To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Artifact: Οι ιδρυτές του Instagram επιστρέφουν με νέο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Artifact: Οι ιδρυτές του Instagram επιστρέφουν με νέο μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Όταν ο Kevin Systrom και ο Mike Krieger δημιούργησαν την εφαρμογή που θα γινόταν το Instagram εκμεταλλεύτηκαν το κλίμα μιας σημαντικής τεχνολογικής αλλαγής κατασκευάζοντας μια απλή χρηστικότητα. Το iPhone οδήγησε σε μια γρήγορη άνοδο της φωτογραφίας μέσω των smartphone και έτσι το δίδυμο έφτιαξε μια εφαρμογή που προσέφερε δωρεάν προγράμματα φίλτρων για να βελτιώσει την εμφάνιση των εικόνων. Τα χαρακτηριστικά των social media που θα μετέτρεπαν το Instagram σε ένα από τα πιο επιτυχημένα προϊόντα των καταναλωτών όλων των εποχών ,έκαναν την εμφάνισή τους αργότερα.


Οι ιδρυτές υπερνίκησαν μια πλειάδα άλλων εφαρμογών φωτογραφίας και έγιναν πασίγνωστοι μεταξύ των κύκλων της τεχνολογίας -για να μην πούμε πλούσιοι- πουλώντας το 2012 το Instagram στο Facebook. Σχεδόν τέσσερα χρόνια αργότερα αποχωρώντας λόγω ασυμφωνιών με τον Chief Executive της Meta Platforms Inc Mark Zuckerberg για την διεύθυνση του Instagram, ο τώρα 39χρονος Systrom και ο 37 ετών Krieger είναι πίσω για να δημιουργήσουν κάτι νέο: μια εφαρμογή για την ανάγνωση των ειδήσεων με το όνομα Artifact.


Η μακροπρόθεσμη επιθυμία είναι να επαναληφθεί η επιτυχία του Instagram σαν μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ωστόσο το Artifact θα βασίζεται εξίσου στην ιδέα του ότι θέτω τα θεμέλια σημαίνει κατασκευάζω ένα απλό, χρήσιμο εργαλείο για αρχή. Η εφαρμογή επικεντρώνεται σε μία ροή ειδήσεων από ειδησεογραφικά άρθρα ανάλογα με τις προτιμήσεις του αναγνώστη. Οι χρήστες, απαιτείται να καταχωρήσουν τουλάχιστον δέκα κατηγορίες από ειδήσεις που τους ενδιαφέρουν (λ.χ πολιτική, αθλητικά, διάστημα) και εκδόσεις της αρεσκείας τους. Έπειτα οι αλγόριθμοι παρακολουθούν την συμπεριφορά των χρηστών και αποφασίζουν ποια άρθρα θα τους εμφανιστούν. Η εφαρμογή ζητά από τους αναγνώστες να επιλέξουν τουλάχιστον εικοσιπέντε άρθρα μετά τις δύο εβδομάδες για να προσαρμόσουν τις προσφορές, παρουσιάζοντας την εξέλιξη στην κάτω δεξιά γωνία της σελίδας. Τελικώς, το Artifact θα ενσωματώνει κοινωνικά χαρακτηριστικά ούτως ώστε οι άνθρωποι να μπορούν να συζητήσουν μεταξύ τους τι διαβάζουνε.


Αυτού του τύπου η εφαρμογή δεν είναι ιδιαίτερα εξωπραγματική. Ένας φανερός ανταγωνιστής που αποτελεί πρόκληση είναι το Apple News που έχει το ιδιαίτερο πλεονέκτημα να βρίσκεται ήδη εγκατεστημένο σε κάθε iPhone. Επίσης η κατασκευή ενός μεγάλο μέσου κοινωνικής δικτύωσης είναι δύσκολη κυρίως λόγω της επικράτησης του Meta και άλλων εν ενεργεία. Μολαταύτα αιωρείται η αίσθηση πως υπάρχει ευκαιρία. Το Facebook της Meta έχει σκοντάψει και απομακρυνθεί από τις ειδήσεις στην εφαρμογή του, βάζοντας τέλος σε deals με εκδότες και οδηγώντας περισσότερο κόσμο προς τα σύντομα βίντεο για να ανταγωνιστεί το Tik Tok. Εντωμεταξύ το Twitter το οποίο έχει την φήμη ως το κορυφαίο στις προτιμήσεις των εθισμένων στην επικαιρότητα και τις ειδήσεις , γνωρίζει κατακόρυφη πτώση από τον Οκτώβριο που το εξαγόρασε ο Elon Musk ανοίγοντας τον δρόμο σε χιλιάδες όμοιούς του με την ελπίδα να προσεγγίσει απογοητευμένους χρήστες που αναζητούν κάποια εναλλακτική. Αυτή ίσως είναι η καλύτερη ώρα για το ξεκίνημα ενός νέου μέσου κοινωνικής δικτύωσης και ειδικότερα ενός που να εστιάζει στις ειδήσεις.


Παρόλο που το Al ήταν για χρόνια βασικό στοιχείο για την τεχνολογική βιομηχανία, το τρέχων κομμάτι από τα αποκαλούμενα παραγωγικά Al εργαλεία, που δημιουργεί τα δικά του γραπτά, φωτογραφίες ή βίντεο έχει πείσει πολλούς ανθρώπους ότι η αλλαγή βρίσκεται σε εξέλιξη. O Systrom λέει πως εξελιγμένες βελτιώσεις στο γλωσσικό μοντέλο μπορούν να παράγουν μια σωρεία από νεοφυείς επιχειρήσεις, με ανάλογο τρόπο που το iPhone συνοδεύονταν από μία ευρύτερη οικονομία κινητών τηλεφώνων. «Οι πόρτες τυπικά ανοίγουν όταν συμβαίνει μία θεμελιώδης τεχνολογική αλλαγή» ,λέει.


Αρχικά ο Systrom θεωρεί ότι το Artifact χρησιμοποιεί τέτοια τεχνολογία εξαλείφοντας έναν ωκεανό πρωτοσέλιδων για αποφασίσει ποιες ιστορίες θέλει ο καθένας να διαβάσει. Στο μέλλον λέει πως η εταιρεία του μπορεί να δημιουργήσει το δικό της περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας ενδεχομένως πιο εξελιγμένο λογισμικό για να συνοψίσει ή να αναλύσει βασικές ειδήσεις.