To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Προς μια νέα μέτρηση επισκεψιμότητας…

Προς μια νέα μέτρηση επισκεψιμότητας…

Την ανάγκη που υπάρχει στην αγορά για ένα «κοινό νόμισμα» όσον αφορά τις μετρήσεις επισκεψιμότητας των sites, την επιθυμία όλων των πλευρών να προκύψει αλλά και τα σημαντικά ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν για να γίνει κάτι τέτοιο ανέδειξε η πρόσφατη πρωτοβουλία του IAB Hellas.

Στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσιάστηκε η σχετική προσπάθεια που είχε γίνει το 2021 από το IAB Hellas και την Ένωση Εκδοτών Διαδικτύου (ΕΝΕΔ) και τον διαγωνισμό που ξεκίνησε, συγκέντρωσε 7 προσφορές, πρόκρινε τρεις προτάσεις αλλά τελικά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ καθώς οι δυο φορείς δεν συμφώνησαν σχετικά.


Με αυτή την βάση, εκπρόσωποι των φορέων της αγοράς επικοινωνίας κατέθεσαν την άποψη τους σχετικά με το τι μέλει γενέσθαι.

Ο Πέτρος Μπελεσάκος, της ΕΔΕΕ τόνισε, μεταξύ άλλων, πως χρειάζεται να συμπεριληφθούν νέα metrics, έκανε λόγο για ανάγκη να υπάρχει ένα benchmark 100 sites ενώ σημείωσε πως όσον αφορά το κόστος της μέτρησης, τα agencies θα μπορούσαν να «αντέξουν»  να αποδίδουν το 0,25% της digital διαφημιστικής δαπάνης.

Aπο την πλευρά του ο Δημήτρης Ηλιόπουλος, Αντιπρόεδρος της ΕΝΕΔ, ανέφερε ότι η παλαιότερη (πιστοποιημένη) μέτρηση της ΕΝΕΔ δεν εξελίχθηκε σε «κοινό νόμισμα» της αγοράς, σημείωσε πως οι λύσεις που προκρίθηκαν στον διαγωνισμό του 2021 δεν ικανοποιούσαν την ΕΝΕΔ και διατύπωσε την άποψη πως ο ΙΑΒ Ηellas θα μπορούσε (και μπορεί ακόμη) να προχωρήσει και χωρίς την συμμετοχή της ΕΝΕΔ. 

Τέλος, η Μαριάννα Κορδοπάτη, Αντιπρόεδρος του ΣΔΕ και μέλος των ομάδων Digital και Cross Media Μeasurement του Συνδέσμου ανέφερε πως για τους διαφημιζόμενους η έρευνα επισκεψιμότητας είναι αναγκαία αλλά το βασικό ζητούμενο για αυτούς είναι λύσεις που να προσφέρουν πολλά περισσότερα ξεκινώντας από στοιχεία unduplicated reach and frequency.

Μέσα από την ευρύτατη συζήτηση που ακολούθησε αναδείχθηκε το ζήτημα του κόστους αυτού του εργαλείου (οι τρεις λύσεις του τελικού σταδίου του προηγούμενου διαγωνισμού κυμαίνονταν μεταξύ 250 και 650.000 ευρώ) αλλά και η ανάγκη να δεσμευτούν στην μέτρηση όχι μόνο οι φορείς αλλά και τα μέλη τους. Κάτι όχι και τόσο απλό ενώ δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως υπάρχουν και μεγάλοι publishers, που δεν συμμετέχουν ούτε στην ΕΝΕΔ ούτε στο ΙΑΒ Ηellas.

Eπισημάνθηκε ακόμη το ζήτημα της (μη) συμμετοχής των μεγάλων πλατφορμών (Google, Μeta, ΤikTok) στο εγχείρημα αλλά και το γεγονός πως προχωράμε σε μια εποχή με αλλαγές στα google analytics, προαναγγελθείσα κατάργηση των cookies και εφαρμογή του European Media Freedom Act (EMFA).

Όπως και να έχει πάντως αποφασίστηκε η συνέχιση της προσπάθειας και η δημιουργία σχετικής ομάδας εργασίας στο ΙΑΒ Ηellas..