To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Η καμπάνια που μίλησε στην καρδιά των Ελλήνων

Η καμπάνια που μίλησε στην καρδιά των Ελλήνων
Παρουσιάζοντας μια εντελώς διαφορετική από τις συνηθισμένες νόρμες στην κατηγορία της μπύρας καμπάνια, Soho Square και Αθηναϊκή Ζυθοποίια έχουν κατορθώσει να κλέψουν τις εντυπώσεις και να κάνουν το brand της ΑΛΦΑ θέμα -online & offlline- συζήτησης.

Οι συντελεστές της καμπάνιας μάς εξηγούν πώς επέλεξαν να δώσουν πρωταγωνιστικό ρόλο στις ανθρώπινες σχέσεις, καθώς και το αποτέλεσμα που προέκυψε.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Ποιο θα λέγατε πως είναι το USP της ΑΛΦΑ και πώς αντικατοπτρίζονται οι αξίες και ο χαρακτήρας του brand στη νέα καμπάνια;

Γιώργος Μακρυγιαννάκης - Marketing Manager ΑΛΦΑ Fischer & Global Brands!:
H μπύρα ΑΛΦΑ αποτελεί για τον καταναλωτή μια «φρέσκια», δροσερή επιλογή στην κατηγορία της μπύρας. Παρόλο όμως που η ΑΛΦΑ είναι μια νέα πρόταση, δεν παύει να έχει και παρελθόν. Η ΑΛΦΑ κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1961. Από εκείνη την εποχή μπορούμε να αναζητήσουμε τις ρίζες του χαρακτήρα της. Δείτε μια ελληνική ταινία των ’60s και θα καταλάβετε τι εννοώ. Εκείνη την εποχή οι σχέσεις ήταν γνήσιες και ανθρώπινες. Και ως γέννημα-θρέμμα μιας τέτοιας εποχής, η ΑΛΦΑ έχει αυθεντικό, ζεστό και ανοιχτόκαρδο χαρακτήρα. Η εποχή μας όμως είναι πλέον πολύπλοκη και κινείται σε γρήγορους ρυθμούς. Αυτό όμως που σίγουρα δεν έχει αλλάξει, είναι η ανάγκη μας να κρατάμε σχέσεις ζωντανές, που μας δίνουν χαρά, δύναμη και ζεστασιά, για να συνεχίζουμε τη ζωή μας και να αντιμετωπίζουμε την καθημερινότητά μας. Και ειδικά στις δύσκολες εποχές που διανύουμε, οι σχέσεις με τους δικούς μας ανθρώπους γίνονται όλο και πιο απαραίτητες. Για κάποιο λόγο όμως τις σχέσεις αυτές, ειδικά με τους δικούς μας ανθρώπους, τις βάζουμε πολλές φορές στον «αυτόματο πιλότο». Δεν κάνουμε κάτι για να τις διατηρήσουμε. Τις θεωρούμε δεδομένες. Η επικοινωνία της ΑΛΦΑ θέλει να δώσει ένα διαφορετικό μήνυμα σε όλους εμάς. Μας παροτρύνει να κάνουμε ένα μικρό αλλά σημαντικό βήμα, ειδικά προς τους δικούς μας ανθρώπους, για να έρθουμε πιο κοντά τους. Και με αυτό τον τρόπο ερχόμαστε πιο κοντά στην απλή, αυθεντική και ανθρώπινη πλευρά μας. Στην ΑΛΦΑ πλευρά μας.

adb: Ποια είναι η στρατηγική για τη νέα καμπάνια της ΑΛΦΑ; Ποιο μήνυμα θέλετε να περάσετε και με ποιον τρόπο;

Γιώργος Μακρυγιαννάκης:
Η ΑΛΦΑ αποτελεί πλέον μία από τις κορυφαίες προτιμήσεις του Έλληνα καταναλωτή. Για να διατηρήσεις όμως ψηλά τον πήχυ ως μάρκα θα πρέπει συνεχώς να ανανεώνεσαι. Να «διαβάζεις» συνεχώς τον καταναλωτή, που και αυτός εξελίσσεται σε αυτό το περιβάλλον και αντίστοιχα να εξελίσσεις και εσύ ως μάρκα τη στρατηγική της επικοινωνίας σου. Σκοπός μας ήταν να βρούμε κάτι φρέσκο και ανατρεπτικό σε ιδέα και εκτέλεση, για να ξεφύγουμε από τις συνηθισμένες νόρμες της επικοινωνίας της κατηγορίας μας. Για να θυμάται ο καταναλωτής μας το μήνυμά μας αλλά και να το ταυτίσει με την ΑΛΦΑ. Με λίγα λόγια, να πετύχει η ΑΛΦΑ ένα μεγαλύτερο συναισθηματικό δέσιμο μαζί του. Το πρώτο που αλλάξαμε στη φετινή μας επικοινωνία ήταν να δώσουμε στις ανθρώπινες σχέσεις έναν πρωταγωνιστικό ρόλο. Και όχι το συνηθισμένο, να αποτελούν δηλαδή απλά ένα μέρος του φόντου. Αυτό το επέβαλε, φυσικά, και το μήνυμα της καμπάνιας μας: «Ένα βήμα αρκεί για να έρθουμε πιο κοντά στους ανθρώπους μας. Να έρθουμε πιο κοντά στην ΑΛΦΑ πλευρά μας». Έτσι προέκυψε και η δεύτερη αλλαγή στη στρατηγική μας. Να αλλάξουμε το ύφος της επικοινωνίας μας. Επιλέξαμε τη χαρμολύπη. Ένα μίγμα ευθυμίας και συγκίνησης με σωστές αναλογίες. Και βαθύτατα ελληνικό. Το να ξεφύγουμε από το χιούμορ και την ευθυμία της κατηγορίας μας, αλλά και τις ανέμελες καλοκαιρινές εικόνες, προσθέτοντας άλλη μια διάσταση, πιο συναισθηματική αυτή τη φορά, που ήταν ίσως η μεγαλύτερη πρόκληση. Η τρίτη μας διαφοροποίηση ήρθε στη φόρμα επικοινωνίας. Δεν επιλέξαμε να κάνουμε μια διαφήμιση, αλλά να πούμε μια ιστορία. Μια δυναμική ιστορία με αρχή, μέση και τέλος. Και φυσικά, στο χρόνο που είχαμε, προσθέσαμε και μια μικρή ανατροπή. Μια κορύφωση στο τέλος. Αυτό που ουσιαστικά προκάλεσε τη μεγαλύτερη συγκίνηση και στο κοινό μας. Η στιγμή που ουσιαστικά ο πρωταγωνιστής μας κάνει ένα μικρό βήμα για να έρθει πιο κοντά, ουσιαστικά και μεταφορικά, στον αγαπημένο του άνθρωπο, στην κόρη του.

adb: Ποιο ήταν το brief που έλαβε η Soho Square και πώς το αντιμετώπισε;

Φανή Παπαδοπούλου- Business Unit Director Sohosquare:
Η μπύρα ΑΛΦΑ είναι η πιο ταχύτατα αναπτυσσόμενη μάρκα στην Ελλάδα. Είναι η μπύρα που όλοι οι Έλληνες έχουν αγκαλιάσει και αγαπήσει. Είναι ένα μεγάλο brand, που καλείται να γράψει τη δική του ιστορία και στην επικοινωνία. Συνεχίζοντας τη στρατηγική κατεύθυνση που λανσάραμε το 2015, το ζητούμενο ήταν μια καμπάνια που δεν μιλάει με διαφημιστικούς όρους, που σπάει τα διαφημιστι-κά cliché, που είναι απλή, αυθεντική, ελληνική. Αυτή η επικοινωνία δημιουργήθηκε για να μιλήσει στις καρδιές των ανθρώπων. Είναι μια ιστορία που αφορά στις ανθρώπινες σχέσεις και πραγματεύεται μια μεγάλη αλήθεια. Μια ιστορία που θα μπορούσε να είναι πραγματική. Μια ιστορία μέσα στην οποία ο καθένας μας, για διαφορετικούς λόγους, βλέπει τον εαυτό του και ταυτίζεται. Mε αυτή την ταινία θέλουμε να υπενθυμίσουμε στον κόσμο την αξία των «ανθρώπων» του και να τον παροτρύνουμε να κάνει την προσπάθεια να είναι κοντά τους. Ένα βήμα αρκεί…

adb: H καμπάνια έγινε αμέσως θέμα συζήτησης τόσο στον online και στον offline κόσμο. Ποια στοιχεία έχετε όσον αφορά το μέχρι στιγμής buzz που έχει δημιουργήσει και ποιο το γενικότερο feedback, που έχει φτάσει σε εσάς;

Αλίκη Βούλγαρη- Senior Brand Manager ΑΛΦΑ:
Όταν μία ιστορία σε κάνει και ανατριχιάζεις, χωρίς να έχεις την εικόνα στα μάτια σου και τη μελωδία στα αυτιά σου, είναι σίγουρο πως με τις σωστές επιλογές παραγωγής, σκηνοθέτη, ηθοποιών και μουσικής θα κάνει αίσθηση. Από την πρώτη στιγμή που είδαμε την νέα επικοινωνία της ΑΛΦΑ ως σενάριο, και την μοιραστήκαμε με τους συναδέλφους μας, έγινε εσωτερικά θέμα συζήτησης! Αυτό όμως που δεν περιμέναμε ήταν το ‘virality’ που πήρε, μόλις στο πρώτο 24ωρο από τη στιγμή που ήταν «στον αέρα», και ιδιαίτερα στα κοινωνικά δίκτυα (Facebook, YouTube, Twitter, κ.λ.π.). Στις πρώτες τέσσερις ημέρες που ήταν η επικοινωνία «στον αέρα» είχαμε κυριολεκτικά κατακλυστεί με υπέροχα και συγκινητικά μηνύματα από το κοινό. Μηνύματα που βλέπαμε είτε κοινοποιημένα στο διαδίκτυο είτε στο inbox της επίσημης σελίδας της ΑΛΦΑ στο Facebook. Ενδεικτικά, μέσα σε αυτές τις πρώτες τέσσερις ημέρες, τη διαφήμιση την είχαν δει πάνω από 1,5 εκατομμύριο ενήλικες, είχε κοινοποιηθεί από περισσότερους από 4.000 ανθρώπους και είχε πάρει πάνω από 11.000 like στα social media. Ενώ, αντίστοιχα την είχαν δει πάνω από 300.000 άνθρωποι στο youtube. Πλέον τα views έχουν διπλασιαστεί και αναμένουμε ακόμα μεγαλύτερα νούμερα μέχρι το τέλος της επικοινωνίας μας. Σίγουρα πέρα από την ιστορία, η οποία αδιαμφισβήτητα συγκίνησε ένα μεγάλο ποσοστό του ελληνικού κοινού, το τραγούδι «Θες», σε μουσική Στέφανου Κορκολή και στίχους Ρεβέκας Ρούση με την υπέροχη φωνή του Δημήτρη Μητροπάνου, απέκτησε το δικό του “virality”, δεδομένου ότι έγινε πολύ γρήγορα Νο. 1 στο iTunes & Shazam και αγαπήθηκε πολύ και από τους ραδιοφωνικούς σταθμούς και τα υπόλοιπα μέσα.

adb: Ποιες άλλες εκτελέσεις περιλαμβάνει η καμπάνια και σε τι βάθος χρόνου θα «τρέξει»;

Αλίκη Βούλγαρη:
Η διαφήμιση της ΑΛΦΑ πραγματεύεται τη σχέση του πατέρα και της κόρης. Μία πολύ δυνατή, τρυφερή και διαχρονική σχέση. Μέσω της εικόνας της τηλεόρασης ή του video στο YouTube, βλέπουμε μία μικρή προτροπή για το τι μπορούμε να κάνουμε για τους ανθρώπους μας. Ο στόχος της μάρκας δεν είναι όμως να παρουσιάσει μόνο αυτή τη σχέση. Το να κάνουμε ένα μικρό βήμα για τους ανθρώπους μας αφορά πολλές διαστάσεις σχέσεων. Τον ή τη σύντροφό μας, τα παιδιά μας, τους γονείς μας, τα αδέρφια μας, φυσικά και τους «κολλητούς» μας. Όλους αυτούς που συνεχίζουν να υπάρχουν γύρω μας και αποτελούν για μας τις σταθερές βάσεις στη ζωή μας. Επομένως ένα τέτοιο δυνατό μήνυμα δεν θα μπορούσαμε να το περιορίσουμε μόνο σε μία διάσταση σχέσης, αυτής του πατέρα και της κόρης και σε ένα μόνο Μέσο, την εικόνα. Το ραδιόφωνο είναι ένα πολύ άμεσο Μέσο για να μεταδώσουμε το μήνυμά μας με ένα πιο προσωπικό ύφος. Ήδη «τρέχουμε» αναφορές σε αρκετούς σταθμούς, όπου οι ραδιοφω-νικοί παραγωγοί κάνουν τις δικές τους προτροπές, υπό τον ήχο του τραγουδιού «θες», του αγαπημένου μας Μητροπάνου, για να «θέλουν» και οι ακροατές μας να κάνουν και αυτοί ένα μικρό βήμα, για να έρθουν πιο κοντά στους ανθρώπους τους. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι κι αυτά ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Και ακριβώς επειδή είναι μέσα στη ζωή μας, δίνουμε και εκεί στους φίλους της σελίδας μας, στο Facebook, την έμπνευση για μικρές καθημερινές κινήσεις που μπορούν να κάνουν μία σημαντική διαφορά στις σχέσεις τους. Τέλος, το ίδιο το προϊόν αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της επικοινωνίας μας. Πλέον, στο πίσω μέρος κάθε φιάλης ο καταναλωτής μπορεί να βρει πολλά, απλά και διαφορετικά μηνύματα προτροπής, εμπνευσμένα από την καμπάνια μας. Σίγουρα, επικοινωνιακά κάναμε το πρώτο βήμα. Αλλά stay tuned καθώς υποσχόμαστε πολλά βήματα ακόμα που θα μας φέρουν κοντά στην ΑΛΦΑ πλευρά μας.

adb: Υπήρξαν κάποιες ιδιαίτερες προκλήσεις όσον αφορά την παραγωγή της καμπάνιας;

Νίκος Βαβάκης - Creative Director Sohosquare:
H μεγάλη πρόκληση ήταν η μεταφορά της ιδέας στα Μέσα, ως ιστορία και όχι ως διαφημιστικό. Η επιμέλεια της παραγωγής από την Avion Films και η σκηνοθετική προσέγγιση του Alejandro Toledo βοήθησαν στο να αποδοθεί το σενάριο με όρους ενός τρέιλερ μιας ταινίας. Μιας ταινίας που αναδεικνύονται όλοι οι χαρακτήρες και που αντιλαμβάνεσαι, χωρίς κόπο, το λόγο που κάνει τη μεγάλη υπέρβαση ο βασικός πρωταγωνιστής. Επίσης, ένα στοίχημα το οποίο νομίζω ότι κερδήθηκε ήταν το συναίσθημα που έπρεπε να αποπνέει σε κάθε της στιγμή η ταινία. Σ' αυτό, βοήθησε πολύ και η επιλογή του τραγουδιού που είχε ερμηνεύσει ο αείμνηστος Δημήτρης Μητροπάνος.