To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η Δύναμη της Ανθρώπινης Δημιουργικότητας στη Διαφήμιση

Η Δύναμη της Ανθρώπινης Δημιουργικότητας στη Διαφήμιση

Επενδύοντας στο Ανθρώπινο Κεφάλαιο

Στον πυρήνα κάθε δημιουργικής υπηρεσίας βρίσκεται το ανθρώπινο κεφάλαιο. Ο κλάδος της διαφήμισης βασίζεται στη δημιουργικότητα, την καινοτομία και την ικανότητα των ανθρώπων του να φέρνουν ιδέες στη ζωή. Ωστόσο, σε μια εποχή αυξημένων ρυθμών εργασίας και ψηφιακών μετασχηματισμών, οι διαφημιστικές εταιρείες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της μεγάλης κυκλοφορίας εργαζομένων, με ποσοστά που αγγίζουν το 30%. Αυτό θέτει προκλήσεις για την επιχειρηματική ανάπτυξη και την κουλτούρα της εταιρείας, ειδικά όταν πρόκειται για την επιλογή ταλέντων που θα κάνουν τη διαφορά.

Η επιλογή των κατάλληλων ταλέντων αποτελεί σημαντική επένδυση για την επιτυχία. Οι εταιρείες πρέπει να επικεντρώνονται όχι μόνο στην πρόσληψη των καλύτερων, αλλά και στην εύρεση ατόμων που ταιριάζουν στην κουλτούρα τους και στις αξίες τους. Ένας σωστός συνεργάτης είναι αυτός που ενσωματώνεται αρμονικά στην ομάδα και προσαρμόζεται στις απαιτήσεις της θέσης. Η διαδικασία πρόσληψης πρέπει να είναι προσεκτική και δομημένη, με έμφαση στην αξιολόγηση της προσαρμοστικότητας και όχι μόνο στις δεξιότητες. Στην τελική, ο κατάλληλος άνθρωπος για μια θέση δεν είναι μόνο ταλαντούχος, αλλά και ταιριάζει με την ομάδα και τους στόχους της εταιρείας.

Η Σημασία του Ανθρώπινου Κεφαλαίου στη Σύγχρονη Διαφήμιση

Η πίεση για γρήγορη πρόσληψη μπορεί συχνά να οδηγήσει σε υποχωρήσεις στα κριτήρια και, τελικά, σε λάθος επιλογές. Η ανάγκη κάλυψης μιας θέσης γρήγορα, λόγω νέων αναθέσεων ή επεκτάσεων, μπορεί να οδηγήσει σε πρόσληψη ατόμων που δεν ταιριάζουν απόλυτα με τις απαιτήσεις της θέσης και της εταιρικής κουλτούρας. Η πρόσληψη των κατάλληλων ατόμων από την αρχή μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο και πόρους μακροπρόθεσμα, μειώνοντας τη διαρροή ταλέντων και ενισχύοντας την παραγωγικότητα. Αξίζει να σημειωθεί πως οι εταιρείες που αναπτύσσουν και διατηρούν ταλέντα εντός του οργανισμού τείνουν να έχουν μικρότερη ανακύκλωση προσωπικού και σταθερή εταιρική κουλτούρα.

Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη είναι η προαγωγή των σωστών ατόμων. Μία ακόμα πρόκληση για τις διαφημιστικές είναι η προαγωγή ατόμων που, αν και εξαιρετικοί επαγγελματίες, μπορεί να μην είναι κατάλληλοι για διοικητικούς ρόλους. Η μετάβαση από τη δημιουργική παραγωγή στην ηγεσία απαιτεί διαφορετικές δεξιότητες, όπως την ικανότητα καθοδήγησης, υπομονή και κατανόηση των αναγκών της ομάδας. Πολλές φορές, άτομα με υψηλές ατομικές επιδόσεις μπορεί να δυσκολεύονται να διαχειριστούν ομάδες ή να εκπαιδεύσουν άλλους. Η ανάπτυξη ηγετικών δεξιοτήτων είναι μια διαδικασία που πρέπει να ενθαρρυνθεί και να υποστηριχθεί από την εταιρεία, ώστε τα μελλοντικά στελέχη να είναι έτοιμα να αναλάβουν ρόλους ευθύνης.

Τα Δεδομένα Μιλούν

Σύμφωνα με έρευνες του ΙΟΒΕ (Ίδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών), η έλλειψη εξειδικευμένων ταλέντων αποτελεί σημαντικό πρόβλημα στην ελληνική οικονομία και, φυσικά, επηρεάζει και τη διαφήμιση. Οι επιχειρήσεις δυσκολεύονται να βρουν εξειδικευμένα άτομα με τις απαραίτητες γνώσεις, ειδικά σε τομείς όπως το ψηφιακό μάρκετινγκ, η δημιουργική στρατηγική και τα data analytics. Αυτό το πρόβλημα είναι πιο έντονο στις νεότερες τεχνολογίες, καθώς η μετάβαση της διαφήμισης σε ψηφιακές πλατφόρμες έχει επιταχύνει την ανάγκη για πιο εξειδικευμένο προσωπικό.

Η ΕΛΣΤΑΤ (Ελληνική Στατιστική Αρχή) υποστηρίζει ότι, αν και δεν υπάρχουν εξειδικευμένα στοιχεία μόνο για τη διαφήμιση, τα στοιχεία για την απασχόληση στον πολιτιστικό και δημιουργικό τομέα δείχνουν μεγάλη ζήτηση για επαγγελματίες με δεξιότητες στις νέες τεχνολογίες. Το ψηφιακό περιβάλλον απαιτεί νέες ικανότητες που συνδυάζουν την παραδοσιακή δημιουργικότητα με τις νέες τεχνολογίες, και αυτό προκαλεί πιέσεις στους εργοδότες να ενισχύσουν την κατάρτιση του υπάρχοντος προσωπικού τους ή να βρουν νέα ταλέντα.

Μια πρόσφατη έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την αγορά εργασίας, γνωστή ως Skills Forecasting, επιβεβαιώνει αυτή την τάση και στην Ελλάδα. Οι διαφημιστικές εταιρείες αναφέρουν δυσκολίες στο να βρουν ταλέντα με σύγχρονες δεξιότητες, όπως το digital marketing, τα analytics και ο δημιουργικός σχεδιασμός. Η διαρκής στροφή προς τις ψηφιακές πλατφόρμες και τα social media έχει δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου η ανάπτυξη ταλέντων είναι καίριας σημασίας για την επιβίωση και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων.

Από την άλλη πλευρά, οι ελληνικές διαφημιστικές εταιρείες βρίσκονται σε συνεχή αναζήτηση τρόπων για να βελτιώσουν την εκπαίδευση των στελεχών τους. Ο ΣΕΒ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών), μέσω της πρωτοβουλίας Skills4Jobs, υπογραμμίζει την ανάγκη αναβάθμισης των δεξιοτήτων σε διάφορους τομείς, συμπεριλαμβανομένου και του δημιουργικού τομέα. Αν και η πρωτοβουλία αυτή εστιάζει κυρίως στις τεχνικές δεξιότητες, οι πρακτικές και οι αρχές της μπορούν να εφαρμοστούν και στον τομέα της διαφήμισης, καθώς οι εταιρείες χρειάζονται επαγγελματίες που να προσαρμόζονται γρήγορα στις τεχνολογικές εξελίξεις.

Συνολικά, το ανθρώπινο κεφάλαιο παραμένει ο πιο κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας στον κλάδο της διαφήμισης. Οι επιχειρήσεις που εστιάζουν στη δημιουργία μιας σταθερής και αφοσιωμένης ομάδας έχουν περισσότερες πιθανότητες να ευδοκιμήσουν. Η επιλογή των σωστών συνεργατών, η ανάπτυξη των ηγετικών δεξιοτήτων και η προώθησή τους από το εσωτερικό δημιουργεί έναν κύκλο ανάπτυξης που ωφελεί την εταιρεία τόσο οικονομικά όσο και σε επίπεδο εταιρικής κουλτούρας.

Σε έναν κόσμο όπου η τεχνολογία και τα εργαλεία μπορεί να εξελίσσονται συνεχώς, οι άνθρωποι παραμένουν η καρδιά κάθε δημιουργικής διαδικασίας. Η ικανότητα να καλλιεργούμε και να διατηρούμε ταλέντα είναι το κλειδί για τη μακροχρόνια επιτυχία στον κλάδο της διαφήμισης.