Solid Havas: Η παγκόσμια Prosumer έρευνα «Η ΝΕΑ ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ COMMUNITIES» και στην Ελλάδα

Σκοπός της παρούσας, να διερευνηθεί η αξία και ο αντίκτυπος των κοινοτήτων και πώς αυτές έχουν αλλάξει στην ψηφιακή εποχή. Τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα. Ας δούμε μερικά:
ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΧΤΥΠΑ Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΩΝ ΠΙΟ ΙΣΧΥΡΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ
Οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, η εθνικότητα και η εντοπιότητα εξακολουθούν να έχουν σημασία, αλλά όταν ρωτήσαμε τους ‘Έλληνες Prosumers με ποια κοινότητα ταυτίζονται πιο έντονα, πρώτη απάντηση (32%) ήταν τα χόμπι (που πολλές φορές περνούν και από το online περιβάλλον) και δεύτερη οι διαδικτυακές τους ομάδες (28%). Με την ίδια σειρά (39% - 37%) απάντησε και η ελληνική GenZ. Μάλιστα, σε παγκόσμιο επίπεδο, οι κοινότητες του διαδικτύου έρχονται πρώτες σε αυτό το ερώτημα.
ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ – ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ, ΣΗΜΕΙΩΣΑΤΕ 1
Το 50% των Prosumers, παγκοσμίως, αισθάνεται ισχυρότερο δεσμό με την κοινότητα του (θρησκευτική, σεξουαλική, κλπ.) παρά με τη χώρα του. Στην Ελλάδα, το ποσοστό αυτό για τους Prosumers, όπως και για την GenZ φτάνει το 1 στους 3. Μάλιστα, την δήλωση ότι το community στο οποίο ανήκουν, ορίζει περισσότερο το ποιοι είναι από ό,τι η εθνικότητα τους, συνυπογράφει το 43% των Ελλήνων Prosumers και το 54% της GenZ.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΘΕΣΜΟΥΣ ΣΤΙΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
Στην ερώτηση γιατί οι κοινότητες γίνονται όλο και πιο σημαντικές, το 40% των Ελλήνων Prosumer απαντά ότι υπάρχει αυξημένη ανάγκη για κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα. Γι’ αυτό και η πλειοψηφία του κοινού (57% Prosumer, 46% Mainstream, 63% GenZ) όταν αντιμετωπίζει ένα εμπόδιο, μπορεί να βασίζεται περισσότερο στις κοινότητές παρά σε θεσμούς. Παράδειγμα; «Το σώμα μου» είναι ο πρώτος λόγος (28%) για τον οποίο οι Έλληνες GenZs αισθάνονται διακρίσεις.
BRANDS & ΑΥΘΕΝΤΙΚΟΤΗΤΑ
Τα brands διώχνουν τους καταναλωτές όταν οι τελευταίοι αμφισβητούν την ειλικρίνεια των προσπαθειών τους - μια απάντηση ιδιαίτερα διαδεδομένη στις νεότερες γενιές. Μάλιστα το 58% των Ελλήνων Prosumer και το 50% των Mainstream βρίσκουν ανειλικρινές το να παίρνει ένα brand θέση στο ζήτημα κάποιας κοινότητας. Εξίσου σημαντικό, τo 60% των Prosumer στη χώρα μας, συχνά αισθάνονται πως ένα brand απεικονίζει την κοινότητα τους με τρόπο στερεοτυπικό. Γι’ αυτό και το 40% αυτών, έχει μποϊκοτάρει ένα brand που απέτυχε να υποστηρίξει μια συγκεκριμένη κοινότητα. Περίπου όμως άλλοι τόσοι (42%) έχουν μποϊκοτάρει μια μάρκα για την υποστήριξη μιας κοινότητας με την οποία διαφωνούν.
Η Solid Havas μόλις κυκλοφόρησε ένα πλήρες δελτίο για τα αποτελέσματα αλλά και το White Paper της έρευνας ενώ παράλληλα με τα ευρήματα, παρέχει στο πελατολόγιο της συμβουλευτική για την παρουσία και τις πρωτοβουλίες των brand σε σχέση με τις κοινότητες, τόσο σε επίπεδο Social όσο και στον φυσικό κόσμο.