To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Meta: Eξετάζει την απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων στην Ευρώπη

Meta: Eξετάζει την απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων στην Ευρώπη

Γράφει ο Δημήτρης Τσουκαλάς


Υψηλόβαθμα στελέχη της Meta φέρονται, σύμφωνα με τους Financial Times, να συζητούν την απαγόρευση της πολιτικής διαφήμισης σε όλες τις δραστηριότητες της εταιρείας στην Ευρώπη, μετά τις ανησυχίες ότι οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης της, όπως το Facebook και το Instagram, δεν θα είναι σε θέση να συμμορφωθούν με τους επικείμενους κανονισμούς της ΕΕ που στοχεύουν τις διαδικτυακές καμπάνιες.

Οι ρυθμιστικές αρχές των Βρυξελλών καταρτίζουν νέους νόμους που θα τεθούν σε ισχύ το επόμενο έτος, με σκοπό να αναγκάσουν του μεγάλους ομίλους  του Διαδικτύου να αποκαλύψουν περισσότερα για τις πολιτικές ομάδες που βρίσκονται πίσω από τις σχετικές διαδικτυακές καμπάνιες αλλά και τους χρήστες στους οποίους στοχεύουν αυτές.

Η Meta, με επικεφαλής τον διευθύνοντα σύμβουλο Mark Zuckerberg, φαίνεται να ανησυχεί ότι ο ορισμός των πολιτικών διαφημίσεων στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού θα είναι τόσο ευρύς, που θα είναι ευκολότερο για τον διαδικτυακό κολοσσό να αρνηθεί όλες τις πολιτικές εκστρατείες επί πληρωμή στους ιστότοπους του, σύμφωνα με πηγές, που επικαλούνται οι Financial Times.

Oι ίδιες πηγαίες αναφέρουν πως το συγκεκριμένο ενδεχόμενο εξετάζεται σοβαρά και για έναν ακόμη λόγο: οι χρήστες δεν ενδιαφέρονται σε μεγάλο βαθμό για τέτοιο περιεχόμενο και τα έσοδα που παράγονται από πολιτικές διαφημίσεις είναι μικρά σε σύγκριση με την ευρύτερη επιχειρηματική δραστηριότητα της Meta.

Xχαρακτηριστικό είναι πως μεταξύ 2019 και 2020, η εταιρεία εισέπραξε μόλις 800 εκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από την πολιτική διαφήμιση στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την ερευνητική ομάδα Insider Intelligence. Αν και το ποσό δεν είναι μικρό σε απόλυτα μεγέθη θα πρέπει να σημειωθεί πως αντιστοιχεί σε λιγότερο από το 1% των συνολικών διαφημιστικών εσόδων της Meta κατά την συγκεκριμένη περίοδο.

Σύμφωνα, πάντως, με τις πηγές κοντά στο θέμα που επικαλούνται οι Financial Times, οι συνομιλίες μεταξύ ανώτατων στελεχών της Meta συνεχίζονται  και κάποιοι εξ αυτών δεν συμφωνούν με την απαγόρευση των πολιτικών διαφημίσεων. Η τελική απόφαση θα ληφθεί μόλις η ΕΕ καταλήξει σε έναν ορισμό σχετικά με το τι αποτελεί «πολιτική διαφήμιση».

Υπενθυμίζεται πως πρόσφατα η Meta, όπως αποκάλυψε το advertising.gr, προχώρησε στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην Ελλάδα.