To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η πρόταση που μπορεί να κάνει τη διαφορά

Η πρόταση που μπορεί να κάνει τη διαφορά

Oι άνθρωποι της The Newtons Laboratory και της Melissa μιλούν στο adbusiness για την πρόσφατη πρωτότυπη καμπάνια που παρουσίασαν, η οποία βασίζεται στην «ανορθόδοξη» χρήση των ζυμαρικών και δείχνει πως όλοι μπορούν να συμβάλλουν, με τον δικό τους τρόπο, στην προστασία του περιβάλλοντος.

adb: Ποιος είναι ο στόχος της νέας καμπάνιας για τη Melissa, που προτείνει να αντικατασταθούν τα καλαμάκια με μακαρόνια Νο.2; Ποιο είναι το μήνυμα που θέλει να περάσει;

Τhe Newtons Laboratory: Η Melissa είναι σήμερα μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες τροφίμων στην Ελλάδα. Κι αυτό γιατί στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της είναι πάντα ο καταναλωτής. Σήμερα όμως, ο καταναλωτής δεν μένει μόνο στα χαρακτηριστικά και την τιμή του προϊόντος. Φυσικά και επιλέγει εκείνο το προϊόν που ικανοποιεί τις γευστικές προτιμήσεις του, αναζητά όμως και κάτι παραπάνω από ένα brand: τo προϊόν του να επιστρέφει κάτι πίσω στην κοινωνία. Είναι η εποχή που η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη είναι κομμάτι κάθε brand. Ο στόχος λοιπόν αυτής της πρωτότυπης καμπάνιας με την «ανορθόδοξη» χρήση των ζυμαρικών, είναι να δείξουμε πως όλοι μπορούν να συμβάλουν, με τον δικό τους τρόπο, στην προστασία του περιβάλλοντος. Γιατί όπως λέει και το μήνυμά της, υπάρχουν εναλλακτικές, υπάρχουν καλύτερες λύσεις. Κι αυτό είναι που όλοι πρέπει να κρατήσουμε.

adb: Ποιο ήταν το brief που λάβατε και πώς επιλέξατε να το προσεγγίσετε;

Τhe Newtons Laboratory: Από την αρχή, το brief ήταν μια πρόκληση και για τη Melissa και για εμάς. Μια ανοιχτή πρόσκληση, για να βρούμε μια ιδέα που επιστρέφει κάτι σημαντικό στην κοινωνία. Τα περιθώρια που είχαμε ήταν εξαιρετικά στενά: Μιλάμε για ζυμαρικά! Η Melissa χρησιμοποιεί 100% ανακυκλώσιμες συσκευασίες και έχει ήδη προγραμματίσει την αναβάθμιση των μηχανημάτων της για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση του ενεργειακού αποτυπώματός της. Γι’ αυτό και θέλαμε να πάμε το θέμα του περιβάλλοντος ακόμα πιο μακριά, εστιάζοντας κυριολεκτικά στο προϊόν μας: Ξεκινήσαμε από την αρχή, από λευκή κόλλα, με μοναδικό δεδομένο αυτό το προϊόν. Από την αρχή όμως είχαμε μαζί μας και την ιδέα, στον καφέ που πίναμε, για να είμαστε σε εγρήγορση και να σκεφτόμαστε. Αλλά δεν το ξέραμε…

adb: Ποιες ακριβώς εκτελέσεις περιλαμβάνει η καμπάνια και ειδικά στο digital περιβάλλον;

Τhe Newtons Laboratory: Επιλέξαμε η καμπάνια να ξεκινήσει από το digital περιβάλλον. Γιατί εκεί τα καλά νέα ταξιδεύουν πιο γρήγορα και γιατί εκεί περνάμε όλοι αρκετές από τις ώρες μας. Ξεκινήσαμε λοιπόν με posts σε Facebook και Instagram. To Γάλα, η Λεμονάδα, ο Φραπέ, η Σόδα και ο Φρέντο πήραν χιλιάδες likes, shares και comments από χρήστες που θυμόντουσαν τον εαυτό τους να πίνουν έτσι καφέ όταν δεν είχαν καλαμάκια. Η καμπάνια συνεχίστηκε με όλες τις καταχωρίσεις να μπαίνουν σε free press. Μάλιστα, το Γάλα έγινε και εξώφυλλο σε περιοδικό με θέμα τα παιδιά. Ακολούθησε η ταινία με τίτλο “Μακαρόνια Melissa No2, η εναλλακτική σου!” και το ραδιοφωνικό μας με τίτλο “Melissa. Φαύλος Κύκλος” που μπορείτε να βρείτε στο Facebook και το YouTube.  

adb: Πώς θα περιγράφατε το κοινό στο οποίο απευθύνεται κατά κύριο λόγο η καμπάνια; Για ποιους πρόκειται και ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά τους;

Τhe Newtons Laboratory: Το κοινό μας είναι όλοι οι καταναλωτές. Θέλουμε όλοι να πάρουν τουλάχιστον το μήνυμα της καμπάνιας, να ευαισθητοποιηθούν για την προστασία του περιβάλλοντος και να δουν πως ακόμα και οι μικρές αλλαγές μπορούν να φέρουν μεγάλα αποτελέσματα.  Ίσως οι πιο νέοι άνθρωποι να δοκιμάσουν πιο εύκολα να πιουν τον καφέ τους με μακαρόνι-καλαμάκι.  Ίσως να βγάλουν πιο εύκολα φωτογραφίες και να τις μοιραστούν στα social media, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία δεν θα αναγνωρίσουν την αξία τού να πηγαίνεις στην παραλία και να βρίσκεις μόνο άμμο και όχι ένα "κοκτέιλ" από καλαμάκια και άμμο. 

adb: Ποιο είναι το feedback που έχετε λάβει μέχρι στιγμής;

Τhe Newtons Laboratory: Καταναλωτές και χρήστες κατάλαβαν από την αρχή την πρόθεση και το σκοπό της καμπάνιας. Κατάλαβαν πως η ουσία δεν είναι μόνο στο να πιεις τον καφέ σου με μακαρόνι-καλαμάκι, αλλά στο να κάνεις ό,τι μπορείς για να προστατεύσεις το περιβάλλον. Πολλοί θυμήθηκαν τον εαυτό τους σε καταστάσεις που δεν είχαν καλαμάκι και χρησιμοποίησαν μακαρόνι και το μοιράστηκαν μαζί μας με σχόλια στα social media. Ακόμα πιο πολλοί όμως αναγνώρισαν και το θάρρος της μάρκας να κάνει το προϊόν της κομμάτι της λύσης για πιο καθαρές ακτές και παραλίες. Το σημαντικό για εμάς είναι ότι πλέον όποιος βλέπει πλαστικό καλαμάκι θα σκέφτεται ότι θα μπορούσε να το αντικαταστήσει με μακαρόνι Melissa Νο.2 και όποιος φτιάχνει παστίτσιο θα σκέφτεται πως μπορεί να κρατήσει μερικά μακαρόνια-καλαμάκια στην άκρη.  Έτσι, για να απολαύσει ακόμα πιο υπεύθυνα τον καφέ.   

Melissa: Η καμπάνια είχε πολύ καλή ανταπόκριση

adb: Ποιο ήταν το insight που οδήγησε στη συγκεκριμένη καμπάνια και δράση;

Melissa team: Το insight προέκυψε λίγο συνδυαστικά.  Όλοι γνωρίζουμε πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα του πλαστικού που δεν ανακυκλώνεται και πόσο μάλλον το ζήτημα με τα πλαστικά καλαμάκια που καταλήγουν στις θάλασσές μας και δημιουργούν μεγάλο θέμα στη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα. Αυτή η ευαισθητοποίησή μας, λοιπόν, σε συνδυασμό και με τα φοιτητικά μας χρόνια, που πολλοί από εμάς είχαμε αναζητήσει εναλλακτικούς τρόπους για να απολαύσουμε ένα ρόφημα (συνήθως τον καφέ μας), μας οδήγησε σε αυτή την ιδέα. Τόσο η ιδέα όσο και η καμπάνια που δημιουργήσαμε με την πολύτιμη βοήθεια της The Newtons Laboratory είναι απλώς μια προτροπή, μια πρόταση. Μια πρόταση όμως που αν την υιοθετήσουμε όλοι μας, μπορεί να κάνει πραγματικά τη διαφορά.

adb: Πώς προέκυψε η συνεργασία με τη Γρηγόρης και η ιδέα της Joint Campaign;

Melissa team: Η Γρηγόρης έχει ήδη κάνει σημαντικές κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση, την προστασία του περιβάλλοντος, οπότε το να απευθυνθούμε και στον καταναλωτή “on the go” πέρα από την κατανάλωση καφέ (ή άλλου ροφήματος) εντός σπιτιού, ήταν ένας τρόπος για να απευθυνθούμε σε ένα μεγαλύτερο κοινό και να αντιμετωπίσουμε ακόμα πιο μαζικά το ζήτημα με το πλαστικό καλαμάκι.

adb: Γιατί επιλέξατε να απευθυνθείτε σε αυτό το πιο ευαισθητοποιημένο, όσον αφορά τα περιβαλλοντικά ζητήματα, κοινό; Θεωρείτε πως αντιπροσωπεύει μια τάση που θα ενισχυθεί τα επόμενα χρόνια;

Melissa team: Δεν θεωρούμε πως αποτελεί μόνο μία τάση, βλέπουμε ότι πλέον είναι ανάγκη να σκεφτόμαστε με αυτό τον τρόπο, γιατί πλέον το ευαισθητοποιημένο κοινό είμαστε όλοι μας και όχι μια μικρή μερίδα του κοινού. Τέτοιες ενέργειες αλλά και πρωτοβουλίες είναι καλό να γίνονται από τις εταιρείες αλλά κι από τον καθένα μας ξεχωριστά.

adb: Μπορείτε να μας περιγράψετε τη γενικότερη στρατηγική και φιλοσοφία της εταιρείας όσον αφορά το περιβάλλον και την ΕΚΕ;

Melissa team: Η δραστηριότητά μας εξαρτάται από τη γη και τους πολύτιμους καρπούς της. Και ως βιομηχανική μονάδα αναγνωρίζουμε την τεράστια ευθύνη που έχουμε, και λειτουργούμε πάντα με οικολογική συνείδηση. Στόχος μας είναι όχι μόνο να μην επιβαρύνουμε το εύθραυστο οικοσύστημα του πλανήτη, αλλά και να αναλαμβάνουμε σημαντικές πρωτοβουλίες για την προστασία του περιβάλλοντος και την εξοικονόμηση των φυσικών πόρων, εμπνέοντας με τη δράση μας και ευαισθητοποιώντας τους ανθρώπους μας.

adb: Πώς έχει υποδεχθεί την καμπάνια το κοινό; Ποια σχόλια έχετε λάβει σαν feedback αλλά, κυρίως, έχετε δει να υιοθετείται η πρακτική που προτείνετε;

Melissa team: Η καμπάνια είχε πολύ καλή ανταπόκριση από τους καταναλωτές μας και τα σχόλια που λαμβάνουμε είναι πολύ θετικά. Πιστεύουμε πως ο λόγος είναι ότι εκτός από μια πρωτοβουλία και πρόταση για κάτι που έχει θετικό αντίκτυπο στο περιβάλλον μας και κατ’ επέκταση σε εμάς τους ίδιους, είναι και μια fun καμπάνια, που προτείνει κάτι εύκολο, πρωτότυπο και εναλλακτικό. Το feedback που έχουμε είναι ότι ο κόσμος το έχει αγκαλιάσει και έχει αρχίσει να το υιοθετεί.

TAGS: Melissa