To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Γιώργος Παπαδημητρίου (Kloth): AI, ξεχωριστή εμπειρία για τον κάθε καταναλωτή

Γιώργος Παπαδημητρίου (Kloth): AI, ξεχωριστή εμπειρία για τον κάθε καταναλωτή

Ο Mr (Ro)Bot ή, με άλλα λόγια, ο Γιώργος Παπαδημητρίου, Co-Founder & Director Kloth, μας μιλάει για την τεχνητή νοημοσύνη, τα οφέλη της για προμηθευτές και retailers, ενώ δεν παραλείπει να μας παρουσιάσει τις λειτουργίες και τα πλεονεκτήματα του cloud API, Kloth.

Γράφει ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΟΥΚΑΛΑΣ

adb: Ποια είναι η δική σας άποψη για την προοπτική της τεχνητής νοημοσύνης;

Γ.Π.: Ο Νο 1 παράγοντας που κινεί την καταναλωτική συμπεριφορά είναι η πρακτικότητα. Ως καταναλωτές, θέλουμε τις πιο εύκολες, σύντομες και πρακτικές διαδικασίες, για να προχωρήσουμε σε αγορά. Και τι πιο πρακτικό από το να βιώνουμε μια καταναλωτική εμπειρία φτιαγμένη για εμάς; Πλέον, με την τέταρτη βιομηχανική επανάσταση του AI, έχουμε τη δυνατότητα να δημιουργούμε τόσο ξεχωριστές εμπειρίες όσο ξεχωριστοί είναι και οι άνθρωποι στον κόσμο! Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, ειδικά στο εξωτερικό, εκτοξεύεται σε όλες τις βιομηχανίες. Μια παγκόσμια έρευνα της McKinsey αναφέρει πως το 47% από τις εταιρείες που συμμετείχαν, είχαν αξιοποιήσει έστω και μία εφαρμογή τεχνητής νοημοσύνης μέσα στο 2018, ενώ το προηγούμενο έτος, αυτός ο αριθμός βρισκόταν στο 20%.

adb: Ποια είναι τα οφέλη στο λιανεμπόριο;

Γ.Π.: Το οργανωμένο λιανεμπόριο περιέχει έντονο ανταγωνισμό. Για δεκαετίες, οι retailers και οι προμηθευτές τους προσπαθούν να δώσουν στους καταναλωτές τους εύκολες αγορές, πολύ καλή εξυπηρέτηση, εξαιρετικές τιμές και προσφορές καθώς και μια γκάμα προϊόντων από την οποία μπορούν να διαλέξουν. Ο όγκος της διαχειριζόμενης πληροφορίας ήταν απλά υπερβολικός. Αυτό ακριβώς το πρόβλημα ήρθε να λύσει η τεχνητή νοημοσύνη. Μια σωστή κεντρική βάση-πλατφόρμα μπορεί να μαζέψει αυτοματοποιημένα όλη την πληροφορία, από ενδογενή (loyalty συστήματα, μάρκετινγκ ενέργειες, social media) αλλά και εξωγενή στοιχεία (καιρός, αναφορά από influencer και άλλα) ώστε να τα αξιοποιήσει μέσα από γνωστικά μοντέλα, για να προβλέψει ανάγκες, επιθυμίες και τελικά τις ενέργειες των καταναλωτών σε online αλλά και offline επίπεδο! Με αυτήν την πληροφορία πλέον, οι εταιρείες μπορούν να δημιουργήσουν κυριολεκτικά tailor made marketing και trade ενέργειες, να διαμορφώσουν τη στρατηγική pricing & promotion για κάθε καταναλωτή ξεχωριστά. Επίσης, το AI μπορεί να προσφέρει λύσεις όπως να προβλέπει ανάγκες της αποθήκης, τα out of stock και, γενικά, να βελτιώσει τη διαδικασία του supply chain.

adb: Τι πιστεύετε πως είναι αυτό που συναρπάζει περισσότερο τους retailers και τους προμηθευτές σχετικά με το AI;

Γ.Π.: Το σημαντικό είναι ότι πλέον, με το ΑΙ, μπορούν να εστιάσουν στον κάθε καταναλωτή ξεχωριστά. Είναι αυτό ακριβώς που θέλουν και οι καταναλωτές, να τους γνωρίσουμε και να χρησιμοποιήσουμε αυτήν τη γνώση, για να τους προσφέρουμε αυτό που χρειάζονται. Για παράδειγμα, ένας καταναλωτής μπορεί να θέλει να κάνει check in σε ένα ξενοδοχείο μέσα από τη συσκευή του χωρίς να μιλήσει σε κανέναν.  Ένας άλλος μπορεί να θέλει κάποιον να τον καλωσορίσει, να τον βοηθήσει με τις βαλίτσες και να του δείξει το δωμάτιό του. Το νόημα είναι ότι το ΑΙ μπορεί να πετύχει μαζική κλιμακωτή εξατομίκευση.

adb: Τι πρέπει να γνωρίζουν για το τρέχον έτος οι retailers και τα brands σχετικά με το AI;

Το μείζον ζήτημα που πρέπει να καταλάβουμε όλοι είναι ότι πρέπει να γίνει μια προσεκτική επιμέλεια στα δεδομένα με τα οποία θα τροφοδοτήσουμε τα AI συστήματα, για να μας δώσουν τα σωστά αποτελέσματα. Ας φέρουμε για παράδειγμα τη χρήση του ΑΙ στην εξατομίκευση. Το tailor made ΑΙ λειτουργεί βάσει της πρόθεσης του καταναλωτή. Αυτό σημαίνει ότι οι marketeers πρέπει να έχουν μια συνολική εικόνα του καταναλωτή σχετικά με τις ανάγκες, τα θέλω, τις σχέσεις καθώς και τους εξωγενείς παράγοντες που τον επηρεάζουν. Δεν γίνεται να νομίζουμε ότι θα «πετάξουμε» σε ένα ΑΙ σύστημα το traffic του site μας και μερικά στοιχεία μέσα από το κατάστημα, και να περιμένουμε σοβαρά αποτελέσματα… Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί το ΑΙ δεν το ενδιαφέρει μια συγκεκριμένη συμπεριφορά του καταναλωτή. Το ενδιαφέρουν τα πάντα!  Ψάχνουμε να δώσουμε στους καταναλωτές τι πραγματικά θέλουν και η πληροφορία που συγκεντρώνουμε οφείλει να το παρέχει.

















adb: Μπορείτε να μας «συστήσετε» το Kloth, που έχετε δημιουργήσει; Τι προσφέρει, σε ποιους απευθύνεται και ποια τα οφέλη του;

Γ.Π.: Το Kloth είναι ένα cloud API που δημιουργήσαμε, με το οποίο οι εταιρείες μπορούν να συγκεντρώσουν και να διαχειριστούν τις βάσεις δεδομένων τους για να τις αξιοποιήσει το AI. Μπορεί να προσφέρει λύσεις ως σύστημα διαχείρισης πελατολογίου/προϊόντων/ προμηθευτών /κουπονιών (πλατφόρμας) και να δώσει σωστά στατιστικά αποτελέσματα για όλα αυτά τα συστήματα. Συλλέγει δεδομένα (από social media, website/eshop, loyalty systems, chatbots κ.α.) και αξιοποιώντας το AI, τα επεξεργάζεται προσφέροντας λύσεις σε εταιρείες για τη διαχείριση των εμπορικών & marketing βάσεων τους. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως GDPR λύση, καθώς δίνει εύκολη και ολοκληρωμένη διαχείριση για διαγραφή στοιχείων στις εταιρείες αλλά και στους ίδιους καταναλωτές σχετικά με τα δεδομένα που κατέχει η εταιρεία για αυτούς. Το Kloth μπορεί να κάνει συνδυαστική και ολοκληρωμένη ανάλυση δεδομένων. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να προβλέψει τζίρους, να προτείνει καλύτερο συνδυασμό προϊόντων για online - offline promotions, να προτείνει ιδανικούς τρόπους για να μεγιστοποιήσουν οι εταιρείες πωλήσεις και κερδοφορία, και πολλά ακόμη. Αξιοποιώντας το Kloth, οι εταιρείες μπορούν να πετύχουν μεγάλη οικονομία κλίμακος στη διαχείριση βάσεων αλλά, κυρίως, έναν κεντρικό συντονισμό.  Ένα από τα πιο ξεχωριστά χαρακτηριστικά του είναι η δυνατότητα δημιουργίας συνεργειών (cross selling κ.λπ.) από μη ανταγωνιστικές εταιρείες.














adb: Μπορείτε να μας αναφέρετε κάποιες από τις συνεργασίες σας όπου έχει αξιοποιηθεί το Kloth API σαν σύστημα;

Γ.Π.: Το Kloth αξιοποιείται από πολλές εταιρείες στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ως σύστημα διαχείρισης βάσεων, ενεργειών marketing και πωλήσεων. Σε συνεργασία με τη διαφημιστική μας, 7indigo, υλοποιήσαμε αρκετές ενέργειες σε chatbot, καθώς αποτελεί τον πρώτο και απλούστερο τρόπο για να αξιοποιήσουν οι επιχειρήσεις -σε πρώτο βήμα- το AI. Ενδεικτικά, το feature συνεργειών έχει λειτουργήσει άψογα στο chatbot του Γαλαξία-Πέντε Α.Ε., όπου υλοποιήσαμε πάνω από 30 πετυχημένες ενέργειες με προμηθευτές για την προώθηση των προϊόντων τους - οι οποίες συνδέθηκαν με μοναδικό κουπόνι πώλησης. Παράδειγμα, η ενέργεια που υλοποιήσαμε για το λανσάρισμα των φυτικών ροφημάτων Βιτάμ, και για την οποία διακριθήκαμε με χρυσό βραβείο στα Super Market Awards 2019. Άλλο παράδειγμα, η δουλειά μας για τη Friesland Campina. Σχεδιάσαμε ένα chatbot που συνδέεται με την πλατφόρμα stronoumetrapezi.gr. Διεισδύει στις συνήθειες των καταναλωτών μας και προτείνει tailormade καθημερινά menu βασισμένα στις ανάγκες τους.

adb: Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να αποφύγουν το «σκόπελο» του GDPR όσον αφορά τη συλλογή δεδομένων μέσω του Κloth;

Γ.Π.: Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι πως, ενώ δημιουργούνται πολλές ενέργειες για συλλογή δεδομένων, οι εταιρείες (ειδικά λόγω του φόβου που έχει προκληθεί για τις κυρώσεις) δεν γνωρίζουν πώς να τα αξιοποιήσουν προς όφελος των καταναλωτών τους. Απαντώ λοιπόν με το slogan που μου αρέσει πολύ, από τις Ana Andjelic & Rachel Conlan από τη Havas, το οποίο λέει ότι πρέπει να χρησιμοποιούμε τα δεδομένα σαν butler και όχι σαν stalker του καταναλωτή.

adb: Τι πρέπει να προσέξουν οι retailers και οι προμηθευτές που σκοπεύουν να επενδύσουν στο AI;

Γ.Π.: Απλά πρέπει να προσέξουν να μην επενδύσουν σε τεχνολογία AI χωρίς να γνωρίζουν απόλυτα ποια είναι η δουλειά που θα κάνει και πώς ακριβώς θα την κάνει. Ο καταναλωτής πρέπει να είναι πάντα σε προτεραιότητα και ο AI partner που θα επιλέξουν να συνεργαστούν, να τους οδηγήσει σε αυτήν την πορεία.

TAGS: Retail