To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Brands που παίζουν μεγάλη μπάλα

Brands που παίζουν μεγάλη μπάλα
Η Manchester United παραμένει το πιο πολύτιμο ποδοσφαιρικό brand στον πλανήτη, ενώ η Real Madrid την ακολουθεί από πολύ κοντά. Αυτή, όμως, που έχει τους περισσότερους λόγους να πανηγυρίζει είναι η Leicester.


H βρετανική Manchester United, με συνολικό brand value ύψους 1,17 δισ. δολαρίων (793 εκατομμυρίων στερλινών), βρίσκεται φέτος στην κορυφή του Brand Finance Football 50, της κατάταξης στην οποία καταλήγει κάθε χρόνο η Brand Finance. Η συγκεκριμένη ιεράρχηση βα-σίζεται σε μια μοναδική έρευνα, στην οποία συνυπολογίζονται η δύναμη (strength) και η αξία των κορυφαίων ποδοσφαιρικών brands του κόσμου σε επίπεδο συλλόγων.

Οι «κόκκινοι διάβολοι» του Μάντσεστερ και τερμάτισαν φέτος στην πέμπτη θέση της Premier League και δεν κατόρθωσαν να προκριθούν για την επόμενη διοργάνωση του Champion League. Αποτέλεσμα ήταν η απόλυση του προπονητή Louis Van Gaal και η πρόσληψη του “Special One”, Zoze Murinho. H κατάκτηση, όμως, του πρώτου της FA Cup μετά από περισσότερα από 10 χρόνια και οι αναφορές για συνεχή αύξηση εσόδων, έκαναν τα πράγματα λίγο καλύτερα. Η νέα συμφωνία που υπέγραψε πρόσφατα η Premier League για τα τηλεοπτικά δικαιώματα, προβλέπει πως οι αγώνες των τριών επόμενων αγωνιστικών περιόδων θα μεταδίδονται από τους τηλεοπτικούς σταθμούς Sky και BT Sport, αντί συνολικού αντιτίμου, που αγγίζει τα 5,1 δισ. στερλίνες. Πρόκειται για αύξηση της τάξεως του 71% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο και έχει σε μεγάλο βαθμό συντελέσει στην τόνωση του brand value όλων των ομάδων της Premier League. Αποτελεί, επίσης, τον βασικό λόγο για τον οποίο η United προηγείται έστω και ελάχιστα της Real Madrid.

Η Βασίλισσα παραμένει πάντα ισχυρή…

Η αξία του brand της Real Madrid, επίσης, καταγράφει ανοδική πορεία μετά την κατάκτηση του Champions League πριν από λίγους μήνες. Η περίφημη “La Undécima” (το ενδέκατο) έχει τονώσει την ισπανική ομάδα, όπως και ο άνθρωπος που βρίσκεται αυτή την περίοδο στον πάγκο της. Αν και αποτελεί μόλις για λίγους μήνες τον πρώτο προπονητή της Real, o Zinedine Zidane έχει οδηγήσει την ομάδα σε επιτυχίες, ενώ αποτελεί και αγαπημένο των οπαδών, με την παρουσία του να ενισχύει την εικόνα της Real σαν το «σπίτι» των μεγαλύτερων σταρ του ποδοσφαίρου. Αν και δεν μαγεύει πια μέσα στις τέσσερις γραμμές του γηπέδου, ο Zidane αδιαμφισβήτητα παραμένει ένας Galactico. Η επικείμενη επαναδιαπραγμάτευση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της La Liga, μια τεράστια συμφωνία που αγγίζει τα 140 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση με την Adidas και ένα AAA+ brand, η δύναμη του οποίου συνεχίζει να αναπτύσσεται, σημαίνει πως το brand value της Real αυξήθηκε κατά 251 εκατ. στερλίνες και αγγίζει πλέον το 1,15 δισ. δολάρια (1,06 δισ. ευρώ). ΚPMG: 26,3 δισ. ευρώ αξίζει το Top 32 Αξίζει, επίσης, να αναφερθεί πως μια πρόσφατη νέα ανάλυση της KPMG για τις 32 κορυφαίες ποδοσφαιρικές ομάδες της Ευρώπης δείχνει ότι στο σύνολό τους οι ομάδες αυτές έχουν αξία επιχείρησης 26,3 δισ. ευρώ. Η Real Madrid CF και η Manchester United FC βρίσκονται και πάλι στην κορυφή της λίστας, με αξία η καθεμία κοντά στα 2,9 δισ., ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές οι δύο ομάδες μαζί με την τρίτη της κατάταξης, την FC Barcelona, αντιπροσωπεύουν το 1/3 της αξίας όλων των ομάδων της έρευνας.

Επικρατούν οι Άγγλοι…

Οι ομάδες του αγγλικού πρωταθλήματος έχουν τη μεγαλύτερη αξία επιχείρησης στο σύνολό τους (ξεπερνούν τα 10 δισ. ευρώ) και αντιστοιχούν στο 40% της αξίας όλων των ομάδων του δείγματος. Η αξία των αγγλικών ομάδων επηρεάζεται σημαντικά από τα ακριβά τηλεοπτικά δικαιώματα που έχουν οι αγώνες της Premier League σε εθνικό επίπεδο, τα οποία αγγίζουν τα 2.4 δισ. ευρώ ανά σεζόν. Οι ισπανικές ομάδες, που έχουν κατακτήσει όλες τις μεγάλες ευρωπαϊκές διοργανώσεις τα τελευταία τρία χρόνια, ακολουθούν σε αξία με 6,6 δισ. ευρώ, από τα οποία το 85% αντιστοιχεί στη Real Madrid CF και στην FC Barcelona μαζί. Η αξία αυτών των δύο ομάδων έχει το 21% από τη συνολική ποδοσφαιρική πίτα έτσι όπως αυτή καταγράφεται στην έρευνα της KPMG. H Ισπανία είναι η μόνη χώρα η οποία εκπροσωπείται με δύο ομάδες, καθεμιά από τις οποίες ξεπερνά σε αξία επιχείρησης τα 2 δισ. ευρώ. Η Γερμανία έχει μόνο τρεις ομάδες ανάμεσα στις 32 κορυφαίες της Ευρώπης, οι οποίες στο σύνολό τους έχουν αξία 3,5 δισ. ευρώ. Οι ιταλικές ομάδες έχουν πλέον πιο περιορισμένο ρόλο τόσο μέσα όσο και έξω από το γήπεδο. Παρά το γεγονός ότι η Ιταλία (μαζί με την Αγγλία) έχει εκπροσώπηση με τον μεγαλύτερο αριθμό ομάδων (7 ομάδες) στο γενικό δείγμα, η συνολική αξία επιχείρησης αυτών των ομάδων είναι κατά 70% χαμηλότερη από τις αντίστοιχες αγγλικές (3,1 δισ. ευρώ έναντι 10,2 δισ. ευρώ). Η Juventus FC είναι η μόνη ιταλική ομάδα που μπαίνει στο Top 10 με αξία που φτάνει τα 1 δισ. ευρώ.

Οι υπόλοιποι…

Η Paris Saint-Germain FC από το γαλλικό πρωτάθλημα κατατάσσεται 10η στη λίστα με τις ομάδες με τη μεγαλύτερη αξία με ποσό 843 εκατ. ευρώ. Μόνο 6 από τις 32 ομάδες δεν προέρχονται από τα 5 μεγάλα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα (AFC Ajax, PSV Eindhoven, SL Benfica, FC Porto, Fenerbahçe SK και Galatasaray SK) και αυτές οι ομάδες αντιστοιχούν συνολικά σε αξία στο περίπου 5% της αξίας των 32 ομάδων που συμμετείχαν στην έρευνα.

Το θαύμα της Λέστερ

Η United μπορεί να βρίσκεται στην κορυφή της κατάταξης της Brand Finance, αλλά η Λέστερ (Leicester) του Ranier έχει ακόμη περισσότερους λόγους για να πανηγυρίζει. Η καταπληκτική αγωνιστική της πορεία τής χάρισε το πρωτάθλημα, ενώ μεταφράστηκε και σε ένα εμπορικό παραμύθι για τις Αλεπούδες. Μέσα σε μόλις ένα χρόνο, η ισχύς του brand (brand strength) αυξήθηκε κατά 13 μονάδες, ενώ το brand value εκτινάχθηκε κατά 132%. Αυτή τη στιγμή ανέρχεται σε 237 εκατ. δολάρια (160 εκατ. στερλίνες) και η Leicester φιγουράρει στη 16η θέση της παγκόσμιας κατάταξης, όταν το 2015 βρισκόταν στην 42η. Στην αρχή δε της δεκαετίας ανήκε στην τρίτη ταχύτητα του βρετανικού ποδοσφαίρου. Τα συνολικά της έσοδα ανήλθαν σε 32 εκατομμύρια στερλίνες για την αγωνιστική περίοδο 2013/14 και σε 104 εκατομμύρια στερλίνες για τη σεζόν 2014/15, αντικατοπτρίζοντας την παρουσία της ομάδας στα μεγάλα σαλόνια της Premier League. Η φετινή κατάκτηση του πρωταθλήματος αναμένεται να της προσφέρει επιπλέον έσοδα ύψος 150 εκατ. στερλινών. Με χωρητικότητα περίπου 32.000 θεατών, το γήπεδο King Power της Leicester αποτελεί ένα από τα μικρότερα στην Premier League και γι’ αυτό τα έσοδα που συνδέονται με αυτό αναμένεται να αυξηθούν λίγο. Το ίδιο εκτιμάται πως θα γίνει και όσον αφορά τα έσοδα από την πώληση merchandise. Βραχυπρόθεσμα, η Leicester μπορεί να αποκομίσει σημαντικά έσοδα από χορηγούς, που θα θελήσουν να αξιοποιήσουν προς όφελός τους την παγκόσμια αναγνωρισιμότητα που απέκτησε η ομάδα καθώς και την «ηρωική ιστορία» της, ενώ φυσικά έχει αναλάβει σημαντικά ποσά από τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Premier League και του Champions League, τα οποία κατ’ ελάχιστον θα ανέρχονται στα 20 εκατομμύρια στερλίνες.