To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Εντυπωσιακό ξεκίνημα, αμφίβολο μέλλον για το Google+

Εντυπωσιακό ξεκίνημα, αμφίβολο μέλλον για το Google+
Εντυπωσιακό ξεκίνημα, αμφίβολο μέλλον για το Google+

Επιμέλεια: ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΡΛΙΑΡΟΣ

Ένα νέο, πολλά υποσχόμενο social network (σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Larry Paige), είναι το Google+. Η υπηρεσία προσφέρει τη δυνατότητα στους web χρήστες να μοιραστούν πληροφορίες και προσωπικά στοιχεία με περιορισμένες ομάδες ανθρώπων, χωρίς να είναι υποχρεωμένοι να εκθέσουν τα updates των profiles τους σε ευρεία μάζα απόμακρων «φίλων και γνωστών». «Mπορεί να πάει και καλύτερα. Αυτά είναι τα πρώτα βήματα ενός αγώνα, που θα δώσουμε για πολλά χρόνια» τόνισε χαρακτηριστικά ο vice-president of products της Google κι ένας από τους «εγκέφαλους» του Google+, Bradley Horowitz.

10+ εκατομμύρια χρήστες έκαναν sign up!

Χαρακτηριστικό της μεγάλης απήχησης της νέας υπηρεσίας, είναι το γεγονός πως από τις 28 Ιουνίου, ημέρα που η Google ξεκίνησε να στέλνει προσκλήσεις εγγραφής, περισσότεροι από 10 εκατομμύρια χρήστες έχουν κάνει sign up κι έχουν επισκεφτεί το Google+ τουλάχιστον μια φορά. Μάλιστα, αρκετοί είναι και οι celebrities που συμμετέχουν στο «party» της Google. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα  του ιδιοκτήτη των Dallas Mavericks, Mark Cuban που ανέβασε 67 φορές κάποια posts στο Google+ μέσα σε διάστημα δυο εβδομάδων τον Ιούλιο. Την ίδια περίοδο, αριθμούσε 29 posts στο Twitter και 14 στο Facebook. Έκπληξη, πιθανώς, αποτελεί και το άνοιγμα λογαριασμού από τον ιδιοκτήτη του Facebook, Mark Zuckerberg.

Οι αποτυχημένες προσπάθειες που προηγήθηκαν

Η Google αναζητούσε τρόπους να επανέλθει στον χώρο των social media με μια ισχυρή social υπηρεσία. Εξάλλου, τα social networks έχουν γίνει μέσα στην τελευταία δεκαετία το κέντρο του ψηφιακού χώρου, ενώ είναι χαρακτηριστικό το δείγμα έρευνας του eMarketer, σύμφωνα με το οποίο το Facebook ελέγχει το 17,7% της αναπτυσσόμενης αγοράς των display διαφημίσεων, έναντι 13% του Yahoo και 9,3% του Google. Σε αυτό το πλαίσιο, είχε επιχειρήσει στο παρελθόν να εξαγοράσει –χωρίς επιτυχία- το Friendster, οι υπηρεσίες Orkut (στη Βραζιλία), Jaiku, Dodgeball  και Profiles είχαν περιορισμένη απήχηση, ενώ το πιο πρόσφατο (2010) Buzz, που λειτουργούσε μέσω του Gmail, αποδείχτηκε… καταστροφικό, καθώς έφερε… μπελάδες για την εταιρεία κι εμπλοκή της Federal Trade Commission. Αιτία, η δημόσια έκθεση των επαφών του χρήστη. 

«Αντίγραφο του Facebook κι έλλειψη καινοτομίας»


Αρκετοί αναλυτές δεν συμμερίζονται τον ενθουσιασμό των στελεχών της Google σχετικά με το νέο εγχείρημα και δεν διστάζουν να σχολιάσουν με ειρωνικό τρόπο το Google+. «Αποτελεί απλά μια ένωση των καλύτερων στοιχείων του Facebook, τα οποία λειτουργούν με πιο απλό τρόπο» σημείωσε ο social media analyst του Altimeter Group, Jeremiah Owyang, ενώ ο social media analyst της Wedbush Securities, Lou Kerner, σε ερώτηση που δέχτηκε για το αν μπορεί το Google+ να αντικαταστήσει το Facebook στις προτιμήσεις των χρηστών, τόνισε: «Η Google έχει πάψει να είναι καινοτόμα και δημιουργεί πράγματα που, απλά, λειτουργούν. Η έλξη που αισθάνονται για το δημιούργημά τους, οι άνθρωποι της Google, δεν μεταφράζεται σε έλξη και για τον υπόλοιπο κόσμο!». Εκτός αυτών, υπάρχουν και χρήστες που δημιούργησαν profile, περιηγήθηκαν στη νέα υπηρεσία, ωστόσο έπειτα από πέντε λεπτά διαγράφηκαν από αυτή!

Η λογική των… Κύκλων!

Η αλήθεια πάντως είναι πως και οι ίδιοι οι executives της εταιρείας, δεν αισθάνονται πως ανακάλυψαν τον… τροχό! Ο ίδιος ο Horowitz παραδέχτηκε πως τα στελέχη της Google μελέτησαν τη λειτουργία άλλων social networks κι επιχείρησαν να συνδυάσουν αυτά τα μοντέλα σε μια απλή υπηρεσία, η οποία αναπαριστά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι λειτουργούν στην καθημερινή τους ζωή. Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας, βρίσκεται η λειτουργία Circles, που επιτρέπει στον χρήστη να κατηγοριοποιεί τους φίλους του, να τους βάζει ταμπέλες (friends, family κλπ) και να αποφασίζει με ποια groups θέλει να μοιράζεται πληροφορίες. Με αυτό τον τρόπο, η Google θεωρεί πως παρέχει στον χρήστη την ιδιωτικότητα, που το Facebook του αρνείται!    

Προσεκτικά βήματα για το μέλλον

Ποιό μπορεί να είναι το μέλλον του Google+; Μπορεί στο ξεκίνημά του να δείχνει πως διαθέτει ορισμένα πλεονεκτήματα από τους αντιπάλους (Facebook, Twitter, LinkedIn), που μπορεί αυτοί να αντιγράψουν στο άμεσο μέλλον, μπορεί να έχει ήδη προχωρήσει σε διαφημιστικές συνεργασίες με εταιρείες (Ford Motor), ωστόσο χρειάζεται μεγάλη προσοχή, από την πλευρά της Google, αναφορικά με τη διαχείρισή του. Ήδη οι αντιμονοπωλιακές Αρχές σε ΗΠΑ και Ευρώπη εξετάζουν αν η εταιρεία διαθέτει μονοπώλιο στον τομέα search και μέσω αυτού, ωθεί τους χρήστες στα δικά της sites (όπως το Google+) σε βάρος των ανταγωνιστών. «Δεν υπάρχει κάτι αφύσικο στη λειτουργία μας. Δεν θα κάνουμε ποτέ κάτι με το οποίο δεν θα συμφωνήσει ο χρήστης» τονίζει ο συνεργάτης του Horowitz, Vic Gundotra κι απομένει να αποδειχτεί αν θα φανεί συνεπής στις δεσμεύσεις του.