και ασφάλειας της ΔΕΛΤΑ. 

Τα φυτικά ροφήματα ΔΕΛΤΑ έχουν λίγα λιπαρά και θερμίδες, δεν περιέχουν χρωστικές και συντηρητικά, ενώ έχουν αντιοξειδωτική δράση και είναι εμπλουτισμένα με ασβέστιο και βιταμίνες. Είναι κατάλληλα για χορτοφάγους, για όσους έχουν δυσανεξία στη λακτόζη και είναι ιδανικά για κατανάλωση στις περιόδους της νηστείας. Τα ροφήματα καταναλώνονται οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας ή συνδυάζονται με δημητριακά, μέσα σε συνταγές ή στον καφέ.