Spec 250.000 ευρώ από την Αναπτυξιακή Ηρακλείου

Η Αναπτυξιακή Ηρακλείου ΑΑΕ ΟΤΑ πραγματοποιεί διαγωνισμό για «αποτύπωση γαστρονομικών διαδρομών, δημιουργία ψηφιακής εφαρμογής προβολής για έξυπνες συσκευές και ηλεκτρονικό λεύκωμα», στο πλαίσιο του Σχέδιου Διακρατικής Συνεργασίας με τίτλο «LOCAL TOUR»,
Το αντικείμενο της συνεργασίας είναι η διασύνδεση του αγροδιατροφικού τομέα των περιοχών παρέμβασης με τον τουρισμό και τον πολιτισμό, προωθώντας παράλληλα δράσεις προστασίας και ανάδειξης του περιβάλλοντος και της κοινωνικής συνοχής στις εμπλεκόμενες περιοχές. Βασικός στόχος είναι η ανάδειξη του «αυθεντικού» και ποιοτικού προϊόντος, με το οποίο θα συνδέεται η κάθε περιοχή, ως τουριστικός και γαστρονομικός προορισμός.
Σε αυτό το πλαίσιο, μέσω της υπο συζήτηση διακήρυξης, πρόκειται να αναπτυχθούν 48 γαστρονομικές διαδρομές (δράση Β.2 του σχεδίου), που θα έρθουν να ενισχύσουν τις υφιστάμενες είκοσι (20) διαδρομές που είχαν σχεδιαστεί στο πλαίσιο του μέτρου 421β «διακρατική συνεργασία Δίκτυο Γαστρονομικές περιπλανήσεις και ο πολιτισμός των Γεύσεων» (MEDEAT) του Τοπικού Προγράμματος LEADER της Αναπτυξιακής Ηρακλείου της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου
Επίσης για την επίτευξη της κατάλληλης διάχυση των αποτελεσμάτων της έρευνας θα δημιουργηθεί μια ψηφιακή εφαρμογή για κινητές συσκευές και tablets, στην οποία θα περιλαμβάνονται οι συγκεκριμένες διαδρομές καθώς επίσης και ένα ηλεκτρονικό λεύκωμα, από το οποίο θα αντλείται το υλικό απεικόνισης των σημείων ενδιαφέροντος τους.
Η δημιουργία διαδρομών περιπλάνησης τοπικών γεύσεων στοχεύει στην αναβάθμιση και προβολή της οικονομικής, κοινωνικής, περιβαλλοντικής και πολιτιστικής σπουδαιότητας της κάθε περιοχής. Οι διαδρομές θα περιλαμβάνουν τα σημεία γαστρονομικού και οινολογικού ενδιαφέροντος, όπως παραδοσιακά εργαστήρια τοπικών εδεσμάτων και προϊόντων, γυναικείους και κλαδικούς συνεταιρισμούς, χώρους παραγωγής και μεταποίησης τοπικών πρώτων υλών, επισκέψιμα οινοποιεία, παραδοσιακές ταβέρνες και καφενεία, αγροτουριστικά καταλύματα, καταστήματα τοπικών προϊόντων κτλ., χωρίς ωστόσο να προβάλλονται συγκεκριμένες επιχειρήσεις.
Η επιλογή των σημείων θα γίνει βάσει προδιαγραφ
ών και ποιοτικών κριτηρίων, ώστε να διασφαλιστεί η συνολική ποιότητα της δράσης και τα σημεία αυτά να λειτουργήσουν ως πρεσβευτές της περιοχής τους και να προσδώσουν ξεχωριστής/ ενιαίας γαστρονομική ταυτότητα στην περιοχή παρέμβασης της κάθε συνεργαζόμενης ΟΤΔ, κάνοντας με αυτόν τον τρόπο πιο ανταγωνιστικό το ήδη υπάρχον τουριστικό της προϊόν.
Συνεπώς, οι διαδρομές θα αποτελέσουν τη βάση για μία ολοκληρωμένη τουριστική πρόταση, ώστε τόσο ο εγχώριος όσο και ο ξένος επισκέπτης να έρθει σε επαφή με όσο το δυνατόν περισσότερες εκφάνσεις του γαστρονομικού πολιτισμού των περιοχών αυτών.
Α’ φάση: Μελέτη χάραξης διαδρομών περιπλάνησης τοπικών γεύσεων, με απαραίτητη τη σύνδεση των περιοχών με τα τοπικά προϊόντα και την ιστορία τους.
Β’ φάση: δημιουργία ψηφιακής εφαρμογής για smartphones και tablets που θα περιλαμβάνει τους χάρτες με τις γαστρονομικές διαδρομές σε δύο γλώσσες Ελληνικά - Αγγλικά που θα προκύψουν από τη μελέτη και θα δίνει έμφαση στην προβολή των τοπικών προϊόντων και της τοπικής-αυθεντικής κουζίνα, αλλά και όλων των σημείων ενδιαφέροντος που θα συμβάλλουν στην ανάδειξη του αυθεντικού τοπικού προϊόντος. Γι’ αυτό τον λόγο θα πρέπει οι χάρτες να συνοδεύονται από το απαιτούμενο υλικό, φωτογραφίες, γραφιστικά και κείμενα. Η ψηφιακή εφαρμογή παρέχει την ευελιξία κινήσεων και τα εργαλεία ώστε να γνωρίσει ο χρήστης καλύτερα τον τόπο που επισκέπτεται. Δηλαδή, του δίνεται η ευκαιρία όχι μόνο να προσανατολιστεί χωροχρονικά σε αυτόν, αλλά και να προσλάβει γνώση, κατανόηση και αίσθηση των τόπων και των πολιτισμών που επισκέπτεται.
Tο Local Tour επιδιώκει να δημιουργήσει ένα ξεκάθαρο brand προβολής οριοθετημένων και ενιαίων γεωγραφικών – πολιτιστικών ενοτήτων, που θα λειτουργήσουν ως διαδρομές τοπικής γαστρονομίας και περιήγησης.
• Γενικό εισαγωγικό κείμενο με σύντομη αναφορά στη φιλοσοφία του σχεδίου και γενικότερα στο τίμιο και αυθεντικό προϊόν.
• Εισαγωγικό κείμενο που θα αναδεικνύει τα ιδιαίτερα γαστρονομικά χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής.
• Φωτογραφίες με λεζάντα από τις γαστρονομικές διαδρομές (Ελληνικά – Αγγλικά)
Προσφορές υποβάλλονται μέχρι 31/7 και ώρα 12:00