To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Google: Ενίσχυση της Αναζήτησης με generative AI

Η Google κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνεδρίου προγραμματιστών της, το Google I/O παρουσίασε μία σειρά από νέες δυνατότητες που έχουν στο επίκεντρό τους την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Συγκεκριμένα η Liz Reid, Αντιπρόεδρος / Γενική Διευθύντρια στάθηκε στην ενίσχυση της Αναζήτησης με generative AI.

Τα τελευταία 25 χρόνια είμαστε αφοσιωμένοι στην επιστήμη και την τέχνη της δημιουργίας μιας μηχανής αναζήτησης. Αναπτύξαμε εντελώς νέους τρόπους αναζήτησης, με την υποστήριξη των πιο πρόσφατων εξελίξεων στο AI, είτε πρόκειται για οπτική αναζήτηση με το Lens είτε για αναζήτηση σε όλες τις μορφές, με ταυτόχρονη χρήση εικόνων και κειμένου κατά την πολλαπλή αναζήτηση. Μάλιστα, ο όγκος αναζητήσεων με το Lens έχει τετραπλασιαστεί μέσα σε δύο μόλις έτη, καθώς χρησιμοποιείται πλέον για 12 δισεκατομμύρια οπτικές αναζητήσεις τον μήνα, ενώ ολοένα και περισσότερες από αυτές χρησιμοποιούν πολυμορφικές  λειτουργιες. 

Με νέες καινοτομίες στο generative AI, σκεφτόμαστε ξανά από την αρχή όσα μπορεί να κάνει μια μηχανή αναζήτησης. Χάρη σε αυτήν την πανίσχυρη νέα τεχνολογία, μπορούμε να ξεκλειδώσουμε εντελώς νέους τύπους ερωτήσεων, που ποτέ δεν είχατε σκεφτεί ότι θα μπορούσε να απαντήσει η Αναζήτηση, και να αναδιαμορφώσουμε τον τρόπο με τον οποίο οργανώνονται οι πληροφορίες, ώστε να σας βοηθάμε να ταξινομείτε και να κατανοείτε ό,τι υπάρχει εκεί έξω.

Σήμερα σας προσφέρουμε μια ματιά στα πρώτα μας βήματα σε αυτήν τη νέα εποχή για την Αναζήτηση, σημειώνοντας ότι θα μπορείτε να δοκιμάσετε πρώτοι αυτές τις δυνατότητες generative AI στο Search Labs - ένα νέο τρόπο για να αποκτάτε πρόσβαση σε πρώιμα πειράματα στην Αναζήτηση.

Βελτίωση της Αναζήτησης με generative AI 

Χάρη στις νέες δυνατότητες generative AI στην Αναζήτηση, κάνουμε την υπηρεσία αυτή ακόμα πιο εύκολη, ώστε να μπορείτε να κατανοείτε ένα θέμα πιο γρήγορα, να ανακαλύπτετε νέες απόψεις και ιδέες και να ολοκληρώνετε εργασίες πιο εύκολα. 

Ας δούμε μια ερώτηση όπως "τι είναι καλύτερο για μια οικογένεια με παιδιά κάτω των 3 ετών και έναν σκύλο, το τάδε n ή το δείνα μέρος;". Κανονικά, μπορεί να χωρίζατε αυτήν την ερώτηση σε μικρότερες, να έπρεπε να ψάξετε μέσα στον τεράστιο όγκο των διαθέσιμων πληροφοριών και να αρχίσετε να συνδυάζετε τα διάφορα τμήματα των πληροφοριών μόνοι σας. Με το generative AI, η Αναζήτηση μπορεί να αναλάβει ένα μέρος αυτής της δύσκολης δουλειάς για λογαριασμό σας.

Θα δείτε μια σύνοψη βάσει υποστήριξης AI με τις σημαντικές πληροφορίες που πρέπει να λάβετε υπόψη, και με συνδέσμους για να εμβαθύνετε. 

Κάτω από αυτήν τη σύνοψη θα δείτε προτεινόμενα επόμενα βήματα, συμπεριλαμβανομένης της δυνατότητας να κάνετε περαιτέρω ερωτήσεις, όπως "Πόσο χρόνο να περάσουμε στο τάδε μέρος  με παιδιά;". Όταν πατήσετε σε αυτές, θα μεταφερθείτε σε μια νέα λειτουργία συνομιλίας, όπου μπορείτε να ρωτήσετε τη Google περισσότερα σχετικά με το θέμα που ψάχνετε.  

Το ευρύτερο πλαίσιο θα μεταφέρεται από ερώτηση σε ερώτηση, ώστε να συνεχίζετε την αναζήτησή  σας με πιο φυσικό τρόπο. Θα βρείτε επίσης χρήσιμα σημεία αναβάθμισης στο περιεχόμενο ιστού, καθώς και μια σειρά από πτυχές στις οποίες μπορείτε να εμβαθύνετε. 

Βοήθεια για τις αγορές σας με generative AI

Με το generative AI στην Αναζήτηση, μπορούμε να σας βοηθήσουμε να κατανοείτε την πλήρη εικόνα κατά τις αγορές σας, ώστε να μπορείτε να παίρνετε πιο γρήγορα και πολύ πιο εύκολα ακόμα και τις πιο σύνθετες και μελετημένες αποφάσεις αγοράς. 

Κατά την αναζήτηση ενός προϊόντος θα βλέπετε μια σύνοψη με αξιοσημείωτους παράγοντες και με προτεινόμενα προϊόντα που είναι ακριβώς ό,τι χρειάζεστε. Θα βλέπετε επίσης περιγραφές προϊόντων που περιλαμβάνουν συναφείς, ενημερωμένες κριτικές, αξιολογήσεις, τιμές και εικόνες. Αυτό καθίσταται δυνατό, καθώς αυτή η νέα εμπειρία αγορών με generative AI βασίζεται στο Γράφημα αγορών της Google, το οποίο διαθέτει περισσότερες από 35 δισεκατομμύρια καταχωρίσεις προϊόντων και, συνεπώς, είναι το πιο ολοκληρωμένο σύνολο δεδομένων στον κόσμο με συνεχώς μεταβαλλόμενα προϊόντα, πωλητές, μάρκες, αξιολογήσεις  και διαθέσιμο απόθεμα. Μάλιστα, κάθε μία ώρα, πάνω από 1,8 δισεκατομμύρια καταχωρίσεις ανανεώνονται στο Γράφημα αγορών, ώστε οι χρήστες να λαμβάνουν ενημερωμένα και αξιόπιστα αποτελέσματα. 

Μεγάλο εύρος φωνών και πηγών

Γνωρίζουμε ότι οι χρήστες θέλουν να έχουν ιδέες και απόψεις από άλλους για να διαμορφώνουν τις αποφάσεις τους. Συνεπώς, σχεδιάσαμε αυτές τις νέες εμπειρίες ώστε να αναδεικνύουν και να τραβούν την προσοχή σε περιεχόμενο στον ιστό, διευκολύνοντας τους χρήστες να εμβαθύνουν στο θέμα για το οποίο ψάχνουν. Καθώς εισάγουμε το generative AI στην Αναζήτηση, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε να προσθέτουμε πολύτιμη επισκεψιμότητα σε ιστοτόπους σε όλο το διαδίκτυο.

Πιστεύουμε επίσης ότι οι διαφημίσεις αποτελούν ένα ιδιαίτερα σημαντικό τμήμα της λειτουργίας του ιστού και βοηθούν τους χρήστες να βρίσκουν συναφή προϊόντα και υπηρεσίες. Στο SGE οι διαφημίσεις Αναζήτησης θα συνεχίσουν να εμφανίζονται με παρόμοιο τρόπο σε ειδικές υποδοχές διαφήμισης, σε όλη τη σελίδα. Επίσης, εξακολουθούμε  να τηρούμε τη δέσμευσή μας για τη διαφάνεια των διαφημίσεων και να διασφαλίζουμε ότι  θα ξεχωρίζουν από τα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης. 

Υπεύθυνη προσέγγιση 

Υπάρχουν γνωστοί περιορισμοί όσον αφορά το generative AI και τα LLM και, όπως συμβαίνει ακόμα και τώρα, η Αναζήτηση δεν θα λειτουργεί πάντα σωστά. Υιοθετούμε μια υπεύθυνη και μελετημένη προσέγγιση για την εισαγωγή των νέων δυνατοτήτων generative AI στην Αναζήτηση. Σχεδιάσαμε αυτά τα μοντέλα ώστε να τηρούν τα υψηλά πρότυπα ποιότητας της Αναζήτησης και θα συνεχίσουμε τις βελτιώσεις σε βάθος χρόνου. Βασίζονται σε συστήματα που αποτελούν το σήμα κατατεθέν μας και τα οποία τελειοποιούμε εδώ και δεκαετίες, ενώ έχουμε εφαρμόσει και πρόσθετα μέτρα ασφαλείας, όπως τον περιορισμό των τύπων των ερωτημάτων στα οποία θα εμφανίζονται αυτές οι δυνατότητες. 

Για να αξιολογήσετε τις πληροφορίες μόνοι σας, μπορείτε επίσης να επεκτείνετε την προβολή σας για να δείτε πώς τεκμηριώνεται μια απάντηση και να κλικάρετε ώστε να εμβαθύνετε περισσότερο. 

Έναρξη με το Search Labs

Ξεκινάμε με ένα πείραμα στο Search Labs, που ονομάζεται SGE (Search Generative Experience) και είναι διαθέσιμο στο Chrome για υπολογιστή και στην εφαρμογή Google (Android και iOS) στις ΗΠΑ (διαθέσιμο μόνο στα Αγγλικά κατά το λανσάρισμα), ώστε να ενσωματώσουμε τα σχόλια σας και να συνεχίσουμε να βελτιώνουμε την εμπειρία με την πάροδο του χρόνου.