Tα brands πιστεύουν ακόμη στο marketing
Παρά τις σημαντικές προκλήσεις που έχει φέρει στο προσκήνιο η πανδημία του Covid-19 και την αναμφίβολη κάμψη της παγκόσμιας διαφημιστικής δαπάνης τη φετινή χρονιά, εντούτοις, όπως όλα δείχνουν, τα μεγάλα brands εξακολουθούν να πιστεύουν στη δύναμη και στη σημασία του marketing.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η McDonald’s η οποία σχεδιάζει να επενδύσει περισσότερο σε διαφήμιση και marketing στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς. Σύμφωνα με τα όσα έχουν ανακοινωθεί, η αλυσίδα fast food εστιατορίων αναμένεται να αυξήσει τις σχετικές δαπάνες κατά 200 εκατ. δολάρια προκειμένου να κατορθώσει να ενισχύσει την ανάπτυξή της και να επιταχύνει την ανάκαμψή της από τις συνέπειες της πανδημίας.
*Βusiness Good News, 31/7/2020
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Unilever, στελέχη της οποίας αποκάλυψαν πρόσφατα πως αναμένεται να «επενδύσει έντονα» σε brand & marketing δαπάνες στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, καθώς θέλει, αφενός να βγει ισχυρή από την κρίση του κορονοϊού, αφετέρου να αντιμετωπίσει επιτυχώς την παγκόσμια οικονομική ύφεση. O γίγαντας των FMCG μείωσε τη διαφημιστική δαπάνη κατά 1% το πρώτο εξάμηνο του 2020, αλλά σε αυτή την περικοπή «κρύβεται» μια δυναμική προσαρμογή της στρα-τηγικής της, όπου λέξη-κλειδί είναι η επανατοποθέτηση.
Η πολυεθνική αποφάσισε, σύμφωνα με τον CFO του ομίλου, Graeme Pitkethly, να μεταφέρει διαφημιστικά κονδύλια από «κανάλια, γεωγραφίες και κατηγορίες όπου οι τοπικές συνθήκες σήμαιναν ότι οι επενδύσεις δεν θα είχαν αποτέλεσμα», προς περιοχές «που μπορούν να υποστηρίξουν τις πολλές δυνατότητες ανάπτυξης». Επίσης, η Unilever προχώρησε και σε προσαρμογές στο ύφος της επικοινωνίας της και τα βασικά της μηνύματα, επιδιώκοντας να παραμείνει σε επαφή με το κλίμα της περιόδου. Παράλληλα, εστιάζει ακόμα περισσότερο στην έννοια του σκοπού (purpose).
Η στάση αυτή ταιριάζει και με τα ευρήματα του τελευταίου κύματος (Ιούνιος 2020) της έρευνας «Covid-19 global response» της WFA (World Federation of Advertisers), στην οποία συμμετέχουν senior marketers από 35 εταιρείες, που αθροιστικά πραγματοποιούν ετησίως επενδύσεις ύψους 65 δισ. δολαρίων σε media & marketing. Σύμφωνα με τα στοιχεία, αν και σημαντικό ποσοστό έχει αναβάλει το λανσάρισμα κάποιας καμπάνιας, παρά ταύτα η πλειονότητα (78%) διαθέτει πλέον καμπάνια «αντίδρασης» στην πανδημία.
Επίσης, 53% δηλώνουν πως προχώρησαν στα pitches που σχεδίαζαν, ενώ, όπως φαίνεται, ο Covid-19 λειτουργεί σαν καταλύτης και αλλαγών που μπορούν να έχουν θετικό αντίκτυπο στον κόσμο του marketing και της βιομηχανίας.
Σύμφωνα με την έρευνα της WFA, παρατηρείται αύξηση της τάσης για συνεργασία μεταξύ μαρκών (brand partnerships), με το 41% των ερωτηθέντων να δηλώνει πως επιχειρεί να προχωρήσει σε τέτοιου είδους συμφωνίες. Επίσης, το 67% δηλώνει πως ήδη έχει θέσει σε εφαρμογή προγράμματα
μετασχηματισμού των ενεργειών marketing σαν αποτέλεσμα της κρίσης. Όπως φαίνεται, λοιπόν, για ακόμη μια φορά η λύση δεν βρίσκεται στη διακοπή του marketing αλλά στην επιτυχή προσαρμογή στις νέες συνθήκες και τα καινούργια δεδομένα