To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Δεν είναι νέα ιδέα το Content Marketing

Δεν είναι νέα ιδέα το Content Marketing
Μια ενδιαφέρουσα άποψη από τον Head Of Systems & Automation της MediaCom, Alex Kirk για την προέλευση του Content Marketing.

Αναλυτικά, γράφει...

Επειδή έχω περάσει πάνω από δεκαπέντε χρόνια εργασίας στον κλάδο του marketing, σκέφτηκα να ξοδέψω μερικά lunchbreaks κοιτάζοντας την ιστορία της βιομηχανίας. Ως αποτέλεσμα της πολύ σπαστικών συνομιλιών από media-nerds στην pub του γραφείου, έχω έναν τόνο από trivia που χτυπούν μέσα στο κεφάλι μου, αλλά καμία  πραγματική επίσημη ιστορική γνώση κι έτσι σκέφτηκα να προσπαθήσω να μάθω λίγοα περισσότερο. Ξέρω τα πάντα για την SR Οδοντόκρεμα που ήταν η πρώτη διαφήμιση στη βρετανική TV, αλλά δεν είχα ιδέα για το ποιά ήταν η πρώτη-πρώτη διαφήμιση στο χώρο.

Πριν στραφώ στο Google, δεν είχα ιδέα ότι θα ήταν τόσο παλιά. Ενστικτωδώς, θα είχα μαντέψει πως η πρώτη καταγεγραμμένη διαφήμιση ήταν μια υπαίθρια διαφήμιση - ένα μεσαιωνικό shopfront ίσως ή ακόμα και μια ρωμαϊκή επιγραφή. Πραγματικά δεν περίμενα να είναι μια έντυπη διαφήμιση 5.000 ετών από την αρχαία Αίγυπτο. Επίσης, πραγματικά δεν περίμενα να είναι ένα κομμάτι του content marketing.

Αποδεικνύεται πως η πρώτη διαφήμιση ζει σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο, και από όσα κατάλαβα, η ιστορία πηγαίνει κάπως έτσι.

Γύρω στο 3.000 π.Χ., ένας έμπορος υφασμάτων που ονομαζόταν Hapu, κυκλοφόρησε ένα πάπυρο. Σε αυτόν, προσέφερε ανταμοιβή για την σύλληψη και την επιστροφή ενός σκλάβου, του Shem, που είχε δραπετεύσει από το μαγαζί του. Ωστόσο, με δεδομένο πως οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων με το βλέμμα σε γρήγορες καπιταλιστικές ευκαιρίες βρίσκονταν στο χώρο για αρκετό διάστημα, ο Hapu επιχείρησε να περιγράψει το μαγαζί του, έτσι ώστε οι άνθρωποι να το αναγνωρίσουν ως το καλύτερο κατάστημα που πουλάει χαλιά σε όλη την Αίγυπτο.

Δομικά, αυτή είναι μια δραματική ιστορία, που απευθύνει πρόσκληση για δράση, προσφέροντας ένα κίνητρο, και μεταφέροντας την ιστορία της μάρκας στο τέλος.

Παρεμπιπτόντως, ο ίδιος ο πάπυρος μοιάζει να έχει πάρει το όνομά του από την σκλάβο που δραπέτευσε κι όχι τον ιδιοκτήτη του καταστήματος, και Ο Πάπυρος Του Shem έχει επίσης μια πολύ πετυχημένη συνέχεια - προφανώς, οι άλλοι πάπυροι αναφέρουν πως ο Shem στην πραγματικότητα ποτέ δεν πιάστηκε. Καθώς αυτό το παραμύθι μας προσέφερε την πρώτη διαφήμιση, οι άλλοι πάπυροι μας δίνουν επίσης τα αποδεικτικά στοιχεία για το πρώτο βραβευμένο έργο για την αποτελεσματικότητά του, καθώς φανερώνουν πως η καμπάνια του Hapu ήταν τόσο αποτελεσματική, που κατάφερε να επεκτείνει τις δραστηριότητές της...

Έτσι, το content marketing δεν είναι τόσο νέο σαν ιδέα όσο νομίζετε...