To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Οι μεγαλύτερες αποτυχίες των social media

Οι μεγαλύτερες αποτυχίες των social media

Υπάρχουν κάποιοι πολύ καλοί εταιρικοί λογαριασμοί social media. Η Oreo έχει κάνει έξυπνες διαφημίσεις βασισμένες σε τρέχοντα γεγονότα, και η βρετανική Tesco Mobile τράβηξε την προσοχή του Ίντερνετ με γοητευτικά σαρκαστικά tweets στα οποία δεν μπόρεσε να αντισταθεί κανείς.

Όμως για όσες καλές διαφημίσεις υπάρχουν στα social media αντιστοιχούν άλλες τόσες αποτυχημένες και οι αποτυχίες αυτές είναι επικές.

Ένας κοινός παράγοντας σε όλες αυτές τις αποτυχίες είναι το γεγονός ότι η ομάδα των social media δεν άκουγε. Και το να ακούει δεν σημαίνει μόνο να απαντάει στους πελάτες αλλά και το να είναι ενήμερη για τη θέση της εταιρίας στην κουλτούρα του ίντερνετ και να γνωρίζει ότι οι πελάτες δεν επιθυμούν μαζικής παραγωγής απαντήσεις.

Η λίστα που ακολουθεί περιέχει τις 10 πιο αποτυχημένες προσπάθειες των social media, στις οποίες το λάθος των social media μεγεθύνεται από το ασταμάτητο sharing στα social media όπως το Facebook, το Twitter και το Reddit καθώς και σε σελίδες του διαδικτύου.

10. Η αλυσίδα strip club Spearmint Rhino’s Melbourne πίστεψε ότι θα ήταν ένα καλό πείραγμα και έβαλε τους χρήστες του Facebook να μαντέψουν ποιου είναι η παιδική φωτογραφία που ανέβασαν. Δεν πήρε και  πολύ στους χρήστες να δουν την ετικέτα με την ημερομηνία πάνω στην φωτογραφία και να καταλάβουν ότι η φωτογραφία αντιστοιχούσε σε μία stripper που τώρα είναι μόλις 14 χρονών. Παρόλα αυτά η Spearmint Rhino έκανε like στη δημοσίευση της.



9. Η Kmart με χαρά ανακοίνωσε ότι τα καταστήματά της θα ανοίξουν νωρίτερα από ποτέ την ημέρα των Thanksgiving και ότι θα παραμείνουν ανοιχτά όλη την ημέρα της Black Friday. Όταν λοιπόν οι πελάτες διαμαρτυρήθηκαν για την ηθική αυτής της απόφασης, η ομάδα των social media απάντησε με πάνω από 100 σχόλια που θα άρεσαν μόνο σε αγριάνθρωπους.

8. Λίγα πράγματα επηρεάζουν περισσότερο την εικόνα μίας επιχείρησης από το να κατηγορηθεί για ρατσισμό. Άρα ακόμα και αν είναι αδύνατο να καταλάβουμε αν το tweet της Home Depot ήταν πράγματι ρατσιστικό ή απλά αφελές, είναι γεγονός ότι ο κόσμος του Twitter εξαγριώθηκε ώστε να αναγκάσει την εταιρία να διαγράψει το σχόλιο, να απολογείται για δύο μέρες και να απολύσει το πρακτορείο social media που ήταν υπεύθυνο.



7. Αυτή εδώ η αποτυχία αμφισβητείται, αλλά εμείς θεωρήσαμε ότι η μη κερδοσκοπική καμπάνια «Thanks Obamacare» της Colorado ήταν εντελώς αποτυχημένη. Αν και κάποιοι θεωρούν ότι το να απεικονίζεις τους δυνητικούς σου πελάτες ως αφελείς είναι ένας έξυπνος τρόπος για να κάνεις μάρκετινγκ, αυτό έδωσε τροφή για σχόλια σε όσους ήθελαν να ασκήσουν κριτική στην καμπάνια.



6. Η βρετανική εταιρίας ψυχαγωγίας HMV έχασε εντελώς τον έλεγχο της ομάδας social media, όταν κάποιοι απατεώνες χρησιμοποίησαν το λογαριασμό για να κάνουν παιδαριώδη tweet που περιέγραφαν μαζικές απολύσεις στην εταιρία.  



5. Το αεροδρόμιο London Luton αξιοποίησε το πάντα αστείο θέαμα της σύγκρουσης αεροπλάνων κάνοντας μία σχετική δημοσίευση τον Μάρτιο στο Facebook.  Η φωτογραφία που χρησιμοποίησαν προέρχεται από μία πτήση των Chicago από το 2005 που γλίστρησε από τον διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης, μπήκε στον αυτοκινητόδρομο και σκοτώθηκε ένα εξάχρονο αγόρι.



4. Το υποκατάστημα της Pepsi στη Σουηδία παρουσίασε μία σειρά διαφημίσεων στις οποίες ήταν πρωταγωνίστρια μία voodoo κούκλα του αστεριού της εθνικής ομάδας ποδοσφαίρου της Πορτογαλίας, ανταγωνίστριας της Σουηδίας. Η voudou κούκλα ήταν πεταμένη πάνω στις γραμμές του τρένου, χτυπημένη στο κεφάλι και καλυμμένη με καρφίτσες. Αναγκάστηκαν να την κατεβάσουν αμέσως και να απολογηθούν αφότου σχηματίστηκε στο Facebook ένα group εναντίον της Pepsi και συγκέντρωσε πάνω από 100000 μέλη σε μία μέρα.



3. Η J.P. Morgan θεώρησε ότι θα προσέλκυσε τους καταναλωτές της μέσω μίας κατατοπιστικής συνεδρίας ερωτήσεων – απαντήσεων στο Twitter. Όμως αγνοούσαν εντελώς την εικόνα που είχαν οι μάζες όσων τρολάρουν για την εταιρία τους. Ακόμα και καταξιωμένοι δημοσιογράφοι πήραν μέρος στην εξάωρη διασκέδαση που ακολούθησε.

2. Η ιστοσελίδα μαγειρικής Epicurious θεώρησε ότι θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να χαλαρώσουν από την βομβιστική επίθεση στον μαραθώνιο της Βοστώνης με το να προωθήσει κάποιες συνταγές στο ιντερνέτ. Και άλλες εταιρίες είχαν κάνει προηγουμένως ακατάλληλα αστεία με tweets πάνω στο θέμα, αλλά η  Epicurious το παράκανε. «Τηγανίτες cranberry, ολικής αλέσεως!»



1. Το εστιατόριο της Amy πρωταγωνίστησε σε ένα ιδιαίτερα βασανιστικό επεισόδιο της σειράς του Gordon Ramsay «Kitchen Nightmares».  Όταν προβλήθηκε το επεισόδιο ακολούθησε ένα κύμα αρνητικών σχολίων. Οι δύο ιδιοκτήτες του εστιατορίου πήραν μέρος σε ένα από τα πιο ψυχωτικά και εκκεντρικά και αλαζονικά παραληρήματα που έχουν γίνει ποτέ στο Facebook. Προσπάθησαν να υπερασπιστούν το εστιατόριό τους βρίζοντας και βλασφημώντας.