To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Επικοινωνία: Η επόμενη μέρα

Επικοινωνία: Η επόμενη μέρα

H ταυτότητα του συνεδρίου

Το Συνέδριο «Brands in Crisis» πραγματοποιήθηκε το 2009 για να αφυπνίσει την αγορά για μια κρίση που ερχόταν. Μια κρίση, η οποία ακόμη τότε εμφανιζόταν ως απειλή, για την οποία έπρεπε όλοι να προετοιμαστούν. Δυο χρόνια μετά, μεσούσης της πραγματικής κρίσης, o ευρύτερος χώρος της επικοινωνίας ενώνει ξανά τις δυνάμεις του για να διοργανώσει το μεγαλύτερο συνέδριο που έχει γίνει ποτέ με αυτό το αντικείμενο. Διαφημιζόμενοι, εταιρείες Έρευνας Αγοράς, εταιρείες Διαφήμισης και Επικοινωνίας και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης συμμετέχουν σε μια μεγάλη προσπάθεια με τίτλο «Επικοινωνία: Η Επόμενη Μέρα», που προγραμματίζεται για την 23η Μαρτίου 2011.

Η αφορμή

Η αφορμή είναι προφανής: Η πρωτοφανής και δυσανάλογη μείωση της δαπάνης marketing και επικοινωνίας, που διακυβεύει κατ΄αρχάς τη βιωσιμότητα των ΜΜΕ και δευτερευόντως των εταιρειών επικοινωνίας, αλλά και θέτει εν αμφιβόλω τη βιωσιμότητα των brands, που πάντα στηρίζονταν στην επικοινωνία για να χτίσουν και να συντηρήσουν τη σχέση τους με τους καταναλωτές τους.

Οι αιτίες

Η κρίση είναι, όμως, μόνο η αφορμή για το διάλογο. Ο καταλύτης που επιτάχυνε τα γεγονότα. Ο λόγος που κατέστησε επιτακτική και πιο άμεση από ποτέ την ανάγκη όλοι οι φορείς του χώρου της επικοινωνίας να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να συζητήσουν ειλικρινά. Η κρίση, μοιραία, επέτρεψε να αναδυθούν στην επιφάνεια παραλείψεις, δυσλειτουργίες και στρεβλώσεις, που για να υπάρξει «Επόμενη Μέρα» για την επικοινωνία θα πρέπει να αντιμετωπιστούν. Σε αυτές συγκαταλέγονται μια ενδεχόμενη δυσπιστία όλων των μερών για την αποτελεσματικότητα του συστήματος, τα ερωτηματικά για την ικανότητα των δομών να ανταποκριθούν στις δυσκολίες, αλλά και τα χρόνια ζητήματα που έχουν προκύψει από τις παρεμβάσεις της πολιτείας στο χώρο. Σε όλα αυτά συντείνει η έλλειψη εκπαίδευσης και κουλτούρας για το ρόλο που παίζει η εμπορική επικοινωνία στην ιδιωτική και δημόσια οικονομία, την κλαδική απασχόληση και την καταναλωτική συμπεριφορά.

Η απειλή

Η συρρίκνωση της επένδυσης marketing & επικοινωνίας και η συνακόλουθη πίεση κόστους υπηρεσιών, από και προς όλες τις πλευρές, οδηγεί σε μαρασμό κατ΄εξοχήν δημιουργικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας -όπως και κάθε εθνικής οικονομίας- που παράγουν προϊόν σκέψης και βασίζονται στο ταλέντο. Στερεί από τα ΜΜΕ τη δυνατότητα να επενδύσουν σε ψυχαγωγικό και ενημερωτικό περιεχόμενο και περιορίζει την οικονομική ανεξαρτησία τους. Και υποβαθμίζει συνολικά το επικοινωνιακό περιβάλλον και το επικοινωνιακό προϊόν, που αποτελούν αναγκαίες προϋποθέσεις για τη βιωσιμότητα της σχέσης του καταναλωτή με τις μάρκες.




Η αποστολή

Η αποστολή, λοιπόν, του συνεδρίου είναι:

Α) Να χαρτογραφήσει την κατάσταση, να αναδείξει τις αδυναμίες και να προβάλει τις προτεραιότητες. Να βγάλει από την αφάνεια τα λιμνάζοντα προβλήματα, να φέρει στο προσκήνιο τις προτάσεις και τις θέσεις που μπορούν να προσφέρουν διέξοδο.
Β) Να υπενθυμίσει ξανά το ρόλο της επικοινωνίας. Να αναδείξει εκ νέου τη σημασία της όχι μόνο για τους ανθρώπους του χώρου, αλλά για την ευρύτερη ελληνική κοινωνία. Να τονίσει πως η επικοινωνία είναι μοχλός ανάπτυξης, πηγή δημοσιονομικού εσόδου και αιμοδότης των ΜΜΕ.
Γ) Να αλλάξει το «κλίμα» στην ευρύτερη αγορά. Μέσα από το διάλογο και την κατάθεση προτάσεων και ιδεών, στόχος όλων των εταίρων είναι να καταδειχθεί ότι η διέξοδος μπορεί να έρθει μόνο μέσω της συστράτευσης και της ανοιχτής συνεργασίας, τόσο σε θεσμικό και επιχειρηματικό επίπεδο, όσο και ανάμεσα στους επαγγελματίες ξεχωριστά. Ανάμεσα σε ανθρώπους που επέλεξαν το επάγγελμά τους με βασικό κριτήριο την πρόκληση και το job satisfaction.

Οι στόχοι

Για να θεωρηθεί η αποστολή επιτυχής, θα πρέπει να επιτευχθούν κάποιοι επιμέρους στόχοι. Όποιος παρακολουθήσει το Συνέδριο θα πρέπει:

• Να αποκτήσει σαφή εικόνα της αγοράς και των προκλήσεων που ενέχει αυτή σήμερα.
• Να συνειδητοποιήσει πώς, με τη βοήθεια της επικοινωνίας, τα brands μπορούν να αποκτήσουν ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.
• Να κατανοήσει τι και πώς πρέπει να αλλάξει για να μπορέσουμε να φτάσουμε στην «Επόμενη Μέρα».
• Να ενστερνιστεί ένα προτεινόμενο νέο μοντέλο συνεργασίας και λειτουργίας που μπορεί να υποστηρίξει τις προαναφερθείσες αλλαγές και να αυξήσει τους δείκτες εμπιστοσύνης από και προς όλους τους κρίκους της αλυσίδας (επιχείρηση-έρευνα-agency-MME-καταναλωτής- κράτος).
• Να διαμορφώσει ξεκάθαρη άποψη για το ρόλο της πολιτείας στο χώρο της επικοινωνίας και το πώς πρέπει να διαφοροποιηθεί αυτός προκειμένου να επιβιώσει η αγορά.

Η προετοιμασία

Για να φτάσουμε, όμως, μέχρι εκεί, χρειάζεται να διανυθεί μεγάλη απόσταση και να καταβληθεί σημαντική προσπάθεια. Για να βεβαιωθούμε ότι στο Συνέδριο θα συζητηθούν θέματα ουσίας, τα οποία αντικατοπτρίζουν τα insights και τις ανάγκες όλων των πλευρών, έχει ακολουθηθεί ίσως η πιο βαθιά και αναλυτική προ-συνεδριακή διαδικασία στην Ελλάδα. Περισσότερα από 150 υψηλόβαθμα στελέχη του χώρου έχουν συμμετάσχει και θα συνεχίσουν να συμμετέχουν στην έρευνα, την καταγραφή των θεμάτων, τη σύνοψη των θέσεων και των προτάσεων (περισσότερα στο www.epomenimera.net).

Η ενεργός συμμετοχή όλων των επαγγελματιών του ευρύτερου χώρου της Επικοινωνίας και η παρουσία τους στο Συνέδριο θα είναι ο τελικός δείκτης επιτυχίας του και η καλύτερη επιβεβαίωση ότι η ίδια η αγορά έχει και τη θέληση και τη δυναμική να χαράξει το δρόμο που θα οδηγήσει σε καλύτερο επικοινωνιακό προϊόν και ανταγωνιστικά brands, ως μόνη λύση εξόδου από την ύφεση.

Δήλωση Νάσου Λέζου, προέδρου ΟΕ Συνεδρίου «Επικοινωνία: Η Επόμενη Μέρα»

Εδώ και αρκετούς μήνες, οι φορείς που συνδιοργανώνουν το Συνέδριο -όπως εκπροσωπούνται από την Οργανωτική Επιτροπή- και πολλοί ακόμη άνθρωποι και εταιρείες του χώρου, δουλεύουν συστηματικά. Μέχρι τώρα έχουν καταγραφεί οι στόχοι, καθώς και τα insights μέσω των ερευνών -και για τις τελευταίες οφείλουμε να τονίσουμε τη σημαντική συνεισφορά των εταιρειών-μελών του ΣΕΔΕΑ.

Αυτό το κείμενο αποτυπώνει τη συναντίληψη όλων των μερών για το πώς διαμορφώνεται η βάση και το αντικείμενο του διαλόγου. Η επόμενη φάση, που περιλαμβάνει τα Διακλαδικά Τραπέζια Διαβούλευσης, θα καθορίσει τη θεματολογία και θα αναδείξει τις θέσεις και τις προτάσεις που θα ακουστούν στο Συνέδριο. Είμαστε όλοι αισιόδοξοι ότι μπορούμε να καταλήξουμε σε ένα ουσιαστικό αποτέλεσμα για ολόκληρη την αγορά της Επικοινωνίας.