To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η Outdoor διαφήµιση επίσηµα στην digital εποχή της

Η Outdoor διαφήµιση επίσηµα στην digital εποχή της

Η Politis Group, αθόρυβα και χωρίς τυμπανοκρουσίες, έχει επενδύσει σημαντικά για να στήσει  μια πλατφόρμα ψηφιακής πληροφόρησης και διασύνδεσης, βαθιά ενσωματωμένη στο περιβάλλον της πόλης.

Ανεβαίνοντας τη Βασιλίσσης Σοφίας µπροστά στο νέο Hilton που ετοιµάζεται· φεύγοντας το βράδυ από τη Μαβίλη µετά τα after office ποτά· ανηφορίζοντας την Κηφισίας λίγο πριν να φτάσω στο γραφείο. Και τις τρεις φορές το βλέµµα µου κόλλησε στις ψηφιακές οθόνες που έπαιζαν διαφηµίσεις στις στάσεις των λεωφορείων. ∆εν ήταν η πρώτη φορά που περνούσα από εκεί. Τις είχα ξαναδεί αρκετές φορές. Ήταν όµως η πρώτη φορά που συνειδητοποίησα έµπρακτα πως η υπαίθρια διαφήµιση (Out of Home advertising) έχει γίνει digital και στη χώρα µας, θυµίζοντάς µου την έκπληξη που είχα νιώσει όταν είχα δει ανάλογα DOOH σε µεγάλες πόλεις της Ευρώπης ή στο Nτουµπάι. Φυσικά, το δηµοσιογραφικό ερώτηµα προέκυψε αβίαστα: Πόσο κοστίζει να στήσεις αυτό το outdoor δίκτυο, που έρχεται κατευθείαν από το µέλλον;



Όταν επικοινώνησα µε την Politis Group, που όπως είδα και στα στέγαστρα, έχει υλοποιήσει αυτές τις digital outdoor κατασκευές, κατάλαβα πως τα πράγµατα είναι ακόµη πιο πολύπλοκα από ό,τι φανταζόµουν. Γιατί δεν µιλάµε για µερικές «ψηφιακές πινακίδες»· µιλάµε για ένα τεράστιο έργο αστικής τεχνολογίας, που σήµερα απλώνεται στους βασικούς οδικούς άξονες της Αττικής. Συνολικά 176 οθόνες, όλες διασυνδεδεµένες, τοποθετηµένες σε κοµβικά σηµεία, λειτουργούν 22 ώρες την ηµέρα, 7 ηµέρες την εβδοµάδα.

Ορατό µόνο το αποτέλεσµα - κρυφή όλη η υποδοµή

Η Politis Group, ένας από τους πιο έµπειρους παίκτες της υπαίθριας διαφήµισης στην Ελλάδα, µε παρουσία άνω των 40 ετών, αποφάσισε να προχωρήσει σε µια πολύ σηµαντική επένδυση για να δηµιουργήσει αυτό το δίκτυο.

Αρχικά, θα πρέπει να υπογραµµιστεί πως οι βάσεις στις οποίες τοποθετούνται οι οθόνες δεν ανήκουν στον εκάστοτε δήµο. Είναι ιδιόκτητες κατασκευές της Politis Group. Αυτό σηµαίνει και αποκλειστική ευθύνη της εταιρείας για τη συντήρηση, τον καθαρισµό, την τεχνική υποστήριξη.

Επιπρόσθετα, σύµφωνα µε ανθρώπους της αγοράς, κάθε µονάδα µπορεί να κοστίζει έως και 38.000 ευρώ µόνο για τον εξοπλισµό. Αν σε αυτό προστεθούν ειδικές θωρακίσεις, αντικλεπτικά χαρακτηριστικά, υποδοµές στήριξης, ψύξης και µεταφοράς, το κόστος κάθε σηµείου ανεβαίνει σηµαντικά.

Και όλα αυτά, µε φόντο τις σκληρές ελληνικές καιρικές συνθήκες: έντονη ηλιοφάνεια, υψηλές θερµοκρασίες, συνεχής έκθεση. Οι τεχνικοί εξηγούν πως το εσωτερικό των µονάδων φτάνει τους 40°C και άνω - θερµοκρασία που θα κατέστρεφε οθόνες οικιακής ή και συµβατικής επαγγελµατικής χρήσης µέσα σε λίγες εβδοµάδες.


Η διάρκεια ζωής, ο ρυθµός φθοράς και το επενδυτικό ρίσκο

Οι οθόνες λειτουργούν αδιάκοπα. Η φθορά τους είναι αντίστοιχα έντονη. Οι ίδιες οι µονάδες έχουν κύκλο ζωής 4-5 ετών. Στην πράξη, αυτό σηµαίνει ότι συχνά αντικαθίστανται προτού προλάβουν να αποσβεστούν. Επιπλέον, ο τεχνολογικός κύκλος είναι εξίσου πιεστικός: σε 3-4 χρόνια η τεχνολογία θεωρείται ήδη ξεπερασµένη. Και αυτό δεν είναι το µόνο ρίσκο.  Όπως επισηµαίνουν στελέχη του χώρου, οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν καλύπτουν ως περιουσία αυτού του τύπου τον εξοπλισµό - αφήνοντας τις εταιρείες να διαχειριστούν µόνες τους οποιαδήποτε απώλεια ή ζηµιά.

Η αθέατη οµάδα υποστήριξης

Πέρα από το hardware, το δίκτυο απαιτεί καθηµερινή υποστήριξη. Ρεύµα, ταχύτατο internet, software διαχείρισης περιεχοµένου, αποµακρυσµένος έλεγχος, κέντρο υποστήριξης 24/7. Designers, developers, τεχνικοί, προσωπικό πεδίου - όλοι συνθέτουν µια οµάδα που εργάζεται διαρκώς, αλλά δεν φαίνεται πουθενά. Μια οµάδα καθόλου µικρή, θα πρέπει να προσθέσουµε, καθώς συνολικά αριθµεί 153 εργαζοµένους, που απασχολούνται στο άκρως απαιτητικό αυτό έργο.


TAGS: Outdoor