Η Google παρουσιάζει το Year in Search 2023
Φτάνοντας προς το τέλος του έτους η Google παρουσιάζει το Year in Search 2023, στο οποίο αποτυπώνονται οι κορυφαίες αναζητήσεις των χρηστών στη μηχανή αναζήτησης της Google για το 2023.
Εκτός της ετήσιας επισκόπησης των κορυφαίων αναζητήσεων για το 2023, η Google με αφορμή τα 25α παγκόσμια γενέθλιά της παρουσιάζει και τις κορυφαίες αναζητήσεις που έγιναν σε παγκόσμιο επίπεδο από την ημέρα εμφάνισης της Google.
Το Year in Search της Google αναδεικνύει τις λέξεις και ορολογίες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση των αναζητήσεων κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης χρονιάς (όχι τον μεγαλύτερο αριθμό αναζητήσεων συνολικά).
To πιο διάσημο ροκ συγκρότημα σύμφωνα με τη μηχανή αναζήτησης της Google είναι οι Beatles ενώ ο πιο περιζήτητος καλλιτέχνης είναι ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι με το έργο τέχνης του, τη Μόνα Λίζα να καταλαμβάνει εξίσου τη πρώτη θέση στις αναζητήσεις στην κατηγορία των έργων τέχνης.
Στο χώρο του αθλητισμού, το ποδόσφαιρο καταλαμβάνει την πρώτη θέση στις αναζητήσεις, με τον Κριστιάνο Ρονάλντο, τον θρύλο του ποδοσφαίρου, να έρχεται πρώτος στην αντίστοιχη κατάταξη.
Μερικές εξέχουσες γυναικείες προσωπικότητες καταλαμβάνουν την πρωτιά σε διάσημες κατηγορίες αναζήτησης, όπως η Beyonce ως προς τους νικητές Grammy, η Taylor Swift στην κατηγορία των τραγουδιστριών και η Γκρέτα Τούνμπεργκ στη κατηγορία των ακτιβιστριών.
Όσον αφορά τη χώρα μας, για το 2023, στη κατηγορία των πιο δημοφιλών προσώπων, έχουν την τιμητική τους οι ανδρικές προσωπικότητες, με τον Sin Boy να καταλαμβάνει την κορυφή των αναζητήσεων, κυρίως εξαιτίας της φήμης που είχε διαδοθεί πως ο διάσημος καλλιτέχνης είχε σκοτωθεί. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο Στέφανος Κασσελάκης, νυν πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ, στην τρίτη θέση ο ηθοποιός Οδυσσέας Σταμούλης, στη τέταρτη θέση ο ευρωβουλευτής και ηθοποιός Αλέξης Γεωργούλης και στην πέμπτη θέση βρίσκεται ο νεοεκλεγείς δήμαρχος Αθηναίων, Χάρης Δούκας.
Στην κατηγορία των τηλεοπτικών εκπομπών, το «Μαύρο Ρόδο» του Mega αποτελεί τη νούμερο 1 αναζήτηση για τους Έλληνες χρήστες της Google Search και ακολουθούν οι «Παγιδευμένοι», το «Survivor All Star», «Αυτή η νύχτα μένει» και στην πέμπτη θέση κατατάσσεται το «Προξενιό της Ιουλίας».
Όσον αφορά τις εγκυκλοπαιδικές γνώσεις, οι Έλληνες όταν έκαναν ερώτηση στη μηχανή αναζήτησης της Google με τη φράση «τι είναι…», στην πρώτη τριάδα της κατάταξης, ακολουθούσε κάποιος ιατρικός όρος. Η αλλαντίαση ήταν ο πιο δημοφιλής όρος, ακολουθεί ο στρεπτόκοκκος και η λεπτοσπείρωση. Στη τέταρτη θέση της σχετικής κατάταξης, οι Έλληνες προσπαθούσαν να μάθουν για τον αριθμό 1237, ο οποίος ανήκει τελικά στην Vodafone και καλεί τους πελάτες της εταιρείας για σύντομη έρευνα. Στην πέμπτη θέση της σχετικής κατάταξης βρίσκεται η ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα.
Στο ίδιο μήκος κύματος, στις ερωτήσεις εγκυκλοπαιδικής φύσεως, που ξεκινούσαν με την ερώτηση «γιατί..», οι Έλληνες ρώτησαν τη μηχανή αναζήτησης της Google, κατά σειρά προτεραιότητας: «Γιατί ηλεκτρίζονται τα μαλλιά μου», «Γιατί πετάμε χαρταετό», «Γιατί δακρύζουν τα μάτια», «Γιατί γίνεται πόλεμος στο Ισραήλ», «Γιατί είναι μαύρα τα βουνά», ενώ με το χρονικό επίρρημα «Πότε», το πρώτο στην κατάταξη θέμα που ενδιέφερε του Έλληνες χρήστες ήταν το «πότε αλλάζει η ώρα», ακολουθούσε η ερώτηση για το «πότε παίζει η ΑΕΚ», στην τρίτη θέση για το «πότε είναι η Black Friday», στην τέταρτη θέση για την ημερομηνία των δημοτικών εκλογών και στην πέμπτη θέση για το «πότε ανοίγει το τριώδιο».