To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Meta: Τέλος στις πολιτικές διαφημίσεις από Facebook και Instagram στην ΕΕ

Meta: Τέλος στις πολιτικές διαφημίσεις από Facebook και Instagram στην ΕΕ

Μία σημαντική αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας των Facebook και Instagram στην Ευρώπη ανακοίνωσε η Meta, προχωρώντας σε πλήρη απόσυρση όλων των πολιτικών διαφημίσεων από τις πλατφόρμες της εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η απόφαση πρόκειται να τεθεί σε ισχύ από τον Οκτώβριο του 2025 και αφορά διαφημίσεις που σχετίζονται με πολιτικά, εκλογικά και κοινωνικά θέματα και έρχεται ως απάντηση στις επερχόμενες ρυθμιστικές αλλαγές σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Όπως αναφέρουν οι Financial Times, η κίνηση αυτή αποτελεί μια προληπτική αντίδραση στην πλήρη εφαρμογή του κανονισμού για τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης (TTPA), ο οποίος θεσπίστηκε από την ΕΕ με σκοπό την ενίσχυση της δημοκρατικής διαδικασίας και την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης στο διαδίκτυο. Ο κανονισμός αυτός στοχεύει να περιορίσει φαινόμενα όπως η χειραγώγηση των πληροφοριών και η ξένη παρέμβαση στις εκλογές, καθώς και τη χρήση προσωπικών δεδομένων για πολιτικούς σκοπούς.

Παρότι ο κανονισμός έχει ήδη τεθεί σε ισχύ, οι βασικές του διατάξεις προβλέπεται να αρχίσουν να εφαρμόζονται από τον Οκτώβριο του 2025, την ίδια περίοδο που η Meta σχεδιάζει να διακόψει την πολιτική διαφήμιση στις ευρωπαϊκές της πλατφόρμες. Η απόφαση αυτή έρχεται να προστεθεί στην ήδη επιφυλακτική στάση της Meta απέναντι στο ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ, το οποίο έχει γίνει αιτία έντασης στις σχέσεις της με τις ευρωπαϊκές αρχές, ιδιαίτερα από την περίοδο της προεδρίας Τραμπ και έπειτα.

Η Meta, ακολουθώντας το παράδειγμα της Google που είχε προχωρήσει σε ανάλογη ανακοίνωση το προηγούμενο έτος, στηλίτευσε την κατεύθυνση της ΕΕ, δηλώνοντας χαρακτηριστικά πως «για άλλη μια φορά, βλέπουμε το ρυθμιστικό καθεστώς της Ευρώπης να απομακρύνει αποτελεσματικά δημοφιλή προϊόντα και υπηρεσίες από την αγορά, μειώνοντας τις επιλογές και τον ανταγωνισμό». Η στάση αυτή υπογραμμίζει την αυξανόμενη αντίθεση μεταξύ αμερικανικών τεχνολογικών κολοσσών και των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών προσπαθειών να φέρουν διαφάνεια και αυστηρότερο έλεγχο στον ψηφιακό χώρο.