To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Curious Ahead: Η περιέργεια ως βασική επιχειρηματική αξία

Curious Ahead: Η περιέργεια ως βασική επιχειρηματική αξία

Η περιέργεια όχι μόνο δεν σκότωσε τη γάτα, αλλά αποτέλεσε τη βασική αξία της Curious Αhead, όπως εξηγεί η Τάνια Γιακουμάκη, Γενική Διευθύντρια της εταιρείας.


Mετά από επτά χρόνια, η Bakers Digital του Ομίλου V+O μετονομάζεται σε Curious Αhead. Τι σημαίνει το νέο όνομα και πώς συνδυάζονται η «περιέργεια» με το «μπροστά»;


Η αλλαγή της εταιρείας από Bakers Digital σε Curious Ahead σηματοδοτεί μια νέα εποχή σε όλα τα επίπεδα. Είναι πολλά παραπάνω από μια αλλαγή ονόματος και ταυτότητας, μιας και συμβολίζει το νέο μας όραμα, τη δική μας εξελικτική πορεία και τη φιλοσοφία μας.  Έχει μεγάλη αξία και δύναμη να είσαι διατεθειμένος να «ξεκουνηθείς» από τα σίγουρα, να βγεις από το comfort zone και να επανευφεύρεις τον εαυτό σου.  Έτσι γίναμε totally transformed! Η εταιρεία στελεχώθηκε με νέα άτομα, δημιουργήθηκαν νέα τμήματα και, φυσικά, διευρύνθηκαν οι υπηρεσίες μας. Για όλους εμάς στην Curious Ahead η περιέργεια συνιστά αναγκαία συνθήκη για την επιτυχία. Τη βιώνουμε ως την απόλυτη επιχειρηματική αξία, για να πάμε εμάς και τους πελάτες μας μπροστά.  Έτσι, λοιπόν, νομοτελειακά, η «περιέργεια» συνδυάζεται με το «μπροστά». Κινούμαστε άλλωστε σε ένα digital περιβάλλον καθημερινά, που αν δεν ορίζεις τις εξελίξεις, είναι πολύ εύκολο να γίνεις παρωχημένος σε επίπεδο ιδεών, αντιμετώπισης και παρεχόμενων υπηρεσιών.

Ποιο είναι ακριβώς το νέο όραμα της εταιρείας; Πού βασίζεται η φιλοσοφία της;

Η περιέργεια (curiosity) είναι η θεμελιώδης αρχή που διέπει την κουλτούρα μας, τη σκέψη μας, τον τρόπο λειτουργίας και τις υπηρεσίες μας. Είναι η αρχή που δηλώνει ουσιαστικά το σκοπό και το όφελος για εμάς και τους πελάτες μας.

Με το νέο μας όνομα, απευθυνόμαστε σε όλους όσοι μοιράζονται αυτή την ανησυχία και την περιέργεια. Γι’ αυτό και αν παρατηρήσετε στο λογότυπό μας το άλφα γράφεται ανάποδα. Είναι το μαθηματικό σύμβολο που δηλώνει το «for all», «for any», άρα έχει διττή ανάγνωση: σε πρώτο επίπεδο είναι Curious Ahead, αντικατοπτρίζοντας όλα όσα προείπα, αλλά σε δεύτερο επίπεδο διαβάζεται και ως «for any curious head».  Άρα επιθυμούμε να κάνουμε μια ηχηρή γέφυρα με κάθε Curious Head που είναι Ahead!

Λύστε μας και μια απορία: Η γάτα της φωτογράφησης τι σηματοδοτεί;

Η Ανθούλα είναι η «μορφή» της Curious Ahead!  Έχει φοβερή προσωπικότητα και είναι τιμή μου που δέχτηκε να φωτογραφηθεί μαζί μου, μιας και είναι πολύ επιλεκτική! Τελικά, η περιέργεια δεν σκότωσε τη γάτα και οδήγησε και την ανθρωπότητα μπροστά!

Πόσο καιρό δουλεύατε αυτό το transformation;

Ήταν μια διεργασία σχεδόν δύο ετών, με πολύ εντατική ενασχόληση τους τελευταίους δέκα μήνες.  Ήταν ένα εντελώς confidential project και μάλιστα του είχαμε δώσει και το code name «turquoise», για να μπορεί να κινείται αυτή η πολύ κλειστή ομάδα εργασίας χωρίς να προδίδει την ταυτότητά του.  Όλοι νόμιζαν ότι ήμασταν σε confidential spec για ένα φοβερά σύνθετο new business - το οποίο δεν απείχε και πολύ από την πραγματικότητα. Η αποκάλυψη στα εσωτερικά κοινά, αλλά και στους πελάτες μας, είναι κάτι που θα το θυμάμαι για πάντα. Το σοκ και τη χαρά στο βλέμμα τους!

Πώς αυτό το «ανήσυχο πνεύμα» αποτυπώνεται σε υπηρεσίες; Πώς στέκεται η Curious Ahead στο πλευρό των -εξίσου- «ανήσυχων» εταιρειών που την επιλέγουν; Προσφέροντας τι ακριβώς;

Το ανήσυχο πνεύμα μας δεν αποτυπώνεται μόνο στο τι προσφέρουμε αλλά και στο πώς το προσφέρουμε. Η Curious Ahead είναι ο στρατηγικός σύμμαχος και συνεργάτης, απαντώντας με ουσία στις ανάγκες επικοινωνίας και των πιο σύνθετων πελάτων. Δεν υπάρχουν συνταγές στο συρτάρι. Στύβουμε στην κυριολεξία το μυαλό μας, ώστε να βρούμε τη βέλτιστη λύση κάθε φορά, προσφέροντας προστιθέμενη αξία στους πελάτες που μας εμπιστεύονται μέσα από τη στρατηγική, τη δημιουργικότητα και την τεχνολογία. Αυτός είναι ο στόχος της Curious Ahead: να βοηθά τις εταιρείες που έχουν όραμα, να μεταμορφώσουν το Business τους μέσα από μια πληθώρα καινοτόμων tailor made στρατηγικών, εργαλείων, εφαρμογών, μεθόδων και τεχνολογιών. Οι υπηρεσίες μας κινούνται γύρω από τα Audit & Strategy, Reputation Building & Shielding, Conceptual Content Creation, Digital  Media Performance, Advanced Data Mining & Intelligence και Knowledge/Policies Infusion.

Το Digital δεν είναι commodity ούτε μια παρένθεση σε ένα Business Plan. Είναι η ίδια η επικοινωνία πια.  Όλα τα παραπάνω services ενορχηστρώνονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορούν να αποφέρουν απτά αποτελέσματα βάσει στόχων, πάνω σε μια στρατηγική ραχοκοκαλιά πιο μακροπρόθεσμη και μετρήσιμη.

Οι πελάτες μας μπορούν να καλύψουν ολιστικά τα ζητούμενά τους, αλλά και τις ανάγκες που δεν έχουν καν φανταστεί ότι έχουν στο μαγικά χαοτικό περιβάλλον της ψηφιακής επικοινωνίας. Είμαστε one stop shop, τόσο εμείς όσο και ο όμιλος της V+O, που δουλεύει με απόλυτη επιτυχία το 360ο μοντέλο για ένα τεράστιο φάσμα ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων.

Η μετάβαση σε αυτήν τη νέα εποχή σηματοδοτεί και αλλαγές όσον αφορά τη στελέχωση (π.χ. νέες προσλήψεις) ή τις δομές και τις λειτουργίες της εταιρείας;

Η μετάβαση στη νέα εποχή σηματοδοτεί αλλαγές σε πολλά operational επίπεδα, για να μπορεί να στηριχθεί η δική μας αυτοδέσμευση να είμαστε «περίεργοι», πάντα μπροστά, αποτελεσματικοί και καινοτόμοι. Οι διαδικασίες μας αλλά και οι εσωτερικοί μας έλεγχοι σε επίπεδο deliverables, το κομμάτι του R&D και το test πολλαπλών τεχνολογικών λύσεων αλλά και η συνεχής εξέλιξη σε επίπεδο data intelligence, είναι βασικά συστατικά. Οι άνθρωποι όμως πάντα κάνουν τη διαφορά, όσο κλισέ και αν ακούγεται. Θέλουμε να προσλαμβάνουμε -και προσλαμβάνουμε ήδη- και άλλα curious heads, κυρίως για το attitude και τα soft skills παρά για τα απολύτως hard skills (αν και επενδύουμε σταθερά στις ειδικότητες του μέλλοντος). Είναι νευραλγικό για την κουλτούρα μας να έχουμε explorers και constant learners στην ομάδα. Να καλλιεργούμε ενεργά ένα growing mindset συλλογικά, που να χωράει το καινούργιο, η αμφισβήτηση, η στροφή σε κάτι από το μηδέν και η πεποίθηση ότι δεν γίνεται να τα ξέρουμε όλα, αλλά είμαστε εδώ για να τα ανακαλύψουμε. Δεν είναι τυχαίο που ένα από τα πιο βασικά κομμάτια της εσωτερικής μας αξιολόγησης (ΚPIs) επιβραβεύει σε μεγάλη ποσοστιαία βαρύτητα την εξελικτική πορεία όλων μας σε επίπεδο μάθησης και εφαρμογής νέων δεδομένων.

Είναι έτοιμες οι ελληνικές επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε ουσιαστικά projects ψηφιακού μετασχηματισμού (digital transformation) ή βρισκόμαστε ακόμη σε στάδιο εκπαίδευσης;

Πέρα από κάποιες περιπτώσεις τομέων που ουσιαστικά αναγκάστηκαν να επισπεύσουν τις διαδικασίες του ψηφιακού τους μετασχηματισμού (i.e. Banking, Retail) σίγουρα με τεράστιο χώρο optimization ακόμα, η πλειονότητα των ελληνικών επιχειρήσεων τώρα αρχίζει να κάνει πιο δομικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση. Θα είμαστε σίγουρα για πολύ καιρό ακόμα στο στάδιο της εκπαίδευσης, αλλά οι ρυθμοί υιοθέτησης νέων συστημάτων και τεχνολογιών με απώτερο στόχο την προσωποποίηση των δεδομένων και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, θα αυξηθούν δραματικά τα επόμενα δύο χρόνια. Περνάμε σε μια εποχή που απαιτεί σοβαρή επικέντρωση στα analytics. Τα τελευταία στατιστικά μάς δείχνουν ότι παραπάνω από το 73% των δεδομένων των επιχειρήσεων μένει αναξιοποίητο, στοιχείο που σηματοδοτεί την άμεση ανάγκη για την ουσιαστική ανάλυσή τους και την ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι καινούργιες ειδικότητες αναμένεται να έχουν πιο ενεργή παρουσία τα επόμενα χρόνια όπως data scientists, machine learning engineers, data engineers, AI architects και AI product managers, για να εξυπηρετήσουν αυτό το αναπόφευκτο transformation.

Είναι πιο δύσκολο για μια επιχείρηση στην Ελλάδα της κρίσης και της γραφειοκρατίας να στηριχθεί στην καινοτομία και στη δημιουργικότητα; Πώς το βιώνετε εσείς, τόσο στη δική σας περίπτωση όσο και σχετικά με τους πελάτες σας;

Το περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιούνται οι εταιρείες σήμερα δεν είναι και το πλέον ευνοϊκό, όμως έχει αξία να προδιαγράψουν το στόχο ανεξαρτήτως συνθηκών. Να προδιαγράψουν πώς φαντάζει η επιτυχία γι’ αυτούς. Και εδώ μπαίνει το καίριο κομμάτι της επιλογής συνεργατών που έχουν την εξειδίκευση αλλά και την εμπειρία να είναι αντάξιοι συνοδοιπόροι σε αυτό το δύσκολο ομολογουμένως ταξίδι. Ζούμε σε μια οικονομία που είναι δύσκολο να πετύχεις μόνος σου, αλλά η συν-δημιουργία (co-creation) μπορεί να φέρει μαγικά αποτελέσματα. Επίσης, από τη δική μας πλευρά βλέπουμε ότι οι πελάτες αντιλαμβάνονται σε μεγάλο βαθμό τι έχει αξία για το business τους και είναι διατεθειμένοι να επενδύσουν ολοένα και περισσότερο στη δημιουργικότητα και την καινοτομία, αν και τα κόστη παίζουν πάντα ρόλο.

Θέλετε να είστε περίεργοι, ανήσυχοι, αποτελεσματικοί. Τι είναι αυτό που θα σας δίνει κίνητρο να κινείστε σταθερά προς αυτή την κατεύθυνση;  Έχετε καταλήξει σε αυτό;

Όλα έχουν να κάνουν με τον πήχυ που βάζεις στα πράγματα. Με το κατά πόσο επιθυμείς να ξεπερνάς τον εαυτό σου και τις προσδοκίες. Το να είσαι «περίεργος» και explorer έχει μεγάλη προσωπική επένδυση και πρέπει να είσαι διατεθειμένος να την κάνεις. Γι’ αυτό αναφέρομαι σε συλλογική κουλτούρα και όχι σε μεμονωμένα φωτεινά παραδείγματα. Στην Curious Ahead είμαστε απόλυτα ευθυγραμμισμένοι και ταγμένοι, τολμώ να πω, σε αυτό: να μην έχουμε comfort zone, να αποζητούμε το καινούργιο που έχει νόημα και αξία για εμάς και τους πελάτες μας, να δίνουμε κάθε μέρα την καλύτερη εκδοχή του εαυτού μας, βρίσκοντας πάντα τη λύση. Ακούγεται λίγο ρομαντικό, αλλά όλοι οι περίεργοι της ζωής ήταν ρομαντικοί άλλωστε!