To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Το χρυσό 2012 της Spot JWT

Το χρυσό 2012 της Spot JWT
Το χρυσό 2012 της Spot JWT

Έλαβε το Grand Effie για την καμπάνια της Vodafone με τον τίτλο «Κίτσος», για το πρόγραμμα Vodafone Έλεγχος Χρήσης στα φετινά Εffie Ηellas και το βραβείο Retail Campaign στα Retail Awards 2012 για την καμπάνια «ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ - 73 χρόνια στηρίζουμε τον Έλληνα παραγωγό». Ποιο είναι το μυστικό τους και πώς τα καταφέρνουν στη θύελλα της κρίσης; Αυτά και πολλά άλλα συζητήσαμε με τη βραβευμένη ομάδα της Spot JWT.

adb: Τόσο στα βραβεία Effie Ηellas όσο και στα φετινά RetailBusiness Αwards, η εταιρεία Spot JWT ήταν ο μεγάλος πρωταγωνιστής. Μιλήστε μας γι’ αυτές τις διακρίσεις.

Δημήτρης Κόρδας, Vice President - Spot JWT:
Πραγματικά ήταν μια εξαιρετική χρονιά για εμάς! Τόσα χρόνια στην πρώτη γραμμή κι έχουμε πάντα the eye of the tiger. Παλαιότεροι και νεότεροι συνάδελφοι αγαπάμε αυτό που κάνουμε, παθιαζόμαστε και ψάχνουμε καθημερινά την ιδέα που θα μας ξαφνιάσει, θα μας ενθουσιάσει, θα πιστέψει ο πελάτης και θα μοιραστεί τον ενθουσιασμό μας. Και στο τέλος, τι μεγαλύτερη ικανοποίηση από το να περάσει από τον ύψιστο κριτή, την Α.Μ. τον καταναλωτή και να μπει ένα τρόπαιο στο ράφι μας! Δεν επαναπαυόμαστε στις όποιες δάφνες μας. Ξέρουμε πολύ καλά ότι είμαστε τόσο καλοί όσο και η τελευταία μας δουλειά...

adb: Η επιτυχία μιας διαφημιστικής καμπάνιας είναι να δημιουργεί φήμη και εμπιστοσύνη στον καταναλωτή. Πώς η Spot JWT έχει καταφέρει και έχει πετύχει αυτό το στόχο;

Τάκης Λιαρμακόπουλος, Αντιπρόεδρος & Διευθυντής Δημιουργικού - Spot JWT:
Μα χάρη στους ανθρώπους που την απαρτίζουν φυσικά. Είναι προϋπόθεση για μια μεγάλη εταιρεία σαν την Spot JWT να διαθέτει όλους εκείνους τους ανθρώπους που θα έχουν τις ικανότητες να παράξουν τέτοιου είδους καμπάνιες. Πάντα πίστευα ότι οι άνθρωποι κάνουν τη διαφορά και σ’ αυτό επιμένουμε σαν εταιρεία. Η κάθε καμπάνια που φτιάχνουμε είναι στην πραγματικότη- τα μια ιστορία. Αυτή την ιστορία ξέρουμε να τη διηγηθούμε με τον πιο όμορφο, διασκεδαστικό, ενδιαφέροντα, συγκινητικό τρόπο (όπως πρέπει για την κάθε περίσταση). Κι αν αυτό ακούγεται απλοϊκό, οι άνθρωποι έχουν τελείως διαφορετική άποψη... Τις ιστορίες αγαπούν πρώτα. Τις ιστορίες που «ζουν» μαζί με το προϊόν... και αν γοητευτούν από την ιστορία θα αγαπήσουν και τα υπόλοιπα. Για να αγαπήσει ο κόσμος τη δουλειά μας πρέπει πρώτα να γίνουμε ΕΝΑ μαζί του. Εμείς θα μιλήσουμε στη γλώσσα του, όχι εκείνος στη δική μας. Όσο πιο αληθινή είναι η επαφή μαζί του τόσο περισσότερο θα μας εμπιστευτεί. Η επιτυχημένη διαφήμιση άλλωστε είναι αυτή που οι ίδιοι οι άνθρωποι θα την αναπαράγουν στην παρέα τους σαν μια ιστορία από στόμα σε στόμα... έτσι δεν είναι; Αλλά αυτό δεν φτάνει. Η επιτυχία είναι σίγουρη όταν μάθει κανείς να προβλέπει με σιγουριά ποια ιστορία θα αρέσει πραγματικά.

adb: Μέσα στη θύελλα της κρίσης που βιώνει η αγορά επικοινωνίας πώς η Spot JWT έχει καταφέρει να γίνει πιο δυνατή;

Ειρήνη Νικολοπούλου, Vice President Spot JWT:
Με τρεις λέξεις… Δέσμευση, πάθος, ομάδα.
• Δέσμευση απέναντι στο αποτέλεσμα, με πειθαρχία στους στόχους και αταλάντευτη αφοσίωση.
• Πάθος για δημιουργικότητα και τη συστηματική αναζήτηση του καλύτερου. Να μη συμβιβάζεσαι παρά μόνο με το καλύτερο.
• Και όλα τα παραπάνω από μια ομάδα ανθρώπων με ταλέντο, άψογο συντονισμό και κοινό όραμα. Ομάδα ετοιμοπόλεμη, με «τσαγανό», φρέσκιες ιδέες, ακούραστη, που δεν έχει βολευτεί, αναζητά την πρόκληση και δεν θεωρεί τίποτα δεδομένο! Αυτή είναι η Spot JWT σήμερα.

adb: Πόσο σημαντική είναι η συμβολή των πελατών στη δημιουργία βραβευμένων δημιουργικών εκστρατειών;

Λάζαρος Ευμορφίας, Executive Creative Officer - Spot JWT:
Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσουμε ότι κατά παραγγελία δημιουργία βραβευμένης δουλειάς δεν υφίσταται. Το βραβείο δεν είναι και δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός μιας διαφήμισης. Στόχος είναι η δημιουργία μιας δουλειάς που να πετυχαίνει δύο πράγματα: Να επικοινωνεί με σαφήνεια το μήνυμα της μάρκας και να αρέσει ο τρόπος που αυτό επικοινωνήθηκε. Η συμβολή του πελάτη είναι τεράστιας σημασίας και στα δύο σκέλη. Τόσο στον από κοινού καθορισμό -μαζί με τη διαφημιστική- τού κατάλληλα διατυπωμένου μηνύματος όσο και στην από κοινού αίσθηση ότι η εκάστοτε προτεινόμενη ιδέα είναι η πιο ενδεδειγμένη. Κι επειδή αναφέρθηκα στην «αίσθηση», διότι δεν μπορεί ποτέ να είναι «σιγουριά», η συμβολή του πελάτη στην απόφαση της μεγάλης ιδέας ενέχει μία υπέρβαση από μεριάς του. Μια επίδειξη θάρρους, έμπνευσης και διορατικότητας ότι η ιδέα που επέλεξε θα λειτουργήσει για το προϊόν που χειρίζεται. Άρα λοιπόν, εάν στο τέλος μια δουλειά ευτυχήσει ακόμα και να βραβευτεί, στην ουσία έχει βραβευτεί ο πελάτης που την πίστεψε. Που παραμέρισε όλες τις επιφυλάξεις ή τις αναστολές και μπόρεσε να δει μπροστά.

Αλέξανδρος Τσούτης, Executive Creative Director - Spot JWT: Χωρίς την τόλμη των πελατών μας και το ρίσκο που καλούνται να αναλάβουν για τη διαφημιστική τους επένδυση δεν θα μπορούσαν να υπάρχουν δουλειές που ξεχωρίζουν. Διαφημιστές και πελάτες, έχοντας έναν κοινό σκοπό προσπαθούμε να αφουγκραζόμαστε τις ανάγκες των καταναλωτών μας, που στις συνθήκες που διανύουμε έχουν ωριμάσει και μετατοπιστεί. Οι καταναλωτές πλέον αποζητούν τις ανθρώπινες αξίες έναντι του υλισμού του παρελθόντος και φυσικά η επίδειξη πλουτισμού δεν αποτελεί πια συνήθεια κανενός. Από μια διαφήμιση δεν περιμένουν υποσχέσεις για το άπιαστο όνειρο μιας ιδανικής ζωής αστείρευτης αφθονίας και δείχνουν αποστροφή σε εταιρείες που μιλούν με υπεροψία. Αναζητούν μια ιστορία ειλικρινή, χαμογελαστή, αισιόδοξη, ακόμα και αυτοσαρκαστική, που θα τους αποσπάσει για λίγα δευτερόλεπτα από τα τόσα προβλήματά τους και θα τους χαρίσει λίγη διασκέδαση, που τόσο πια λείπει!

Κώστας Νιώτης, Manager of Digital & Innovation - Spot JWT: Στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που βιώνουμε σήμερα καμιά ιδέα, καμιά στρατηγική, καμιά πρόθεση δεν έχει αξία αν δεν έχει τους απόλυτους συμμάχους που θα την υπερασπιστούν και θα την αναδείξουν. Γι’ αυτό το λόγο η επικοινωνία και η συνεργασία ανάμεσα στο διαφημιστή και στο διαφημιζόμενο έχουν πλέον τον σημαντικότερο ρόλο από ποτέ. Άλλωστε ο στόχος είναι κοινός. Στη SPOT JWT αυτό που έχουμε καταφέρει είναι να μπορούμε να ακούμε τον πελάτη πραγματικά και να τον πείθουμε με επιχειρήματα για τις προτάσεις που του κάνουμε. Ό,τι γίνεται, γίνεται γιατί και οι δύο πλευρές πιστεύουν σε αυτό που προκύπτει και αυτό φαίνεται στο αποτέλεσμα. Καταφέραμε να γίνουμε μαζί τους φίλοι και σαν παρέα αποκτήσαμε την εμπιστοσύνη και το κέφι που χρειάζονται για να δημιουργούμε επικοινωνιακά προϊόντα που αγαπιούνται από το κοινό, που γίνονται επιτυχίες. Για μια διαφημιστική εταιρεία αυτό είναι ό,τι καλύτερο. Να μπορείς να νιώθεις υπερήφανος όταν έρχεται η ώρα να απαντήσεις στο «πες μου τον πελάτη σου να σου πω ποιος είσαι».

Νίκος Μιχαήλ, Senior Creative Director – Spot JWT: It takes two to tango… Διαφημιστής -διαφημιζόμενος! Η έμπνευση και η διαίσθηση! Ένα υπέροχο ζευγάρι! Όσο πιο καλά συνδυάσουν τις κινήσεις τους, όσο πιο αρμονικά συνεργαστούν τόσο πιο κοντά θα φτάσουν στο στόχο τους… τις πωλήσεις, το χειροκρότημα, το βραβείο!

adb: Οι διακρίσεις που έχει κερδίσει η Spot JWT τελευταία, σας έχουν μετατρέψει σε ένα agency που είναι συνυφασμένο με την αποτελεσματικότητα. Είναι βαρύ το φορτίο;

Ειρήνη Νικολοπούλου:
Είναι. Αλλά είναι ωραίο φορτίο! Γιατί σε ανταμείβει υλικά και πάνω απ’ όλα ηθικά. Σου δίνει τη δύναμη και την ενέργεια να συνεχίσεις, να ανεβάζεις κάθε φορά τον πήχη πιο ψηλά. Η επικοινωνία δεν είναι μια αυτάρεσκη τέχνη. Η δύναμή της βρίσκεται στην αποτελεσματικότητα του μηνύματος να εμπνεύσει, να αφυπνίσει και να εμπλέξει το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Αυτή είναι και η μεγάλη ανταμοιβή και η εμπιστοσύνη των πελατών μας.

adb: Ποια είναι τα σχέδια της Spot JWT για το 2013;

Τάκης Λιαρμακόπουλος:
Μα τι άλλο, να είμαστε καλά και να κάνουμε ακόμα μεγαλύτερες επιτυχίες…



H άποψη των πελατών

adb: Ποια στοιχεία θεωρείτε ότι σας χάρισαν την πρόσφατη διάκριση και τι σημαίνει αυτή η βράβευση για την εταιρεία και την επικοινωνία της;

Υβέτ Κοσμετάτου, Brand Marketing Comms & Insights Senior Manager - Vodafone


Οι διακρίσεις που απέσπασε η Vodafone στα Βραβεία Effie Hellas 2012 για την υπηρεσία «Vodafone Έλεγ- χος Χρήσης» και την «Τηλεϊατρική» αποτελούν απόδειξη ότι η επικοινωνία είναι αποτελεσματική όταν έχει ως αφετηρία εκκίνησης υπηρεσίες που απαντούν στις πραγματικές και ουσιαστικές ανάγκες της καθημερινότητας των καταναλωτών. Παράλληλα, το Grand Effie 2012 για τη διαφημιστική καμπάνια για την υπηρεσία «Vodafone Έλεγχος Χρήσης» αποτελεί αναγνώριση της προσπάθειας που κατέβαλαν οι άνθρωποι της Vodafone και της Spot JWT να αναδείξουν μια υπηρεσία που έχει στόχο να προσφέρει τον έλεγχο της χρήσης από το κινητό και τον υπολογιστή όπου κι αν βρίσκονται και να επικοινωνούν ξέγνοιαστα χωρίς να σκέφτονται το κόστος, ειδικά σε αυτή τη δύσκολη περίοδο. Σε μια χρονιά όπου ο θεσμός των Effie Awards είχε πολυπληθή αριθμό συμμετοχών και εξαιρετικά έντονο ανταγωνισμό, η διαφημιστική μας καμπάνια διακρίθηκε διότι στηρίζεται στην επιτυχημένη εφαρμογή της στρατηγικής marketing που αποφασίσαμε, στο ολοκληρωμένο πλάνο επικοινωνίας και φυσικά σε μια φρέσκια και πρωτότυπη δημιουργική ιδέα την οποία αγκάλιασε το κοινό. Η αποτελεσματικότητα ενός ολοκληρωμένου πλάνου επικοινωνίας έχει προοπτική επιτυχίας όταν ανταποκρίνεται σε μια συμφέρουσα και ουσιαστική εμπορική πρόταση για τον καταναλωτή και αυτός θα συνεχίσει να είναι ο δρόμος στον οποίο θα βαδίσουμε, ενισχύοντας με κάθε τρόπο τη σχέση εμπιστοσύνης με τους συνδρομητές μας.

Ζέτα Χειμωνίδου: VP Marketing & Strategy Greece - ΑΒ Βασιλόπουλος

Η ΑΒ Βασιλόπουλος, βραβευόμενη για την καμπάνια «Έλληνες Παραγωγοί», βρίσκεται για πολλοστή φορά στην ευχάριστη θέση να είναι υπερήφανη για τις επιτυχίες της στο πεδίο της επικοινωνίας. Ένα πεδίο στο οποίο η συνταγή της επιτυχίας αποτελείται διαχρονικά από τα ίδια συστατικά:
• Η επικοινωνία της ΑΒ λέει πάντα την αλήθεια. Τα μηνύματα που περνά η συγκεκριμένη καμπάνια είναι απτά και τεκμηριωμένα: οι συνεργασίες με τους Έλληνες παραγωγούς είναι μακρόχρονες και αμοιβαία επωφελείς και ο καταναλωτής πάντα κερδισμένος από αυτές.
• Η μακροχρόνια συνεργασία με τη διαφημιστική εταιρεία έχει δημιουργήσει στιβαρούς και αυτοματοποιημένους κώδικες επικοινωνίας, εκατέρωθεν εμπιστοσύνη και ελευθερία στη δημιουργικότητα.
• Η καμπάνια ήταν ιδιαιτέρως επίκαιρη και πραγματεύεται ένα θέμα υψηλού καταναλωτικού και κοινωνικού ενδιαφέροντος. Η ΑΒ προέταξε τη στήριξή της στους Έλληνες παραγωγούς μέσα από τις μακροχρόνιες συνεργασίες της, φέρνοντας στο τραπέζι κάθε οικογένειας γνήσια παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα, στηρίζοντας παράλληλα με τον τρόπο αυτό ένα νευραλγικό κομμάτι της ελληνικής επιχειρηματικότητας, έναν σημαντικό εργοδότη και έναν στρατηγικό πόλο εξαγωγικής δραστηριότητας. Η βράβευση αυτή δίνει ώθηση στην ΑΒ Βασιλόπουλος να συνεχίσει να επικοινωνεί με τον ίδιο συστηματικό και αποτελεσματικό τρόπο και να διατηρεί το επίπεδο επικοινωνίας του κλάδου αλλά και εν γένει της αγοράς σε πολύ υψηλά ποιοτικά και αισθητικά στάνταρ.