To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η Αξία της Μάρκας στην εποχή της απαξίωσης

Η Αξία της Μάρκας στην εποχή της απαξίωσης
Η Αξία της Μάρκας στην εποχή της απαξίωσης

Παράλληλα, ο Νίκος Καραγεωργίου σημείωσε πως οι μάρκες εγγυώνται και εδραιώνουν τις επιθυμίες των καταναλωτών και αποτελούν έναν από τους βασικούς συντελεστές της δημιουργίας κοινωνικού πλούτου. Στην Εσπερίδα του ΕΣΒΕΠ, που είχε τίτλο «Επώνυμες Αξίες στην Εποχή της Απαξίωσης» και πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 9 Νοεμβρίου στο Συνεδριακό Κέντρο ΔΑΪΣ, συμμετείχαν πάνω από 200 πολύ σημαντικά στελέχη επιχειρήσεων, τόσο από την πλευρά της βιομηχανίας όσο και από την πλευρά του λιανεμπορίου. Επίσης ο κ. Καραγεωργίου αναφέρθηκε διεξοδικά στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα και υπογράμμισε με ιδιαίτερη έμφαση τον καθοριστικό οικονομικό ρόλο που παίζουν στην οικονομία της χώρας μας οι εταιρείες παραγωγής και διάθεσης επωνύμων καταναλωτικών προϊόντων.

\"\"

Στην ίδια εσπερίδα, ο κ. Δημήτρης Μαύρος, Διευθύνων Σύμβουλος της MRB HELLAS, αναφέρθηκε στις μεγάλες διαφοροποιήσεις που υφίστανται στην εποχή μας οι αξίες του καταναλωτή και τόνισε ιδιαίτερα ότι οι νεόπτωχοι, ειδικά στην Ελλάδα, είναι μια νέα κατηγορία καταναλωτών τους οποίους οι εταιρείες θα πρέπει να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία αλλά και γνώση των πραγματικών προβλημάτων.

Από την πλευρά του, ο καθηγητής κος Γιώργος Δουκίδης, Επιστημονικός Σύμβουλος του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), παρουσίασε μια εντυπωσιακή μελέτη για τον οικονομικό ρόλο για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα (FMCG). Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, τα προϊόντα αυτά αντιπροσωπεύουν για την Ελλάδα ποσοστό περίπου 6,4% της συνολικής προστιθέμενης αξίας και προσφέρουν απασχόληση σε 200.000 άτομα. Είναι σημαντικό να υπογραμμιστεί επίσης, σύμφωνα με την παρουσίαση που έκανε ο καθηγητής Γ. Δουκίδης, ότι η μέση τιμή του καλαθιού σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα είναι χαμηλότερη από την αντίστοιχη στην Αγγλία και στην Ισπανία. Όσο για το επίπεδο των τιμών, ο καθηγητής Γ. Δουκίδης υπογράμμισε, ότι από τον Οκτώβριο του 2010 έως τον Οκτώβριο του 2011 παρουσίασε άνοδο 3,25 %, η οποία οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στην άνοδο του ποσοστού ΦΠΑ. Χωρίς αυτό το ποσοστό, επεσήμανε ο κος Δουκίδης, οι τιμές σε 20 υποκατηγορίες προϊόντων θα είχαν παρουσιάσει ελαφρά πτώση. Η έρευνα του ΙΕΛΚΑ, υπογραμμίστηκε από τον ομιλητή, έχει σαφέστατο επιστημονικό χαρακτήρα και δεν στηρίζεται σε τυχαίες συγκρίσεις τιμών.

Εντυπωσιακή υπήρξε, στην εσπερίδα του ΕΣΒΕΠ, η αναφορά του καθηγητή Μάνατζμεντ κου Δημήτρη Μπουραντά για τα βασικά χαρακτηριστικά που θα πρέπει να έχουν τα στελέχη των επιχειρήσεων στο μέλλον στη νέα επιχειρηματική πραγματικότητα. Τόνισε ο καθηγητής Δ. Μπουραντάς ότι δράση, στοχασμός, ευαισθησία και αυστηρότητα, με ταυτόχρονη γνώση του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος, θα πρέπει  να είναι τα κύρια προσόντα ενός ηγέτη σε μια νέα αποχή, όπου οι κοινωνικές ευαισθησίες είναι πολύ πιο ανεπτυγμένες από ότι στο παρελθόν. Πρόσθεσε επίσης ο καθηγητής, ότι στην εποχή μας η απειλή για μια επιχείρηση είναι να κάνει καλά τα ίδια πράγματα την ώρα που όλα αλλάζουν.

Μιλώντας για το κράτος απέναντι στην επιχείρηση, ο κος Παναγιώτης Γεννηματάς, Επίτιμος Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, αφού τόνισε ότι η Ελλάδα βιώνει μια κρίση παραλογισμού, οδυνηρή και απειλητική για το μέλλον της, κάλεσε επιχειρηματίες και στελέχη επιχειρήσεων να πάρουν τις τύχες τους στα χέρια τους και να ανατρέψουν καταστάσεις, συνήθειες και συμπεριφορές, οι οποίες έχουν σχέση περισσότερο με τον οθωμανικό σκεπτικισμό παρά με τον ιστορικό ορθολογισμό του ελληνισμού, ο οποίος είπε ο ομιλητής απετέλεσε και τη βάση του δυτικού ορθού λόγου.

Η εσπερίδα έκλεισε με την εισήγηση του κου Παύλου Έξαρχου, Partner της McKinsey & Company, ο οποίος υπογράμμισε ότι ένας από τους 8 κλάδους που μπορούν να προσφέρουν την προσεχή δεκαετία ευκαιρίες ανάπτυξης και απασχόλησης στη χώρα μας είναι το ελληνικό λιανεμπόριο, το οποίο στην οργανωμένη μορφή του είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό και άρα εφάμιλλο αντίστοιχων λιανεμπορικών δομών που υπάρχουν στις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές χώρες. Συνεπώς, οι όποιες αδυναμίες του λιανικού εμπορίου είναι θεσμικής φύσεων και όχι λειτουργικής ή οργανωτικής.

Σημειώνεται πως μεταξύ των Χορηγών Επικοινωνίας της Εσπερίδας, ήταν ο εκδοτικός οργανισμός Direction και τα έντυπα Retail Business και Retail Today. Παράλληλα, Χρυσοί Χορηγοί ήταν οι Coca Colca 3E, Kraft Foods, SCA και Unilever, ενώ Χορηγοί ήταν οι FrieslandCampina και Orama.