To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Έξυπνοι τρόποι αξιοποίησης επαφών

Έξυπνοι τρόποι αξιοποίησης επαφών

Είναι γεγονός πως η επαγγελματική επιτυχία κρίνεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις σχέσεις μας. Το  προσωπικό δίκτυό μας διαδραματίζει σημαίνοντα ρόλο και μοιραία θα πρέπει να δείχνουμε τη δέουσα προσοχή στη διαχείρισή του.

Για τα πιο υψηλόβαθμα στελέχη της αγοράς το «χτίσιμο» του δικτύου γνωριμιών τους πέρα από προσωπική επιδίωξη, αποτελεί σαφέστατα ένα στρατηγικό πλεονέκτημα, καθώς μπορεί να εξασφαλίσει σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα στοιχεία και παροχές που απαιτούν και χρόνο και αρκετά χρήματα για να αποκτηθούν. Ένας εκτελεστικός διευθυντής με πολύ καλό δίκτυο γνωριμιών για παράδειγμα, έχει τη δυνατότητα με μερικά τηλεφωνήματα να λάβει σημαντικές και κυρίως έγκυρες πληροφορίες σχετικά με μία αγορά ή με κάποιο άτομο.

Είναι σαφές επίσης σαφές πως η δημιουργία ενός ισχυρού portfolio γνωριμιών πέρα από χρόνο απαιτεί κυρίως πολύ συγκεκριμένη στρατηγική. Το μεγάλο «στοίχημα» δεν είναι τόσο η δημιουργία ενός δικτύου αλλά κυρίως η σωστή διαχείριση και αξιοποίηση του.  Θα πρέπει να υπάρχει ξεκάθαρη διάκριση και κατανόηση πως ένα ευρύ δίκτυο γνωριμιών δεν είναι απαραίτητα και ένα καλό δίκτυο. Η αρχαία ελληνική ρήση «ουκ εν τω πολλώ το ευ» έχει απόλυτη εφαρμογή όταν αναφερόμαστε σε δίκτυα ατόμων.
Σίγουρα υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορεί κάποιος να διαχειριστεί σωστά και κυρίως αποδοτικά τις γνωριμίες του. Ακολουθούν τέσσερεις από τους πιο αξιόλογους:

1. Κατηγοριοποίηση

Όπως για ένα προϊόν ή μία υπηρεσία την οποία ενδιαφερόμαστε να προωθήσουμε σε μία αγορά, έτσι και οι επαφές μας χρειάζονται μία κατηγοριοποίηση. Δεν είναι ίδιος ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίζουμε άτομα τα οποία ανήκουν σε υψηλά κλιμάκια της αγοράς (π.χ διευθύνοντες σύμβουλοι και υψηλόβαθμα διοικητικά στελέχη) με αυτόν που προσεγγίζουμε κάποιον πελάτη ή συνεργάτη. Υπάρχει βέβαια πάντοτε η περίπτωση κάποιος CEO να είναι την ίδια στιγμή και πελάτης-συνεργάτης. Η κατηγοριοποίηση ανάλογα με τις ανάγκες είναι εξαιρετικά δύσκολη διαδικασία καθώς θα πρέπει να ληφθούν υπ’ όψη πολλοί αστάθμητοι παράγοντες όπως οι διαπροσωπικές σχέσεις. Όταν όμως η κατηγοριοποίηση είναι σωστά τοποθετημένη και διαρθρωμένη τα αποτελέσματα είναι κάτι περισσότερο από ικανοποιητικά.
 
2. Οι επαφές είναι άτομα και μάλιστα ξεχωριστά

Η εξαιρετικά μεγάλη και γρήγορη εξάπλωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, έχει σίγουρα δώσει τη δυνατότητα πιο άμεσης επικοινωνίας με τους ανθρώπους που γνωρίζουμε και έχει διευκολύνει αφάνταστα την εύρεση και γνωριμία με νέους ανθρώπους. Υπάρχει όμως ένα μεγάλο «αλλά» στην όλη αυτή κατάσταση. Δεν είναι δυνατόν σε ένα δίκτυο από ανθρώπους να ζητάτε με τη μορφή του κατ’ επείγοντος απαντήσεις σε θέματα που σας απασχολούν. Θα πρέπει να κατανοήσετε πως οι επαφές σας δεν είναι κάτι απρόσωπο. Είναι άτομα με τις δικιές τους ανάγκες, τη δικιά τους καθημερινότητα και κυρίως το δικό τους άγχος. Είναι ανώφελο και κυρίως εξαιρετικά επικίνδυνο το να «βομβαρδίζεται» τις επαφές σας καθημερινά με ερωτήσεις, αιτήματα και έρευνες. Να έχετε πάντοτε πολύ καλά επίσης στο μυαλό σας πως όσο εύκολο είναι το να σας κάνει κάποιος accept στα social media άλλο τόσο εύκολο είναι και το ignore…

3. Το δίκτυο πρέπει πάντοτε να είναι επικαιροποιημένο

Η εποχή και οι δομές της είναι εξαιρετικά ευμετάβλητες. Μοιραία αυτό το χαρακτηριστικό περνά και στα πρόσωπα και στο εργασιακό περιβάλλον. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως πολύ μεγάλος αριθμός ανθρώπων που σήμερα μπορεί να απασχολούνται, για παράδειγμα, στο κομμάτι της πληροφορικής, ενδεχομένως ένα μήνα αργότερα να έχουν αλλάξει τελείως επαγγελματικό πεδίο. Για να μπορέσετε να διατηρήσετε σε ένα καλό επίπεδο τις επαφές σας καλό θα ήταν να έχετε επιλέξει έναν μικρό κύκλο ατόμων που πραγματικά σας ενδιαφέρουν και να διατηρείτε συχνή προσωπική επαφή μαζί τους.

4. Η προσωποποίηση κάνει καλό…

Τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης ευαγγελίζονται, την αμεσότητα και την κοινωνικότητα. Αυτό σαφέστατα και έχει μία βάση. Η πραγματικότητα πάντως παραμένει, πως όσο κι αν επικοινωνούμε μέσω των social media, όσο χρόνο κι αν δαπανούμε σε επαφές και συνομιλίες πίσω από την οθόνη ενός υπολογιστή, η προσωπική, face to face επαφή δεν αντικαθίσταται και παραμένει σήμερα πιο δυνατή από ποτέ. Επιδιώξτε την γιατί μπορεί να απαιτεί χρόνο αλλά η αποδοτικότητά της τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα αποζημιώνει.