To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

IAB Hellas: Tι συζητήθηκε στο 2ο Digital Dialogue με θέμα τα Retail Media

IAB Hellas: Tι συζητήθηκε στο 2ο Digital Dialogue με θέμα τα Retail Media

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε η εκδήλωση, που φιλοξένησε ως κεντρική ομιλήτρια τη Marie-Clare Puffett, Industry Development & Insights Director του IAB Europe

Με εξαιρετική προσέλευση και υψηλό ενδιαφέρον πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 1η Ιουλίου το 2ο Digital Dialogue του IAB Hellas, με θέμα τα Retail Media, έναν τομέα που αναπτύσσεται ραγδαία και μετασχηματίζει τον τρόπο με τον οποίο brands και retailers επικοινωνούν με τους καταναλωτές στην ψηφιακή εποχή.

Η εκδήλωση φιλοξένησε ως κεντρική ομιλήτρια τη Marie-Clare Puffett, Industry Development & Insights Director του IAB Europe, η οποία παρουσίασε σημαντικά δεδομένα, τάσεις και εξελίξεις από την ευρωπαϊκή αγορά, βασισμένα στο “Attitudes to Retail Media Report 2024” και τις τελευταίες πρωτοβουλίες του IAB Europe Retail Media Committee.

Key Takeaways από την παρουσίαση της Marie-Clare Puffett:

  • Η αγορά του Retail Media στην Ευρώπη αναπτύσσεται ταχύτερα από κάθε άλλο ψηφιακό κανάλι, με προβλεπόμενη αξία €31 δισ. έως το 2028.
  • Οι διαφημιστικές δαπάνες μετακινούνται σημαντικά προς το Retail Media: 67% των performance budgets και 63% των brand budgets πλέον κατευθύνονται σε αυτό το κανάλι.
  • Οι διαφημιστικές μορφές Retail Media καλύπτουν on-site, off-site και in-store σημεία επαφής με τον καταναλωτή, αξιοποιώντας δεδομένα πρώτου μέρους (1st party data).
  • Τα βασικά εμπόδια για περαιτέρω επένδυση είναι η κατακερματισμένη αγορά, η έλλειψη κοινών προτύπων και η περιορισμένη τεχνολογική διασύνδεση.
  • Ο IAB Europe ηγείται της προσπάθειας για τη δημιουργία ενιαίων προτύπων μέτρησης και τη θεσμοθέτηση ενός πιστοποιητικού συμμόρφωσης, που θα ενισχύσει τη διαφάνεια και τη συγκρισιμότητα στον κλάδο.

Τα insights και οι προκλήσεις της Ελληνικής αγοράς απασχόλησαν το Πάνελ Συζήτησης

Aκολούθησε συζήτηση με τη συμμετοχή διακεκριμένων στελεχών της ελληνικής αγοράς, οι οποίοι μοιράστηκαν εμπειρίες, στρατηγικές και τις προκλήσεις του οικοσυστήματος από διαφορετικές οπτικές γωνίες:

  • Γιάννης Στάθης, CEO, Shopflix
  • Βάλια Σάκκου, Digital Marketing & Media Strategy Lead, Unilever
  • Χρήστος Κουρούδης, Media Lead, Starcom / Publicis Groupe
  • Νίκος Κομνηνός, Managing Director, Project Agora

Τη συζήτηση συντόνισε ο Κωνσταντίνος Καμάρας, Co-Founder & Chairman, Emeritus του IAB Europe, προσφέροντας ένα ευρύτερο στρατηγικό πλαίσιο που συνέδεσε τις τοπικές και διεθνείς εξελίξεις.

Από τη συζήτηση αναδείχθηκαν πέντε κρίσιμοι άξονες για την ελληνική πραγματικότητα:

🔹Data Sharing & Clean Rooms

Τονίστηκε η ανάγκη για ουσιαστική, δεδομενοκεντρική συνεργασία ανάμεσα σε retailers και advertisers. Τα data clean rooms αναδείχθηκαν ως η πιο ασφαλής και δομημένη μέθοδος ανταλλαγής δεδομένων, με σεβασμό στην ιδιωτικότητα.

🔹 Από το Funnel στο Consumer Journey

Η κλασική λογική του funnel δίνει τη θέση της σε ένα πολύ-σημειακό consumer journey, απαιτώντας νέες στρατηγικές και διαφορετικά μοντέλα μέτρησης. Το Retail Media καλείται να υποστηρίξει όλα τα στάδια αυτού του ταξιδιού.

🔹 Ad Tracking & Μετρησιμότητα

Οι διαφημιζόμενοι υπογράμμισαν την ανάγκη για διαφανές tracking, attribution και σαφή KPIs μέσα στα retail environments, ώστε να ενισχυθεί η εμπιστοσύνη και η αποδοτικότητα των καμπανιών.

🔹 Διάθεση για Επένδυση

Παρά τις προκλήσεις, εκφράστηκε ισχυρή πρόθεση ενίσχυσης των επενδύσεων σε Retail Media, με αναφορά σε καλές πρακτικές από πιο ώριμες αγορές του εξωτερικού.

🔹 Έλλειψη Γνώσης & Ανάγκη Εκπαίδευσης

Κοινή παραδοχή όλων: υπάρχει σοβαρό εκπαιδευτικό κενό στην αγορά – τόσο σε στρατηγικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο. Χρειάζονται συντονισμένες εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες από όλους τους stakeholders, με ενεργό ρόλο οργανισμών όπως ο IAB Hellas.

Η εκδήλωση ήταν sold out, επιβεβαιώνοντας το έντονο ενδιαφέρον της ελληνικής αγοράς για τα Retail Media και αναδεικνύοντας τον ρόλο του IAB Hellas ως φορέα διαλόγου, δικτύωσης και ανταλλαγής τεχνογνωσίας για τα μέλη και τους επαγγελματίες του κλάδου.

Το Digital Dialogue αποτελεί μια σειρά από θεματικές συναντήσεις του IAB Hellas που στόχο έχουν να αναδεικνύουν κρίσιμα ζητήματα της ψηφιακής αγοράς, να ενθαρρύνουν τον διάλογο και να προσφέρουν πρακτικά insights σε marketers, agencies, publishers και τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται μέσα στο ψηφιακό οικοσύστημα.

TAGS: IAB Hellas