To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

EACA: Βελτίωση στα επίπεδα επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στη διαφήμιση

EACA: Βελτίωση στα επίπεδα επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στη διαφήμιση

Θετικά ξεκίνησε το 2017 για τη διαφήμιση και το marketing στην Ευρώπη, σε ότι αφορά τα επίπεδα επιχειρηματικής εμπιστοσύνης. Ουραγός η Ελλάδα. 

Τα επίπεδα επιχειρηματικής εμπιστοσύνης στην ευρωπαϊκή βιομηχανία διαφήμισης και marketing συνεχίζουν να βελτιώνονται για τρίτο διαδοχικό τρίμηνο, φτάνοντας στο +19 τον Ιανουάριο του 2017.

Έτσι, παρουσιάζουν ελαφρά άνοδο σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2016 (+16), αλλά σημαντική από τον Ιούλιο του 2016 (+7), σύμφωνα με τον European Advertising Business Climate Index, που κυκλοφόρησε πρόσφατα από την European Association of Communications Agencies (EACA). 

Ο βρετανικός διαφημιστικός τομέας δείχνει να βαδίζει σε μονοπάτι ισχυρής ανάκαμψης έπειτα από την ψήφιση για Brexit, παρουσιάζοντας αύξηση εμπιστοσύνης από το +4.1 του Οκτωβρίου του 2016 στο +38.7 τον Ιανουάριο του 2017. Οι αγορές Γερμανίας, Σουηδίας και Κροατίας παραμένουν επίσης σε υψηλά επίπεδα εμπιστοσύνης (+48, +33 και +36 αντίστοιχα), ενώ σημαντικές βελτιώσεις έχουν παρουσιάσει και οι Βέλγιο (από +14 σε +24), Δανία (από +9 σε +24) και Κύπρος (από -9 σε +21).

Από την άλλη, σημαντική κάμψη σημείωσε η αγορά της Ιταλίας, καθώς από το +30 του Οκτωβρίου βρέθηκε στο +1 τον Ιανουάριο, ενώ τα χαμηλότερα επίπεδα καταγράφηκαν σε Ελλάδα (-47), Σλοβακία (-17), Μάλτα (-15) και Γαλλία (-8).

Στο μεταξύ, οι ευρωπαϊκές εταιρείες διαφήμισης και marketing συνεχίζουν να αντιμετωπίζουν τάση θετικής ζήτησης για το τέταρτο τρίμηνο του 2016, στο +25 από το +20 του τρίτου και το +11 του δευτέρου τριμήνου του 2016. Και παραμένουν αισιόδοξες πως η θετική πορεία θα συνεχιστεί και στο πρώτο τρίμηνο του 2017, με τη ζήτηση να αγγίζει το +23. Από γεωγραφικής πλευράς, οι εταιρείες από τη Βόρεια Ευρώπη εξακολουθούν να παρουσιάζουν την υψηλότερη προσδοκία ζήτησης των υπηρεσιών τους (+37), ακολουθούν η Δυτική (+23) και η Κεντρική/Ανατολική Ευρώπη (+14), ενώ τα χαμηλότερα επίπεδα αισιοδοξίας βρίσκονται στη Μεσόγειο (+2).

Θετικό, σε γενικές γραμμές, είναι και το κλίμα για τις τάσεις και προσδοκίες απασχόλησης. Η διαφημιστική βιομηχανία παρουσίασε αύξηση στα επίπεδα απασχόλησης το τέταρτο τρίμηνο του 2016 (στο +13 από το +1 του τρίτου τριμήνου) και παραμένει πεπεισμένη πως η βελτίωση θα συνεχιστεί στο πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους (+24).

TAGS: EACA