To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. και Wunderman Thompson αποκαλύπτουν τη δύναμη όλων των παλιών συσκευών

Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. και Wunderman Thompson αποκαλύπτουν τη δύναμη όλων των παλιών συσκευών

Mια καμπάνια αλλαγής συμπεριφοράς δημιούργησε η Wunderman Thompson για την Aνακύκλωση Συσκευών Α.Ε., η οποία δείχνει τη δύναμη που έχουν οι παλιές συσκευές να προστατέψουν και να βελτιώσουν τον πλανήτη.

Η καμπάνια θέλει να ενημερώσει και να ευαισθητοποιήσει -αλλά κυρίως να κινητοποιήσει- το κοινό, και οι άνθρωποι που την υπογράφουν έδωσαν όλες τις λεπτομέρειες στο adbusiness.


Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς


adb
: Ποιο είναι το βασικό μήνυμα της νέας καμπάνιας που υπογράφετε για την Ανακύκλωση Συσκευών; Σε ποια insights στηριχθήκατε;

 

Σοφοκλής Αλεξόπουλος - Δάφνη Τσαούση: To βασικό μήνυμα της καμπάνιας μας είναι «Ό,τι χάλασε, μπορεί να φτιάξει ένα καλύτερο αύριο». Βάσει ερευνών, το 80% του κόσμου δηλώνει ότι θέλει να κάνει ανακύκλωση, όμως μόνο το 20% το κάνει πραγματικά. Θέλουμε να μικρύνουμε το χάσμα μεταξύ «θέλω» και «κάνω», και άρα να δημιουργήσουμε μία καμπάνια αλλαγής συμπεριφοράς, από πρόθεση σε δράση, από apathy σε empathy. Δεν θέλαμε μία ακόμα καμπάνια για την ανακύκλωση και το περιβάλλον - αλλά να ανατρέψουμε το κουρασμένο αφήγημα, να μιλήσουμε με διαφορετικό τρόπο. Θέλουμε να κάνουμε τον κόσμο να «δει τη μεγάλη εικόνα» - να μάθει κάτι που δεν ήξερε για τις συσκευές του, να δει την κρυφή τους δύναμη, να εκπέμψουμε το θετικό όφελος, να εμπνεύσουμε, να αναδείξουμε το αντίκρισμα της ατομικής προσπάθειας και την κρυφή δύναμη των συσκευών. Γιατί κάθε συσκευή που χρησιμοποιούμε καθημερινά μπορεί να μετατραπεί σε κάτι άλλο όταν χαλάσει, προστατεύοντας τον πλανήτη μας.

adb:Το γεγονός πως πρόκειται για μια καμπάνια που αφορά ένα πολύ σημαντικό περιβαλλοντικό ζήτημα, η οποία θέλει να εκπαιδεύσει το κοινό, πώς επηρέασε τη δημιουργική διαδικασία;



Αντώνης Σταυρόπουλος: Θελήσαμε η δημιουργική προσέγγιση όχι τόσο να εκπαιδεύσει δεν χρειαζόμαστε άλλωστε μια ακόμη εκπαίδευση για τα οφέλη της ανακύκλωσης- όσο να εμπνεύσει, να ταρακουνήσει, να κινητοποιήσει. Γι’ αυτό και η καμπάνια σε όλα τα μέσα ξεκινά με τη φράση: «Υπάρχει μια συσκευή που μπορεί...». Δεν θα μας εντυπωσίαζε μια συσκευή, μια εφεύρεση, που μπορεί ταυτόχρονα να καθαρίσει το περιβάλλον, να μειώσει το πλαστικό, να παραγάγει πρώτες ύλες που δεν θα χρειαστεί να εξορύξουμε; Αυτή η συσκευή υπάρχει, και είναι η παλιά συσκευή του καθενός από εμάς που περιμένει στην αποθήκη, στο υπόγειο ή -στη χειρότερη περίπτωση- στον λάθος κάδο! Οι παλιές συσκευές έχουν τεράστια δύναμη και αρκεί μια δική μας απλή επιλογή για να δείξουν τη δύναμή τους. Αυτή την αλήθεια θελήσαμε να αναδείξουμε, γιατί γνωρίζοντας από κοντά την πραγματική διαδικασία ανακύκλωσης των συσκευών, συνειδητοποιήσαμε πόσο η πραγματικότητα είναι πολύ πιο εντυπωσιακή από οποιαδήποτε επινοημένη διαφημιστική υπερβολή.

adb: Ποιες προκλήσεις αντιμετωπίσατε όσον αφορά την παραγωγή και τα γυρίσματα της καμπάνιας;



Αντώνης Παπαθεοδούλου: Η πρόκληση στα γυρίσματα του πρώτου μέρους ήταν να κινηματογραφήσουμε τη σκηνή του δάσους με τρόπο εντυπωσιακό και αντάξιο του μεγέθους της θετικής επίδρασης που έχει η Ανακύκλωση Συσκευών στο περιβάλλον και στον πλανήτη. Αλλά να δημιουργήσουμε ταυτόχρονα και μια απορία: ποια θα μπορούσε να είναι η συσκευή που έχει αυτή τη δύναμη; Το δεύτερο μέρος ήταν και το πιο δύσκολο να αποδοθεί. Γιατί, όπως είναι λογικό, ένα εργοστάσιο όπου συγκεντρώνονται, διαλύονται και ανακυκλώνονται πλήρως διαφορετικοί τύποι πολύπλοκων συσκευών, ενώ εντυπωσιάζει με τον σπουδαίο ρόλο που επιτελεί και με τη λειτουργία του που χρησιμοποιεί δεκάδες μηχανήματα τελευταίας τεχνολογίας για την αναγνώριση και τη διαλογή των υλικών, μια απλή ματιά στους χώρους του εργοστασίου δεν φτάνει για να αποκαλύψει όλο αυτόν τον πλούτο. Με τη συμβολή του σκηνοθέτη Στάθη Μουρδουκούτα και της Movie Lab αλλά και με τη βοήθεια CGI, προσπαθήσαμε να χωρέσουμε μια από τις πιο απαιτητικές και σημαντικές για το περιβάλλον εργασίες σε πολύ λίγα δευτερόλεπτα.

adb: Πρόκειται για μια 360o επικοινωνία. Ποιες ακριβώς εκτελέσεις περιλαμβάνει και σε ποιες πλατφόρμες;

 


Τάνια Αξιωτάκη - Ιωάννα Αλεξάκη: Πέρα από την ταινία που παρουσιάζει με τρόπο συμβολικό τη δύναμη που κρύβουν οι παλιές συσκευές, η καμπάνια απλώνεται σε ΟΟΗ, Print, FB, & IG, όπου πρωταγωνιστούν οι ίδιες οι χαλασμένες συσκευές και οι δυνατότητές τους: «σε έναν χαλασμένο υπολογιστή μπορείς ακόμη να υπολογίζεις», «ένα παλιό τηλεκοντρόλ μπορεί ακόμη να αλλάξει την εικόνα». Τέλος, στο ραδιόφωνο, μια ιδέα, μια εφεύρεση που μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, χρησιμοποιεί για πρώτες ύλες παλιές, χαλασμένες συσκευές. Κι όχι μία ή δύο αλλά όλες, μιας και ο ραδιοφωνικός χρόνος μάς δίνει τη δυνατότητα να τις αναφέρουμε και να θυμίσουμε σε όλους πόση δύναμη για κάτι καλύτερο μπορεί να κρύβουν στις αποθήκες και τα υπόγεια.



Ανακύκλωση Συσκευών: Κύριο μέλημά μας είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση όλων των πολιτών

H oμάδα της Aνακύκλωση Συσκευών μας μίλησε για τη φιλοσοφία και τη στρατηγική πίσω από την επικοινωνιακή δράση της εταιρείας και τον τρόπο με τον οποίο αποτυπώνεται σε αυτή την καμπάνια.

adb: Ποιο ήταν το brief που δώσατε στη Wunderman Thompson για τη νέα καμπάνια; Τι ακριβώς θέλατε να περάσετε στο κοινό;

Το brief μας βασίστηκε σε insights για τον τρόπο που λειτουργούν και δρουν οι πολίτες στο ζήτημα της ανακύκλωσης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, όπως αυτά προέκυψαν από ποιοτική και ποσοτική ερευνά που διεξήγαγε η Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. Κύριο μέλημά μας είναι η ενημέρωση και η ευαισθητοποίηση όλων των πολιτών. Όλοι οφείλουν να έχουν ενεργό ρόλο και συμμετοχή στην ανακύκλωση ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών. Μέσα από τη νέα μας καμπάνια οι πολίτες μπορούν να δουν πώς ανακυκλώνονται οι συσκευές, καθώς και τα οφέλη για το περιβάλλον και την εξοικονόμηση

φυσικών πόρων και ενέργειας για τη χώρα μας, αρκεί όλοι μας να τις τοποθετήσουμε στον σωστό κάδο σε όλα τα καταστήματα ηλεκτρικών ή σε επιλεγμένα σούπερ μάρκετ και όχι στα σκουπίδια σαν κοινά απορρίμματα ή στους μπλε κάδους.

adb: Ποια θα λέγατε πως είναι η γενικότερη φιλοσοφία της Ανακύκλωση Συσκευών όσον αφορά την επικοινωνία και το marketing; Πώς αποτυπώνονται τόσο αυτή όσο και οι αξίες του brand στην καμπάνια που είναι στον «αέρα»;

H φιλοσοφία της εταιρείας μας εστιάζει στην ενεργοποίηση του καλού δυναμικού των ξεχωριστών ανθρώπων, κάνοντάς τους ένα, για έναν κοινό σκοπό. Η Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. ενώνει εταιρείες, οργανισμούς, ιδιώτες, όλους μας, προκειμένου να μάθουμε τους κινδύνους που άθελά μας αγνοούμε και να ενώσουμε τις δυνάμεις μας, κερδίζοντας μαζί το μέλλον του πλανήτη. Κυρίως στόχος η εκπαίδευση και κινητοποίηση για δράση. Με στοχευμένες δράσεις επικοινωνίας, όπως εκπαιδεύσεις σε εκατοντάδες μαθητές κάθε σχολική χρονιά, τηλεοπτική, έντυπη και digital επικοινωνία, ενέργειες ενημέρωσης για το ευρύ κοινό με παρουσία μας σε πολυσύχναστα μέρη, με ειδικές δραστηριότητες και εκθέσεις, φροντίζουμε να υπενθυμίζουμε το πού και πώς μπορούν να ανακυκλώσουν τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά τους απόβλητα, με ορθό τρόπο, προσφέροντας ταυτόχρονα στο περιβάλλον! Η νέα μας καμπάνια ήρθε και ταίριαξε ακριβώς πάνω στην προσφορά στο περιβάλλον, καθώς μας «μαθαίνει» ότι κάθε ξεχασμένη ηλεκτρική συσκευή μπορεί να προσφέρει και μετά τη λειτουργία της, εφόσον ανακυκλωθεί. Μια συσκευή επιστρέφει, λοιπόν, πίσω πολύτιμα υλικά και πρώτες ύλες αποφεύγοντας την εξόρυξη νέων, μειώνει τον όγκο απορριμμάτων και του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Μπορεί να προσφέρει στο περιβάλλον και μετά τη χρησιμότητά της σε εμάς.

adb: Κατά τη γνώμη σας η δημιουργική επικοινωνία συμβάλλει στην εκπαίδευση του κοινού για ζητήματα όπως η ανακύκλωση; Συμβάλλει στην επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων;

Σαφώς μια δημιουργική επικοινωνία μπορεί να κινητοποιήσει. Υπάρχει ανάγκη για εκπαίδευση των πολιτών. Οι ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές απαιτούν ειδικά βήματα απορρύπανσης για την αποφυγή περιβαλλοντικής ρύπανσης. Έτσι, λοιπόν η προσέγγιση της επικοινωνίας πρέπει να αναδείξει όλα αυτά τα ζητήματα, που καλούμαστε καθημερινά να αντιμετωπίσουμε όλοι μας και σαφώς να μας παρακινήσει να αφήσουμε τις συσκευές μας σε έναν κάδο της Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε. δίπλα μας ή αναζητώντας το σωστό σημείο στο www.electrocycle.gr.



adb: Ποιο είναι το feedback που έχετε λάβει μέχρι στιγμής για την καμπάνια από το κοινό;

Τα σχόλια μέχρι τώρα, τόσο από τους συνεργάτες μας από τον χώρο των Ηλεκτρικών και Ηλεκτρονικών Ειδών και το Λιανεμπόριο όσο και από το κοινό, είναι πολύ ενθαρρυντικά. Το ταξίδι της ανακύκλωσης ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών, όπως αυτό αποκαλύπτεται μέσα από τη νέα μας τηλεοπτική καμπάνια, φαίνεται να είναι διαφωτιστικό και το «σύνθημα» παρακινητικό. Φυσικά, η ανταπόκριση των πολιτών θα αξιολογηθεί μέσα στους επόμενους μήνες, μέσω των αποτελεσμάτων στην αύξηση της περισυλλογής συσκευών ηλεκτρικών και λαμπτήρων.

Συντελεστές

Ομάδα Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε.

Μάριος Ιντζελέρ, Διευθύνων Σύμβουλος Ανακύκλωση

Συσκευών Α.Ε.

Κατερίνα Γκαμηλιάρη, Εμπορική Διευθύντρια Ανακύκλωση

Συσκευών Α.Ε.

Χριστιάνα Μπόχαλη, Υπεύθυνη Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας

Ανακύκλωση Συσκευών Α.Ε.

Βασιλική Τσουκαλά, Assistant Brand Manager Ανακύκλωση

Συσκευών Α.Ε.

WUNDERMAN THOMPSON

Σοφοκλής Αλεξόπουλος, Ιωάννα Αλεξάκη,

Τάνια Αξιωτάκη, Μαριλένα Βρανά, Θοδωρής Μαλαπέτσας,

Δημήτρης Παπαβησσαρίων, Βασίλης Παπαγεωργίου,

Αντώνης Παπαθεοδούλου, Αγγελική Σκανδαλέλλη,

Αντώνης Σταυρόπουλος, Τόνια Στημαδωράκη,

Δάφνη Τσαούση

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

Executive Producer: Γιώργος Αλεξανδρής

Producer: Διονύσης Αγαλιανός

Director: Στάθης Μουρδουκούτας

DOP: Δημήτρης Κυριάκου

Production Manager: Σωκράτης Κωνσταντινίδης

Editor: Αχιλλέας Διαμαντόπουλος

Post Production Faust - Movielab: Τάκης Παπαγεωργίου

Sound Design - Movielab: Τάσος Νατσούλης