To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Τ. Κανελλοπούλου: Μόνο με πάθος και τόλμη προχωράς

Τ. Κανελλοπούλου: Μόνο με πάθος και τόλμη προχωράς
Η CEO της V+O Greece μιλάει στο adbusiness για την πρόσφατη διάκριση στα IPRA GWA, τις αλλαγές στην ελληνική αγορά Δημοσίων Σχέσεων, αλλά και το όραμά της για την εταιρεία.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Η φετινή διάκριση με IPRA Golden World Award (IPRA GWA) είναι η 2η για τη V+O, τα τελευταία χρόνια, στον συγκεκριμένο διεθνή θεσμό. Ποια θεωρείτε ότι είναι η πραγματική αξία αυτής της διάκρισης;

Τ.Κ.:
Σίγουρα μια διεθνής διάκριση που επαναλαμβάνεται για δεύτερη φορά σε έναν αναγνωρισμένο και καταξιωμένο θεσμό, όπως είναι τα IPRA GWA, είναι μια σημαντική στιγμή για την εταιρεία. Ειδικότερα δε όταν αφορά σε μια από τις πλέον απαιτητικές και σύνθετες κατηγορίες της επικοινωνίας, όπως είναι η διαχείριση κρίσεων. Για εμάς η διάκριση αυτή αποτελεί κατ’ αρχήν μια σημαντική επιβράβευση για την ομάδα μας. Μια ομάδα με γνώση, κατάρτιση, ικανότητες και ισχυρή θέληση, που κατανοεί και είναι μαζί με τον πελάτη, έτοιμη και σε θέση να αντιμετωπίσει μαζί του κάθε επικοινωνιακή πρόκληση. Ταυτόχρονα, η διάκριση αυτή επιβεβαιώνει τη στρατηγική ικανότητα, την εμπειρία, τη μεθοδικότητα και την αποτελεσματικότητα της V+O στη διαχείριση πολύπλοκων και απαιτητικών projects.


adb: Η πρόσφατη διάκριση ήρθε στην ιδιαίτερη κατηγορία του Crisis Management, ενώ αφορούσε στην επικοινωνιακή διαχείριση ενός τεράστιου deal για την ελληνική αγορά. Ποιες ήταν οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε και ποια στοιχεία τελικά θεωρείτε πως τελικά οδήγησαν στη διάκριση;

Τ.Κ.:
Πράγματι, η βράβευση αφορούσε στην επικοινωνιακή διαχείριση της μεγαλύτερης συμφωνίας που πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα στον κλάδο του λιανεμπορίου, τη διάσωση της Μαρινόπουλος από τον Όμιλο Σκλαβενίτης. Μια συμφωνία που υλοποιήθηκε σε ένα περιβάλλον γεμάτο προκλήσεις (οικονομικά, εργασιακά κοκ.), ενώ όλη η αγορά παρακολουθούσε τις εξελίξεις με μεγάλο ενδιαφέρον. Για εμάς, η μεγαλύτερη πρόκληση και ταυτόχρονα το κλειδί για την επιτυχή έκβαση της προσπάθειάς μας ήταν η μεθοδική και πολύ προσεκτική διαχείριση της πληροφορίας προς όλους τους stakeholders, που με τον έναν ή τον άλλο τρόπο επηρεάζονταν από τις εξελίξεις. Τελικός μας στόχος ήταν η όλη διαδικασία των διαπραγματεύσεων να έχει ένα θετικό -επικοινωνιακά- πρόσημο. Κοιτώντας προς τα πίσω, εκτιμώ ότι η επιτυχία της στρατηγικής που σχεδίασε η ομάδα της V+O και μας έφερε αυτή τη σημαντική διάκριση, κρίθηκε από δύο σημεία: πρώτον, από τη μακροπρόθεσμη οπτική που εξασφάλισε γι’ αυτό το πρωτοφανές deal και δεύτερον από την απόλυτη ευελι-ξία και αμεσότητα στη διαχείριση των εξελίξεων που, κατά περιόδους, ήταν καταιγιστικές.


adb: Ποια θα λέγατε πως είναι τα στοιχεία που απαιτούνται προκειμένου μια εταιρεία επικοινωνίας να μπορεί να προσφέρει επιτυχημένα υποστήριξη στον τομέα του Crisis Management στους πελάτες της;

Τ.Κ.:
Προσωπικά μπορώ να μιλήσω για τα στοιχεία που βρίσκονται στον πυρήνα της V+O και μας χαρακτηρίζουν ως επαγγελματίες. Δουλεύουμε στενά, μαζί με τον πελάτη και άρα είμαστε σε θέση να κατανοήσουμε άμεσα κάθε σημαντικό/ευαίσθητο θέμα που μπορεί να επηρεάσει τη φήμη και την επιχειρηματική του δραστηριότητα. Διαθέτουμε μια 360ο οπτική των πραγμάτων, που μας βοηθά να ανταποκρινόμαστε με στρατηγική σκέψη, προσεκτικό σχεδιασμό και μεθοδικότητα σε κάθε επικοινωνιακή ανάγκη. Θα πρόσθετα σε αυτό, ως πολύτιμα κεφάλαια, την εμπειρία και την τεχνογνωσία των ανθρώπων μας, καθώς και την ικανότητα ταχύτατης επεξεργασίας δεδομένων, σε επίπεδο micro- και macro- επικοινωνιακής ανάλυσης/σύνθεσης. Είμαστε σε θέση, λοιπόν, να χειριζόμαστε τόσο τη μεγάλη εικόνα των εξελίξεων, όσο και τις λεπτομέρειες που μπορεί να κρύβονται στο επικοινωνιακό παρασκήνιο. Και, πάνω απ’ όλα, παραμένουμε διαρκώς σε ετοιμότητα και εγρήγορση, όχι μόνο μέχρι να κλείσει ο «κύκλος» των άμεσων εξελίξεων αλλά και στην πορεία, μέχρι να αισθανθούμε ότι το πλοίο είναι ξανά σε ασφαλές λιμάνι.


adb: Η δύσκολη οικονομική συγκυρία αλλά και -ίσως, κυρίως- η νέα εποχή των «fake news» και της «post-truth», που βιώνουμε και στην Ελλάδα, έχει κάνει ακόμη πιο απαιτητική υπόθεση το Crisis Management;

Τ.Κ.:
Στην εποχή της μετα-αλήθειας προφανώς απαιτείται, συνολικά, μια διαφορετική στάση και φιλοσοφία διαχείρισης. Η αξιολόγηση του σημαντικού και του μη σημαντικού έχει καταστεί ακόμη πιο περίπλοκη, καθότι δεν συνδέονται απαραίτητα πια με το τι είναι αληθινό. Οφείλουμε, λοιπόν, να διαχειριστούμε και το αναληθές, αφού πρώτα το ανακαλύψουμε. Την ίδια στιγμή, η ταχύτητα διάδοσης της πληροφορίας είναι πλέον αστραπιαία. Σε συνδυασμό με την ικανότητα πολλαπλών πηγών πληροφόρησης ή σχολιασμού να συμμετέχουν σε παράλληλες «συνομιλίες» γύρω από ένα ζήτημα, παράγοντας virality, καθιστούν τις σύγχρονες επικοινωνιακές κρίσεις ένα πρόβλημα για δυνατούς λύτες. Η εμπειρία, η διορατικότητα και η ικανότητα γρήγορης ανάλυσης των δεδομένων, ώστε να μπορεί να διαγνώσει κανείς κινδύνους ή ευκαιρίες, αναδεικνύονται πολύτιμες.


adb: Γενικότερα, κατά τη γνώμη σας πώς πρέπει να λειτουργεί μια εταιρεία Δημοσίων Σχέσεων σήμερα στην ελληνική αγορά; Πού πρέπει να εστιάζει και ποιες υπηρεσίες πρέπει να προσφέρει;

Τ.Κ.:
Προσήλωση, πάνω απ’ όλα, στις πραγματικές ανάγκες του πελάτη. Επένδυση στη σε βάθος κατανόηση του business του, καθώς και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει καθημερινά στη λειτουργία και στην αλληλεπίδρασή του με stakeholders. Σήμερα περισσότερο από ποτέ οι επαγγελματίες της επικοινωνίας οφείλουμε να είμαστε διαρκώς σε επαγρύπνηση: να παρατηρούμε, να αξιολογούμε, να αλλάζουμε, να προσαρμοζόμαστε, αλλά και να ανατρέπουμε τα δεδομένα, όπου κρίνουμε ότι είναι στρατηγικά απαραίτητο. Ταυτόχρονα, οι υπηρεσίες που προσφέρουμε πρέπει να αντανακλούν σταθερότητα, να παράγουν αξιόπιστο έργο και να προβάλλουν με αποτελεσματικό και διεισδυτικό τρόπο το αφήγημα του κάθε πελάτη.


adb: Την τελευταία διετία έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές αλλαγές στο «χάρτη» της αγοράς PR, με νέα σχήματα να έχουν κάνει την εμφάνισή τους αλλά και εταιρείες με μακρά πορεία να έχουν ολοκληρώσει τη δραστηριότητά τους. Εκτιμάτε πως θα συνεχιστεί αυτό το φαινόμενο;

Τ.Κ.:
Σε ένα ρευστό περιβάλλον λογικό είναι να υφίσταται η αγορά αλλαγές, που συνεπάγονται διόρθωση της αγοράς, ενοποιήσεις σε μεγαλύτερα σχήματα ή και νέες προτάσεις από σχήματα που κάνουν την εμφάνισή τους. Το περιβάλλον θα συνεχίσει να είναι ρευστό, προκαλώντας ανατροπές. Το θέμα λοιπόν είναι τι κάνουμε εμείς ως εταιρίες για να μπορούμε να αντεπεξέλθουμε στις αλλαγές αυτές. Χρειάζεται, πιστεύω, μια εταιρική κουλτούρα προσανατολισμένη στην εξέλιξη, που δεν αρκείται στον εφησυχασμό και στα κεκτημένα, καθώς πλέον δεν μπορούμε να θεωρούμε τίποτα ως δεδομένο.


adb: Μέσα σε αυτό το περιβάλλον ποια είναι η θέση της V+O και ποιο το δικό σας όραμα σαν CEO της εταιρείας για τη συνέχεια;

Τ.Κ.:
Στη V+O η φιλοσοφία μας και η τοποθέτησή μας στην αγορά από την ίδρυσή μας μέχρι και σήμερα παραμένει η ίδια: συνεχής αλλαγή, επιμονή, αξίες, purpose και αποτέλεσμα στα δύσκολα. Κεντρικό πιστεύω μας είναι να εξελισσόμαστε διαρκώς, να κατανοούμε τις ανάγκες που αλλάζουν τα δεδομένα και να απαντάμε με δημιουργικότητα, στρατηγική ματιά και αποτελεσματικότητα. Πρέπει να σκεφτόμαστε πριν από τους πελάτες μας, για τους πελάτες μας. Να παίρνουμε ρίσκα, να ανατρέπουμε τα δεδομένα, να λειτουργούμε ως drivers. Όραμά μας είναι να είμαστε «Α hub of creativity and a catalyst for growth» για όλους εμάς και για τους πελάτες μας. Ένας καταλύτης, που μεταμορφώνει, αναπτύσσει και δίνει δύναμη και αξία σε μάρκες, εταιρείες και οργανισμούς. Ως hub δεν θα μπορούσαμε παρά να είμαστε μία ομάδα. Μια ομάδα ξεχωριστών και ταλαντούχων ανθρώπων που έχουν επιλέξει να είναι ενεργοί, δραστήριοι και δημιουργικοί. Επαγγελματίες παθιασμένοι με αυτό που κάνουν. Το όραμά μου λοιπόν για τη V+O είναι να είμαστε πάντα μια ομάδα που επιλέγει την κίνηση, μια ομάδα που βλέπει μπροστά, μια ομάδα που θέλει να είναι πάντα έτοιμη για την επόμενη ημέρα, που διαμορφώνει την επόμενη ημέρα. Μια ομάδα με πάθος και τόλμη. Γιατί μόνον εάν έχεις πάθος και τόλμη προχωράς, μεγαλώνεις, δυναμώνεις και γίνεσαι καλύτερος.