To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Έντονη δραστηριότητα σε εξαγορές και συγχωνεύσεις

Έντονη δραστηριότητα σε εξαγορές και συγχωνεύσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Results International, αυξημένες ήταν οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις στην επικοινωνία και το μάρκετινγκ το γ΄ τρίμηνο του έτους, σε σύγκριση με το προηγούμενο τρίμηνο.

Η συμβουλευτική εταιρεία Results International αποκάλυψε πως η δραστηριότητα στις συγχωνεύσεις και εξαγορές (M&A), στον τομέα επικοινωνίας και μάρκετινγκ (marcoms) παρέμεινε ισχυρή και στο τρίτο τρίμηνο του 2016. Συνολικά, περί τα 279 deals «έκλεισαν» σε παγκόσμια κλίμακα, με τη συνολική αξία να φτάνει στα 1,77 δισ. δολάρια και σε σύγκριση με τα 219 deals του προηγούμενου τριμήνου. Ωστόσο, οι συμφωνίες του τρίτου τριμήνου ήταν λιγότερες από αυτές του πρώτου (287). Έτσι, για το σύνολο του έτους (μέχρι το σημείο εξέτασης), τα συνολικά deals τέτοιου τύπου ανήλθαν σε 785. Από αυτές, οι 42 έλαβαν χώρα στο Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο συμβαδίζει με τον γενικό ρυθμό του 15% και σε μια εξέλιξη που υποδηλώνει πως οι συνέπειες του Brexit δεν έχουν γίνει ακόμα αισθητές στον τομέα.

Επικεφαλής ο Dentsu

Ο Dentsu προχώρησε στις περισσότερες εξαγορές (12), ενώ ακολούθησε ο WPP με 7. Αξιοσημείωτη ήταν η εξαγορά πλειοψηφικού μετοχικού πακέτου, από πλευράς Dentsu Aegis, στη data-driven performance marketing εταιρεία Merkle, που αποτελούσε τη μεγαλύτερη ανεξάρτητη των ΗΠΑ στο κομμάτι του CRM, αντί 1,5 δισ. δολαρίων και σε μια κίνηση που φανερώνει την ανάγκη για επιχειρήσεις γύρω από το data, τα analytics και την omni-channel σύνδεση.

«Περιμένουμε ακόμα να δούμε τις πραγματικές επιδράσεις του Brexit στον τομέα των Marcoms στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι εξαγορές σε παγκόσμια κλίμακα παραμένουν αρκετά έντονες. Αυτό που προκύπτει είναι πως τόσο οι όμιλοι marketing υπηρεσιών όσο και τα συμβουλευτικά δίκτυα αναζητούν τρόπους για να επεκτείνουν το αποτύπωμά τους» ανέφερε σχετικά η Partner της Results International, Julie Langley.

Αναδυόμενος τομέας VR και AR

Από τη μελέτη φαίνεται πως ένας αναδυόμενος υπο-τομέας ήταν η Virtual και Augmented Reality (VR και AR), Αξιοσημείωτα deals του τρίτου τριμήνου αφορούν σε αυτή την πρακτική, όπως αυτό της εξαγοράς της αυστραλιανής VR design φίρμας Kid Neon Images (εξειδικεύεται στις 3D οπτικοποιήσεις για αρχιτεκτονικά projects, καθώς και για branding και retail σκοπούς) από τη Deloitte. Επιπρόσθετα, ξεχώρισε η εξαγορά της Fake Love από το design studio της New York Times, T Brand, με το γνωστό έντυπο να αναφέρει πως η κίνηση αυτή θα το βοηθήσει να ενισχύσει τις virtual και augmented reality δυνατότητές του και να πορευτεί στο επόμενο στάδιο του branded content (κάτι που αναμένεται να κάνουν κι άλλοι publishers).   

Το full-service digital παρέμεινε ο κυρίαρχος υπο-τομέας στο εξεταζόμενο τρίμηνο με 33 deals, αντιπροσωπεύοντας το 12% της παγκόσμιας δραστηριότητας κι ακολούθησαν οι 28 PR συναλλαγές (το 10% του συνολικού όγκου των παγκόσμιων marcoms), που ήταν σχεδόν διπλάσιες από αυτές του προηγούμενου τριμήνου (16). 

«Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός πως το full-service digital, συμπεριλαμβανομένου του digital transformation, παραμένει ο πιο ενεργός υπο-τομέας των marcoms. Υπάρχει υψηλή ζήτηση από τους αγοραστές (buyers) για εταιρείες που μπορούν να οδηγούν επιχειρήσεις μεγάλης κλίμακας μέσα από την ψηφιακή διαταραχή, όπως η εξαγορά της Bio Agency από την Tech Mahindra» ανέφερε αρχικά η Langley και συνέχισε: «Επιπρόσθετα, groups διεκπεραίωσης, όπως το Teneo βοηθούν να γίνει το PR ένας ισχυρός υπο-τομέας στο κομμάτι των M&A. Υπάρχει ένας αριθμός εταιρειών, που προσφέρουν εξειδικευμένες2 δεξιότητες, ειδικά σε τομείς όπως η τεχνολογία και η υγεία και οι μεγάλοι παίκτες επιθυμούν να αποκτήσουν αυτή την τεχνογνωσία. Επίσης, υπάρχει μεγάλη «πείνα» για VR και AR δεξιότητες και αυτό αρχίζει να φαίνεται και στο κομμάτι των M&A. Οι όμιλοι των marcoms αποτελούν ενδιαφέροντες αγοραστές, αλλά το ίδιο συμβαίνει και για τις  συμβουλευτικές εταιρείες με τους publishers. Στην πραγματικότητα, η Deloitte προέβλεψε πρόσφατα πως το VR θα παρουσιάσει την πρώτη του χρονιά με αξία 1 δις. δολαρίων το 2016, με τα 700 εκατομμύρια να αφορούν σε hardware πωλήσεις και τα υπόλοιπα σε content».

Οι εξελίξεις σε AdTech & MarTech

Από εκεί και πέρα, η έκδοση AdTech & MarTech Barometer της Results International για το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους, δείχνει πως το συγκεκριμένο διάστημα συνέχισε να «χτίζει» πάνω στο ισχυρό μομέντουμ το οποίο παρατηρήθηκε το προηγούμενο τρίμηνο στο κομμάτι εξαγορών και συγχωνεύσεων στους τομείς της παγκόσμιας διαφημιστικής (AdTech) και marketing τεχνολογίας (MarTech). Το τρίμηνο ξεκίνησε με το μεγάλο AdTech deal, αυτό της συμφωνίας ανάμεσα σε Verizon και Yahoo αντί 4,8 δις. δολαρίων και ολοκληρώθηκε με την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της Applovin από την Orient Hontai Capital αντί 1,4 δις. δολαρίων. Η Applovin αποτελεί το πιο πρόσφατο highlight μιας χρονιάς, κατά την οποία ο Δυτικός Κόσμος είδε τον Ανατολικό να είναι αρκετά δραστήριος κι επικεντρωμένος, κυρίως, στο mobile AdTech. Άλλες αξιοσημείωτες εξαγορές από Ασιάτες αγοραστές ήταν αυτή της Smaato από τη Spearhead, που έλαβε χώρα στο δεύτεροι τρίμηνο και η προτεινόμενη εξαγορά της Opera Software από μια κοινοπραξία Κινέζικων ιντερνετικών φιρμών το πρώτο τρίμηνο. Με 331 deals να έχουν ήδη ανακοινωθεί την τρέχουσα χρονιά, οι AdTech & MarTech M&A δείχνουν ικανές να φτάσουν ή να ξεπεράσουν το ρεκόρ που σημειώθηκε την προηγούμενη χρονιά: 428.    

Το τρίτο τρίμηνο βίωσε επίσης την επιστροφή της αγοράς Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO), η οποία είχε σιγήσει τα τέσσερα προηγούμενα τρίμηνα. Η πολυαναμενόμενη IPO του The Trade Desk, ενίσχυσε τις ελπίδες των επενδυτών με την ισχυρή της ανάπτυξη και το υψηλά κερδοφόρο επιχειρηματικό της μοντέλο και κέρδισε 67% στην πρώτη μέρα που κυκλοφόρησε στην αγορά. Με την υποστήριξη της, επίσης επιτυχημένης, IPO της Grisdum, η εν λόγω αγορά είναι πλέον ανοιχτή για τις επιχειρήσεις του εξεταζόμενου κλάδου.

Στην αγορά του fundraising, παρουσιάστηκε αξιοσημείωτη δραστηριότητα, με τις υποψήφιες για IPO, Teads, Zeta Interactive και Kaltura να εξασφαλίζουν σημαντικά κεφάλαια, ενώ και άλλες εταιρείες, όπως οι Vertebrae (VR AdTech), Beeswax (Customisable DSP) και Zenreach (offline SMB marketing automation) απορρόφησαν κεφάλαια για καινοτόμους σκοπούς, που ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια δολάρια.

Στο μεταξύ, ενώ υπάρχουν αρκετές θετικές τάσεις και το AdTech δείχνει να αναδύεται από τα χαμηλά στρώματα τα δυο τελευταία χρόνια, το fundraising και το M&A περιβάλλον για μη διαφοροποιημένες προτάσεις χωρίς όρια εισόδου στην αγορά, παραμένουν ανταγωνιστικά και η καινοτομία εξακολουθεί να αποτελεί «κλειδί» στη δημιουργία αξίας. Το νέο άνοιγμα της αγοράς IPO, ωστόσο, θα έχει πιθανό αποτέλεσμα τη βελτίωση της ρευστότητας της αγοράς και θα προσφέρει μεγαλύτερη ώθηση στις M&A. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με τα αναδυόμενα επενδυτικά σχήματα από την Ανατολή, καθιστούν το τρέχον τοπίο στις AdTech & MarTech περισσότερο συναρπαστικό.