To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Επιτυχές το πρώτο Content Marketing Lab

Επιτυχές το πρώτο Content Marketing Lab
Με τη συμμετοχή της Taboola και διακεκριμένων εταιρειών του χώρου, πραγματοποιήθηκε το τετράωρο Content Marketing Lab από το ThinkDigital Group στο χώρο του Κέντρου «Εξέλιξη».

Περισσότεροι από 150 συμμετέχοντες, προερχόμενοι κυρίως από το χώρο του e commerce, παρακολούθησαν την Τρίτη 13 Ιουνίου, στο Κέντρο Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας «Εξέλιξη» το πρώτο Content Marketing Lab του ThinkDigital Group (ΤDG).

Ο στόχος του συγκεκριμένου εντατικού τετράωρου προγράμματος εκπαίδευσης ήταν η παροχή ενημέρωσης για τις τάσεις γύρω από το Content Marketing και η ανάδειξη των δυνατοτήτων και της αποτελεσματικότητάς του στις στρατηγικές επικοινωνίας των επιχειρήσεων και των brands. Επιπλέον, το πρόγραμμα έδωσε την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να επωφεληθούν από πρακτικές συμβουλές, τεχνικές και λύσεις, που μπορούν να υιοθετήσουν άμεσα για να αυξήσουν το RoI των Marketing ενεργειών τους.

Η θεματολογία του εκπαιδευτικού προγράμματος αναπτύχθηκε σε δύο βασικούς άξονες: το Content Creation και το Content Distribution. Το Content Marketing Lab άνοιξε με την ομιλία του Founder και Managing Director του ThinkDigital Group (TDG), Οδυσσέα Ντότσικα, ο οποίος τόνισε πως πρέπει πάντα να επιστρέφουμε πίσω στις αρχές της Επικοινωνίας και να ξεκινάμε από τους επιχειρηματικούς στόχους. Θα πρέπει να σκεφτόμαστε ερωτήματα, όπως: γιατί υπάρχει το brand, ποια είναι τα χαρακτηριστικά του, τι μηνύματα θέλει να επικοινωνήσει και τι σκέφτονται οι σημερινοί καταναλωτές; Ο σχεδιασμός της επικοινωνίας θα πρέπει να ακολουθεί. Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένα brand και στα βασικά κριτήρια που πρέπει να πληρoί το περιεχόμενο: «Ως brand, σε κάθε επικοινωνία με τους καταναλωτές, θα πρέπει να προσφέρουμε περιεχόμενο που είναι χρηστικό ή ψυχαγωγικό. Αν μια μάρκα σήμερα δεν είναι useful και entertaining, τότε θα γίνει... ignored! Οφείλει να κρατά το ενδιαφέρον και εκεί εστιάζεται και η έννοια του content marketing: πώς πρέπει να χρησιμοποιήσουμε το περιεχόμενο για να δημιουργήσουμε μακροχρόνια σχέση και σύνδεση με τους καταναλωτές».

Content Creation

Την ενότητα του Content Creation άνοιξε η Εύα Χριστοπούλου, Marketing Director του TDG, η οποία αναφέρθηκε στα βασικά βήματα και πρακτικά σημεία ελέγχου στη διαδικασία δημιουργίας περιεχομένου. Ανέλυσε, επίσης, τα βασικά στάδια και ζητούμενα σε κάθε στάδιο: από τον ορισμό των στόχων και του κοινού για το περιεχόμενο που δημιουργείται, μέχρι την παραγωγή του περιεχομένου και τέλος τη διανομή, τη μέτρηση και τη βελτιστοποίηση. Στη συνέχεια, ο Άλεξ Καραγεώργης, COO του TDG, άνοιξε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες ενότητες της εκδήλωσης, η οποία ανέδειξε την οπτική των brands γύρω από τον Content Marketing. Με την ομιλία του μας γύρισε πίσω στο 1895, για να μας θυμίσει πως το Content Marketing κατάφερε να διαμορφώσει έναν ολόκληρο επιχειρηματικό κλάδο. Παρουσίασε την πρώτη περίπτωση content marketing at scale, που αφορούσε τον αγρότη John Deree στις Ηνωμένες Πολιτείες, «ο οποίος κατάφερε να εκπαιδεύσει μια ολόκληρη γενιά αγροτών». Αναφερόμενος στην περίπτωση της Ελλάδας, τόνισε πως «από το 2011 αρχίσαμε να σκεφτόμαστε διαφορετικά. Τότε καταλάβαμε πως πέθανε το παλιό Marketing, ενώ καταλύτες της εποχής ήταν το internet penetration, το mobile penetration, οι πλατφόρμες που άρχισαν να αλλάζουν την αντίληψη γύρω από την έννοια των media και η κατανόηση πως έχει διαφοροποιηθεί το digital consumer journey».

Στο πάνελ που ακολούθησε, ο CEO της Hellas Direct, Αλέξης Πανταζής, ο CMO του Forky, Γιώργος Γιαννακέας, και o Social Media Manager της Eurobank, Νικόλας Παπαγιαννόπουλος, υπό το συντονισμό του Δημήτρη Τσουκαλά, Sales Director της TailWind, μοιράστηκαν με το κοινό μαθήματα και συμβουλές από τις Content Marketing ενέργειές τους. Μεταξύ άλλων, ο κ. Πανταζής τόνισε ότι «ο Έλληνας διψά για περιεχόμενο. Το content αφορά τόσο σε εσωτερική όσο και σε εξωτερική κατανάλωση, ενώ έχει μεγάλη σημασία και το word of mouth». Από την πλευρά του, ο κ. Γιαννακέας ανέφερε πως «είναι απαραίτητο να σκεφτόμαστε τους πιθανούς πελάτες και να καταλάβουμε ποιο είναι το κοινό-στόχος για το κάθε κομμάτι content που παράγουμε. Κάποιες φορές, η υπερανάλυση των content ενεργειών σκοτώνει». Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Παπαγιαννόπουλος, που τόνισε μεταξύ άλλων πως «είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουμε γιατί μπαίνει ο κόσμος στις πλατφόρμες. Πρέπει να του προσφέρουμε ποιοτικό περιεχόμενο. Πάνω απ’ όλα, απαιτείται υπομονή και… κονδύλι για την επίτευξη στόχων».

Content Distribution

Η ενότητα Content Distribution αναπτύχθηκε από τους Dominic Wyld, Account Director UK
Publishers, και Αviva Schick, Sales Director της Taboola, της κορυφαίας εταιρείας στο Content Discovery και Amplification, που ξεκλείδωσαν τα στοιχεία επιτυχίας για αποτελεσματική διανομή περιεχομένου των διαφημιζόμενων προς τους πελάτες και καταναλωτές. Ανάμεσα σε άλλα, παρουσιάστηκαν επιτυχημένα cases studies του εξωτερικού, που ανάδειξαν την αποτελεσματικότητα του Content Distribution τόσο για performance όσο και για branding καμπάνιες. Το δεύτερο μέρος της ενότητας ήταν αφιερωμένο σε πρακτικές συμβουλές για αποτελεσματικό distribution. Μπήκαν στο μικροσκόπιο: τίτλος, εικόνες και landing pages και τονίστηκε η ανάγκη για testing πολλαπλών δημιουργικών και η διαρκής διαδικασία παρακολούθησης και βελτιστοποίησης.

Η εκδήλωση είχε την υποστήριξη του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίου GRECA και του Κέντρου Βιώσιμης Επιχειρηματικότητας «Εξέλιξη».

Οι βέλτιστες πρακτικές για το Content Distribution είναι διαθέσιμες στο
 http://www.projectagora.com/content-marketing-lab-bestpractices/