Ένας στους 3 νέους στην Ελλάδα περνά 4-6 ώρες ημερησίως στα social media

Tο Instagram κυριαρχεί στο ψηφιακό τοπίο της ελληνικής Generation Z, ως η πιο δημοφιλής πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας “Τάσεις & Προκλήσεις της Gen Z” της Prorata, το 84% των νέων ηλικίας 17–34 ετών δηλώνει ότι χρησιμοποιεί το Instagram σε καθημερινή βάση, καθιστώντας το - με διαφορά - το πιο δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης στη χώρα. Ακολουθούν το Facebook με 42% και το TikTok με 32%, επιβεβαιώνοντας την κυριαρχία των οπτικοκεντρικών και άμεσα διαδραστικών πλατφορμών στη νεανική καθημερινότητα.
Επαγγελματικό εργαλείο
Η έρευνα της Prorata, που πραγματοποιήθηκε σε πανελλαδικό δείγμα 500 ατόμων ηλικίας 17–34 ετών με πρόσβαση στο διαδίκτυο, φωτίζει μια γενιά που είναι όχι απλώς ψηφιακά παρούσα, αλλά πλήρως συνδεδεμένη. Πέρα από την καθημερινή χρήση, το 91% των νέων δηλώνει ότι δεν αισθάνεται ότι τα προσωπικά του δεδομένα προστατεύονται επαρκώς στα κοινωνικά δίκτυα. Το έλλειμμα εμπιστοσύνης, ωστόσο, δεν μεταφράζεται σε περιορισμό χρήσης: αντίθετα, τα social media παραμένουν κεντρικό σημείο έκφρασης, επαφής και ταυτότητας για τη Gen Z.
Ψηφιακές συνήθειες
Τα στοιχεία της Prorata δείχνουν ότι η σημερινή Gen Z είναι μια γενιά υπερ-συνδεμένη, γεγονός που εγείρει ερωτήματα για την ισορροπία ανάμεσα στην ιδιωτικότητα, την ψυχική υγεία και την ανάγκη για διαρκή συμμετοχή στον ψηφιακό κόσμο. Σε κάθε περίπτωση, η Generation Z στην Ελλάδα δείχνει ότι έχει, ήδη, διαμορφώσει τους δικούς της όρους ψηφιακής ζωής.