To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Βίωσε το επαναλανσάρισμα μιας μπύρας διαφορετικά

Βίωσε το επαναλανσάρισμα μιας μπύρας διαφορετικά
Η Black Cherry ανέλαβε το επαναλανσάρισμα της ΒΙΟΣ 5, μιας πραγματικά μοναδικής μπύρας, που έχει αρχίσει ήδη μετά από 5 χρόνια ζωής να δίνει το δικό της στίγμα στο καταναλωτικό κοινό.

Μη αναμενόμενη μπύρα, μη αναμενόμενη επικοινωνία

Η ΒΙΟΣ 5, μία από τις πιο ιδιαίτερες μπύρες της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, είναι η πρώτη στον κόσμο με 5 δημητριακά: κριθάρι, ρύζι, καλαμπόκι, σιτάρι και σίκαλη. Η δημιουργία της είναι το ίδιο μοναδική, αποτέλεσμα επιλογής εκλεκτών συστατικών από την ελληνική γη αλλά και μιας ιδιαίτερης διαδικασίας ζυθοποίησης που αναδεικνύει την πλούσια, μεστή γεύση της. Η επικοινωνία της ΒΙΟΣ 5 δεν θα μπορούσε να είναι αναμενόμενη. Και δεν μιλάμε μόνο για το διαφημιστικό σποτ, αλλά και για τη συσκευασία, αφού σε πρώτο στάδιο υπήρχε η ανάγκη να σχεδιαστεί μια νέα ετικέτα, που θα «ενσωματώνει» τις αξίες αυτής της μπύρας με έναν τρόπο το ίδιο μοναδικό, φρέσκο, πρωτότυπο, που ταυτόχρονα θα «μιλάει» και σε ένα πιο διευρυμένο νεανικό κοινό.

Νέοι designers δημιουργούν για τη ΒΙΟΣ 5

Έτσι αποφασίστηκε αντί να ανατεθεί ο σχεδιασμός της ετικέτας, όπως γίνεται συνήθως, σε διαφημιστική εταιρεία ή γραφείο design, να γίνει από τη νέα γενιά Ελλήνων designers, μέσα από ένα πρωτοποριακό Φεστιβάλ Δημιουργικότητας. Στόχος ήταν να δοθεί η ευκαιρία σε νέους ηλικίας 18-25 ετών να πάρουν μέρος σε έναν ανοιχτό διαγωνισμό, όπου θα έχουν τη δυνατότητα να ζήσουν την εμπειρία της δημιουργίας της εικόνας ενός προϊόντος, μέσα από μια διδακτική και ταυτόχρονα δημιουργική διαδικασία - εμπειρία.

 

Ο διαγωνισμός που έγινε Φεστιβάλ!

Ο διαγωνισμός πήρε τον τίτλο «Φεστιβάλ Δημιουργικότητας ΒΙΟΣ 5» και ολοκληρώθηκε το διήμερο 19 και 20 Μαρτίου 2016. Η ενέργεια επικοινωνήθηκε αποκλειστικά μέσω social media και επιλεγμένων ιστοσελίδων και είχε τεράστια συμμετοχή, αφού μέσα σε μόλις δύο μέρες όλες οι διαθέσιμες θέσεις του Φεστιβάλ είχαν καλυφθεί! Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ, οι 37 νέοι πήραν μέρος σε workshops, παρακολούθησαν ομιλίες και δημιούργησαν τις δικές τους προτάσεις για την ετικέτα της ΒΙΟΣ 5. Η πενταμελής κριτική επιτροπή από επαγγελματίες γραφίστες και ειδικούς της ζυθοποιίας επέλεξε τους τρεις επικρατέστερους νικητές του φεστιβάλ και τον πρώτο νικητή, η ιδέα του οποίου θα γινόταν η νέα ετικέτα της ΒΙΟΣ 5!



Από τη θεά Δήμητρα, στη νέα ετικέτα ΒΙΟΣ 5

Ο νικητής του φεστιβάλ, Αμβρόσιος Παλαμίδης, εκτός από το χρηματικό έπαθλο και την ικανοποίηση να δει τη δική του ετικέτα να υλοποιείται σε ένα τόσο ξεχωριστό προϊόν, είχε και τη μοναδική ευκαιρία να συνεργαστεί με τον Κώστα Καπαρό, διακεκριμένο designer και μέλος της κριτικής επιτροπής, στη μετατροπή του προσχεδίου του σε τελική μακέτα. Η βασική έμπνευση για την ετικέτα έρχεται από την ελληνική μυθολογία και τη θεά Δήμητρα, που είναι και η ηρωίδα της εικονογράφησης. Δήμητρα, η θεά της γονιμότητας, της γεωργίας και των σπαρτών. Η μητέρα γη, η βάση της ζωής, από όπου προκύπτει και το ίδιο το όνομα του προϊόντος, ΒΙΟΣ. Ο αριθμός 5 συμβολίζει τα πέντε βασικά συστατικά της μπύρας: το κριθάρι, που αποτελεί τη βάση για τη γεύση και το χρώμα της, το σιτάρι, που χαρίζει τον πλούσιο αφρό της και μια νότα γλυκύτητας, τη σίκαλη, που ενισχύει τη γεύση και εμπλουτίζει τον αφρό, το καλαμπόκι, που την κάνει ανάλαφρη, αφήνοντας μια γλυκιά επίγευση, και το ρύζι, που εξασφαλίζει την ισορροπία της γεύσης. Όλα αυτά τα στοιχεία «έδεσαν» ιδανικά σε μία πρόταση, εμπνευσμένη από την εικαστική μας παράδοση αλλά με μοντέρνες πινελιές και γήινα χρώματα.



Η επικοινωνία... διαφορετικά

Το διαφημιστικό σποτ, με κεντρική ιδέα το «Βίωσε την μπύρα διαφορετικά», παρουσιάζει τα 5 δημητριακά στο φυσικό τους χώρο, συνοδευόμενα από ήχους της φύσης. Τα 5 αυτά δημητριακά μετουσιώνονται σε μεστή, γευστική μπύρα. Το διαφημιστικό σποτ, μιλώντας κατευθείαν στις αισθήσεις, δημιουργεί ένα υπέροχο κλίμα, όπου η δυναμική της φύσης σε οπτικοακουστικό επίπεδο ταξιδεύει το θεατή σε ένα γευστικό ταξίδι προς την απόλαυση. Η προώθηση της καμπάνιας γίνεται διαδικτυακά μέσα από ένα στοχευμένο πρόγραμμα, που «ενώνει» πολλά διαφορετικά target groups.



H προσέγγιση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας

Γιατί θελήσατε να ακολουθήσετε μια διαφορετική οδό για το rebranding της ΒΙΟΣ 5 και να απευθυνθείτε σε νέους γραφίστες για το σχεδιασμό της νέας ετικέτας;

Γιώργος Μακρυγιαννάκης, Marketing Manager ΑΛΦΑ, ΒIOΣ 5 & Global Brands


H BIOΣ 5 είναι ένα πάρα πολύ αγαπητό προϊόν για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία. Είναι η πρώτη μπύρα στον κόσμο που δημιουργήθηκε το 2012 με 5 δημητριακά και έδωσε νέα προοπτική στην κατηγορία της μπύρας. Ο εύκολος τρόπος για εμάς θα ήταν να απευθυνθούμε σε ένα γραφείο design. Ζώντας όμως σε μια εποχή που οι ευκαιρίες στους νέους ανθρώπους συνεχώς μειώνονται, θεωρήσαμε αναγκαίο να δώσουμε κίνητρο σε νέα παιδιά να ασχοληθούν στην πράξη με το σχεδιασμό συσκευασίας ενός προϊόντος. Ακόμα και αν τελικά θα ήταν τρεις οι νικητές, θέλαμε να δώσουμε την ευκαιρία σε νέα παιδιά να γράψουν ουσιαστική εμπειρία στο βιογραφικό τους, δίνοντάς τους την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε ένα project που δημιουργικά θα έκανε τη μετάβαση από τη «θεωρία στην πράξη». Η αποδοχή τους, ακόμα και μετά την ανακοίνωση των τριών νικητών, έδειξε ότι αυτό μας το εγχείρημα εκτιμήθηκε πολύ.

Ποιο είναι το feedback που έχετε λάβει μέχρι στιγμής για τη νέα εικόνα του προϊόντος; Πώς έχει υποδεχτεί το κοινό τόσο τη συσκευασία που προέκυψε από το διαγωνισμό όσο και το διαφημιστικό σποτ που «έτρεξε» στη συνέχεια διαδικτυακά;

Αλίκη Βούλγαρη, Senior Brand Manager ΑΛΦΑ & ΒIOΣ 5


Η αποδοχή από την κοινότητα των νέων designers ήταν μεγάλη. Σίγουρα λόγω της ιδιαιτερότητας του σχεδίου η απάντηση που εισπράττουμε δεν είναι ένα «Μου αρέσει» ή «Δεν μου αρέσει». Η απάντηση είναι «είναι ιδιαίτερο», και αυτό ακριβώς θέλαμε να πετύχουμε. Να έχουμε μια συσκευασία τόσο ιδιαίτερη όσο και η γεύση της μπύρας ΒΙΟΣ 5. Αναφορικά με την εικόνα του προϊόντος πάνω στο ράφι των καταστημάτων λιανικής, μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι κάνει αίσθηση στο μάτι του καταναλωτή, τόσο με το σχέδιο και τα χρώματα που χρησιμοποιεί, αλλά και με το νέο λανσάρισμα της ΒΙΟΣ 5 σε κουτί sleek 330ml, που είναι κάτι διαφορετικό από τα standard της κατηγορίας της μπύρας. Η νέα συσκευασία συνδυάστηκε και με λανσάρισμα νέας συνταγής. Πέντε δημητριακά και πάλι, αλλά αυτή τη φορά με πιο ελαφριά γεύση, με μόλις 4,2% αλκοόλ, για απόλαυση που διαρκεί. Έτσι η μπύρα ΒΙΟΣ 5, από τον Ιούνιο που επαναλανσαρίστηκε, έχει σταθερά ανοδικές πωλήσεις και έχει σημειώσει αύξηση μεριδίου αγοράς στα σούπερ μάρκετ. Σε επίπεδο επικοινωνίας και ειδικά σε επίπεδο social media η BIΟΣ 5 με τη νέα της συσκευασία οδήγησε σε αύξηση των fans και του engagement μέσα στη σελίδα της από τον Ιούνιο μέχρι και σήμερα. Την ίδια στιγμή η νέα της επικοινωνία στα social media έχει προβληθεί σε πάνω από 160.000 ανθρώπους. Αυτοί που τη δοκίμασαν χαρακτηριστικά έγραψαν: «Tη δοκίμασα… αξίζει». Σας προτρέπουμε λοιπόν και όλους εσάς αν θέλετε να «Βιώσετε την μπύρα διαφορετικά», να δοκιμάσετε τη ΒΙΟΣ 5 και να μας αφήσετε το δικό σας σχόλιο στη σελίδα μας στο facebook: https://www.facebook.com/Vios5.Beer/.



Η προσέγγιση της Black Cherry

Ποιο ήταν το brief που σας δόθηκε από την Αθηναϊκή Ζυθοποιία και πώς επιλέξατε να το αντιμετωπίσετε; Πώς καταλήξατε στην οπωσδήποτε μη αναμενόμενη ιδέα του Φεστιβάλ και ποιες ήταν οι προκλήσεις όσον αφορά τη διοργάνωσή του;

Βαγγέλης Γαλάτης, Account Manager - Black Cherry


Η ανάγκη της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ήταν η ανανέωση της εικόνας της μπύρας ΒΙΟΣ 5 με έναν ξεχωριστό και ιδιαίτερο τρόπο. Για το σχεδιασμό της νέας ετικέτας, αποφασίστηκε να δοθεί η δυνατότητα σε νέους 18-25 ετών να αναπτύξουν τις δημιουργικές τους ικανότητες και παράλληλα να ζήσουν από κοντά τη διαδικασία ενός αληθινού repackaging. Φαντάζεστε, λοιπόν, καλύτερο τρόπο για να γίνει αυτό, από τη διοργάνωση ενός φεστιβάλ δημιουργικότητας; Ο τόπος διεξαγωγής του ήταν αυτονόητος. Το Αθηνέο, ένα πρότυπο μικροζυθοποιείο στην καρδιά των εγκαταστάσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, ήταν ο ιδανικός χώρος. Η μεγαλύτερη πρόκληση που παρουσιάστηκε κατά τη διοργάνωση του φεστιβάλ, ήταν να «ακουστεί» το κάλεσμα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και να φτάσει σε κάθε νέο designer. Χρησιμοποιήσαμε επιλεκτικά κάποιες ηλεκτρονικές σελίδες που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στους νέους designers και φυσικά τη δύναμη των social media. Το αποτέλεσμα μας δικαίωσε, καθώς οι διαθέσιμες θέσεις συμπληρώθηκαν μόλις σε 48 ώρες. Το φεστιβάλ ολοκληρώθηκε με μεγάλη επιτυχία και εκτός από τη μοναδική εμπειρία της συμμετοχής που έδωσε σε όλους τους διαγωνιζόμενους, έδωσε και σημαντικά έπαθλα στους τρεις ταλαντούχους νέους που κατάφεραν να διακριθούν.

Η κατηγορία της μπύρας ξεχωρίζει για τον έντονο ανταγωνισμό της αλλά και για τις δημιουργικές καμπάνιες. Ποιες ήταν οι προκλήσεις που κληθήκατε να αντιμετωπίσετε ως Black Cherry μέσα στο περιβάλλον αυτό όσον αφορά το χτίσιμο του brand της ΒΙΟΣ 5;

Ζωή Νικολάου, Account Director - Black Cherry


Η βασική πρόκληση της κατηγορίας ήταν και είναι το clutter και η ομοιομορφία. Υπάρχουν πολλές μπύρες με το δικό τους brand truth και λίγο πολύ οι περισσότερες έχουν τα ίδια προϊοντικά claims. Εμείς είχαμε την τύχη να έχουμε στα χέρια μας ένα brand που πραγματικά έχει κάτι καινούργιο και σημαντικό να πει: ότι είναι μια μπύρα με μοναδική γεύση, φτιαγμένη από 5 δημητριακά. Επιπλέον η ΒΙΟΣ 5 είναι μια μπύρα με ελληνικό όνομα και μια νέα ετικέτα που παραπέμπει σε συγκεκριμένες αξίες. Ο «βίος», που είναι η ζωή αλλά και ο τρόπος ζωής, μας καλούσε να επικοινωνήσουμε το προϊόν, με έναν τρόπο μεστό και ουσιαστικό. Γι’ αυτό και αποφασίσαμε να επικεντρωθούμε στη μοναδικότητα του προϊόντος και να χτίσουμε πάνω σε αυτή την εικόνα του. Στο διαφημιστικό σποτ οι πρωταγωνιστές είναι το κριθάρι, το ρύζι, το σιτάρι, το καλαμπόκι και η σίκαλη. Τα ίδια συστατικά που δημιουργούν και αυτή την ιδιαίτερη γεύση της ΒΙΟΣ 5.