To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ: Η νέα καμπάνια της McCann για την ELPEDISON

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ: Η νέα καμπάνια της McCann για την ELPEDISON

Πώς προέκυψε η ιδέα για την καμπάνια «Πανεπιστήμιο Ενέργειας» της ELPEDISON; Ποιο ήταν το επικοινωνιακό ζητούμενο και ποιο insight αξιοποιήσατε;

McCann: Την ιδέα για το πανεπιστήμιο, μας την έδωσε η ίδια η ζωή, αφού τριγύρω μας, στις οικογένειές μας, στις παρέες μας, στα μέσα, όλοι μα όλοι συζητούσαν το θέμα των νέων τιμολογίων, αλλά και όλες τις εξελίξεις στην αγορά ενέργειας, που έχουν κάνει το ζήτημα τόσο σύνθετο, ώστε να χρειάζεσαι πτυχίο για να καταλάβεις ακριβώς τι πρέπει να κάνεις.

Επομένως, όταν πήραμε στα χέρια μας το brief, που ζητούσε να κάνουμε την ELPEDISON να ξεχωρίσει, ως ο πάροχος εκείνος που προσφέρει τις ιδανικές λύσεις, όσο περίπλοκα κι αν είναι τα πράγματα, προέκυψε αβίαστα και η ιδέα του πανεπιστημίου.

Επιλέξατε μια καμπάνια με έντονο το στοιχείο του χιούμορ. Τι σας οδήγησε σε αυτήν την απόφαση;

McCann: Ένας λόγος είναι σίγουρα ότι το χιούμορ, όταν πατάει σε ένα πολύ ισχυρό insight και μια μεγάλη αλήθεια, είναι ο πιο άμεσος και εύστοχος τρόπος για να περάσεις το μήνυμά σου. Επίσης, η ίδια η ιδέα οδήγησε σε μια χιουμοριστική εκτέλεση, αφού ήταν και ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος για να αποτυπωθεί. Τέλος, όλοι έχουμε παρατηρήσει ότι το χιούμορ στις μέρες μας, εκλείπει όλο και περισσότερο από τη διαφήμιση, παρότι ο κόσμος και το θέλει και το αναζητά. Επομένως, θεωρήσαμε ότι κάνοντας μια χιουμοριστική επικοινωνία, θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε και να τραβήξουμε το ενδιαφέρον του κοινού.

Πέρα από το τηλεοπτικό spot, ποιες άλλες εκτελέσεις περιλαμβάνει η καμπάνια και σε ποιες ακριβώς πλατφόρμες;

McCann: Η νέα αυτή επικοινωνία, ακριβώς επειδή βασίζεται σε μια δυνατή ιδέα που έχει μεγάλο δημιουργικό εύρος, μπόρεσε να απλωθεί σε διαφορετικά μέσα. Έτσι, εκτός από την τηλεόραση, η καμπάνια αποτελείται από ραδιοφωνικά, καταχωρήσεις, outdoors και πληθώρα digital υλικών.


Μια τόσο price-driven και με έντονο ανταγωνισμό αγορά, όπως αυτή της λιανικής ενέργειας και ένα τόσο πολύπλοκο θέμα  όπως αυτό της επιλογής τιμολογίων, επιτρέπει πιο δημιουργικές προσεγγίσεις όσον αφορά την επικοινωνία;

McCann: Είναι γεγονός ότι η αγορά της ενέργειας είναι έντονα ανταγωνιστική, με αρκετούς διαφορετικούς παρόχους. Επομένως, αν θέλεις να ξεχωρίσεις, η δημιουργικότητα είναι κάτι παραπάνω από απαραίτητη. Και η ELPEDISON είναι ένας συνεργάτης που εκτιμάει τις δημιουργικές ιδέες και τις ζητάει σε κάθε ευκαιρία, αφού αντιλαμβάνεται ότι με αυτήν την προσέγγιση, μπορεί να κάνει επικοινωνιακά τη διαφορά.


Υπήρξαν προκλήσεις όσον αφορά την παραγωγή και τα γυρίσματα του spot, δεδομένου και του μεγάλου αριθμού προσώπων που συμμετέχουν;

McCann: Σίγουρα μιλάμε για μια αρκετά απαιτητική παραγωγή, με πολλούς χώρους και αρκετούς πρωταγωνιστές, μιας και η ανάγκη ήταν να δείξουμε διαφορετικές καταστάσεις, μέσα στο περιβάλλον του «πανεπιστημίου» μας. Επίσης, σημαντική πρόκληση ήταν το να δημιουργήσουμε μια χιουμοριστική ταινία, κάτι που απαιτούσε πολύ καλή επιλογή ηθοποιών, αλλά και μεγάλη προσοχή στην κινηματογράφηση και στο μοντάζ. Στο τέλος βέβαια, παρά τις δυσκολίες, το αποτέλεσμα μας δικαίωσε, αφού καταφέραμε να κάνουμε μια ταινία που αγαπήθηκε από τον κόσμο και συζητήθηκε πολύ.

Ποιο ήταν το brief που δώσατε στην McCann για την καμπάνια και ποιο ήταν το βασικό μήνυμα που θέλατε να περάσετε;

ELPEDISON: Σε μια πολύ ανταγωνιστική κατηγορία, αυτήν της ενέργειας, όπου τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς και οι εξελίξεις είναι καταιγιστικές, το βασικό ζητούμενο για την ELPEDISON ήταν η σχεδίαση μιας πλατφόρμας επικοινωνίας που θα «αφουγκράζεται» τις συνθήκες της αγοράς, αλλά και τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του καταναλωτή, με απώτερο στόχο να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό και ως εταιρεία και ως επικοινωνία. Το brief, λοιπόν, που δόθηκε στην McCann αφορούσε στη δημιουργία μιας καμπάνιας που, μέσα σε αυτό το περιβάλλον, θα βοηθούσε την ELPEDISON να ενισχύσει ακόμη περισσότερο το συναισθηματικό δέσιμό της με τους καταναλωτές, αποδεικνύοντάς τους ότι βρίσκεται δίπλα τους για να τους στηρίξει και να τους καθοδηγήσει σωστά, σε κάθε ανάγκη και κάθε πρόκληση που μπορεί να προκύψει, χωρίς ψιλά γράμματα και «παγίδες».

Ποιο θα λέγατε πως είναι το USP της ELPEDISON και οι βασικές αξίες του brand; Πώς αποτυπώνονται στην εν λόγω καμπάνια;

ELPEDISON: Η ELPEDISON, όλα αυτά τα χρόνια, βρίσκεται στο πλευρό των καταναλωτών προσφέροντας ολοκληρωμένες λύσεις σε κάθε ενεργειακή τους ανάγκη, με απόλυτη διαφάνεια, απλές διαδικασίες, αλλά και εύκολα προσβάσιμες και κατανοητές υπηρεσίες.

Αυτό αποτέλεσε και τον πυρήνα της καμπάνιας, ειδικά σε μια περίοδο που η ενέργεια άρχισε να μοιάζει πιο περίπλοκη από ποτέ, με σύνθετους και τεχνικά πολύ εξειδικευμένους όρους.

Μέσα σε αυτό το κλίμα ανησυχίας και ανασφάλειας, η ELPEDISON υπενθυμίζει τον ρόλο της ως ο πάροχος που, μέσα σε ένα αγχωτικό περιβάλλον, μπορεί να προσφέρει ασφάλεια και peace of mind.


Θεωρείτε πως η αγορά της λιανικής ηλεκτρικής ενέργειας έχει τους δικούς της κώδικες, όσον αφορά την επικοινωνία και το marketing; Αποτελεί η δημιουργικότητα στοιχείο διαφοροποίησης, όταν οι τιμές και τα κόστη είναι τόσο σημαντικά για τον καταναλωτή;

ELPEDISON: Μέσα σε ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από έντονο διαφημιστικό clutter, με επικοινωνία προωθητικών ενεργειών και τιμών, είναι σημαντικό να υπάρχουν δημιουργικές επικοινωνίες οι οποίες έχουν τη δύναμη να σε διαφοροποιούν και να σε κάνουν αγαπητό. Κάτι ιδιαίτερα δύσκολο, αν αναλογιστούμε ότι ο χώρος της ενέργειας έχει αποτελέσει ένα πεδίο έντονου προβληματισμού για το κοινό, τους τελευταίους μήνες. Και αυτό το πετυχαίνεις μόνο όταν μπορείς να μιλάς απευθείας στην καρδιά του καταναλωτή, με αλήθεια και με τρόπο που τον αφορά και τον κάνει να ταυτίζεται.


Πώς έχει υποδεχθεί ο κόσμος την καμπάνια μέχρι στιγμής; Ποιο είναι το πρώτο feedback που λαμβάνετε;

ELPEDISON: Η καμπάνια «Πανεπιστήμιο Ενέργειας», κατάφερε μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα να κερδίσει την αγάπη του κοινού, που ταυτίστηκε με το insight της και τη συνθήκη που περιγράψαμε. Κι αυτό, γιατί εκμεταλλεύθηκε το momentum και μπήκε στην καθημερινότητα των καταναλωτών μας, κλείνοντας το μάτι με χιούμορ.



Συντελεστές:

McCann

Γιώργος Τριδήμας – Business Director

Αλέκα Παπαδία – Executive Creative Director

Κωνσταντίνος Ρουσσάκης – Creative Director

Κωνσταντίνος Τσαγάνης - Associate Creative Director

Κώστας Σεμερτζάκης – Senior Copywriter

Όλγα Μπέλλου – Senior Art Director

Αλέξανδρος Μιχαλόπουλος – Art Director

Στέφανος Κατσαφούρης – Group Account Director

Ίρις Χατζηχριστοδούλου – Senior Account Manager

Γεωργία Βουλιέρη – Account Manager

Βένια Κορωνίδη – Head of Strategy

Ελένη Μουτσάτσου – TV & Radio Producer

Μανώλης Μάτα – Assistant TV & Radio Producer

ELPEDISON

Δημήτρης Καλλίγερος – Head of Marketing

Άννα Βρετού – Marketing Communications Manager

Αργύρης Λαδάς  Brand Manager

Άννα Στέφα – Brand Manager

Avion Films

Βασίλης Λανιέρ – Executive Producer

Σάντρα Πετσαρίδη – Producer

Ευθύμης Kosemund Σανίδης – Σκηνοθέτης


Ampoo

Πάνος Γεωργίου – Φωτογράφος


Musou Music Group – Sound Studio