Η διαφάνεια στην κρατική διαφήμιση θα αργήσει

Μια απίστευτη επιστολή εταιρείας επικοινωνίας που χειρίζεται το media plan φορέα του ευρύτερου δημόσιου τομέα (με άκρως τοπικό χαρακτήρα) ήρθε στα χέρια της στήλης. Στην επιστολή αυτή η εταιρεία ούτε λίγο ούτε πολύ παραδέχεται χωρίς καμία αναστολή πως τοποθετεί κρατικά διαφημιστικά κονδύλια σε ιστοσελίδες που δεν ανήκουν στο Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου. Κάνει κάτι δηλαδή που σαφώς απαγορεύεται από τον νόμο.
Συγκεκριμένα η εταιρεία αναφέρει πως «αξιοποιήθηκαν και τοπικά μέσα με παρουσία στην περιοχή τα οποία συνέβαλαν στην ενημέρωση του τοπικού κοινού. Παρότι δεν είναι εγγεγραμμένα στο Μητρώο, κρίθηκε σκόπιμη η συμμετοχή τους λόγω της δραστηριότητάς τους στην περιοχή». Ο νόμος είναι ξεκάθαρος για την κρατική διαφήμιση στον ηλεκτρονικό τύπο και προβλέπει πως τα φυσικά και νομικά πρόσωπα (ιστοσελίδες, ιστότοποι, blogs) πρέπει να ενταχθούν στο «Μητρώο Ηλεκτρονικού Τύπου». Η εγγραφή είναι απαραίτητη για τη συμμετοχή σε κρατικά προγράμματα και διαφημίσεις, ενώ η μη εγγραφή οδηγεί στον αποκλεισμό από αυτά.
Κάποιοι, όμως, όπως φαίνεται επιλέγουν να ακολουθήσουν άλλες πρακτικές, διαπράττοντας ξεκάθαρη παραβίαση των κανόνων. Βέβαια, όταν ακόμη και κάποιοι πολιτικοί παράγοντες φέρονται να στηρίζουν και να υιοθετούν τέτοιες μεθόδους, πως να διορθωθεί η κατάσταση; Όλοι πάντως θα πρέπει να καταλάβουν πως όσον αφορά την κρατική διαφήμιση, θα πρέπει να προχωράμε με διαφάνεια και ακολουθώντας τους κανόνες…