To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Vodafone & WT για την πιλοτική πρωτοβουλία Vodafone Smart Forest και το πρώτο έξυπνο δάσος στη χώρα

Vodafone & WT για την πιλοτική πρωτοβουλία Vodafone Smart Forest και το πρώτο έξυπνο δάσος στη χώρα
Το πρώτο «έξυπνο» δάσος στην Ελλάδα δημιουργεί η Vodafone στην περιοχή της Πάρνηθας και η καμπάνια για την πιλοτική πρωτοβουλία Vodafone Smart Forest είναι ήδη στον «αέρα». Με αυτή την αφορμή συναντήσαμε τη Χάιδω Ηλιοπούλου, Head of Brand, Marketing Communications, Media and lnsights της Vodafone, και τη Φράνσις Χατζηπέτρου (Creative Director), την Τίνα Μαρούλη (Creative Director) και τον Λάζαρο Ευμορφία (Executive Creative Officer) της Wunderman Thompson, για να μιλήσουμε για τη σημαντική αυτή δράση αλλά και τις προκλήσεις που έκρυβαν η προβολή και η επικοινωνία της

adb: Πώς δημιουργήθηκε η πιλοτική πρωτοβουλία Vodafone Smart Forest; Ποια είναι η υπόσχεση που φέρνει η Vodafone με τη νέα αυτή δράση;


Χάιδω Ηλιοπούλου, Head of Brand, Μarketing Communications, Media and Insights Vodafone:
Το δάσος θεωρείται ο πνεύμονας της Γης και του Ανθρώπου. Είναι πηγή ζωής και βρίσκεται πάντα εδώ για να προστατεύει όλους μας, προσφέροντας στέγη, οξυγόνο, κάλλος. Την ίδια στιγμή, δυστυχώς, το δάσος είναι απροστάτευτο, καθώς όσο εντείνεται η κλιματική αλλαγή, τόσο πιο ευάλωτες είναι οι δασικές εκτάσεις απέναντι στις πυρκαγιές σε όλο τον πλανήτη. Στην Ελλάδα ειδικά, το θέμα είναι έντονα καίριο, αφού κάθε χρόνο καίγονται περισσότερα από 500.000 στρέμματα δάσους και το περασμένο καλοκαίρι καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες καταστροφές των τελευταίων 13 ετών στη χώρα μας. Και είναι γεγονός ότι συχνά μαθαίνουμε ότι υπάρχει κάπου φωτιά, όταν πια έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος.

Θέλοντας να ανταποδώσουμε στο δάσος το καλό που κάνει για εμάς, αναλάβαμε δράση με την πιλοτική πρωτοβουλία Vodafone Smart Forest. Δημιουργούμε το πρώτο «έξυπνο» δάσος στην Ελλάδα που εντοπίζει αποτελεσματικά και έγκαιρα καπνό και φωτιά με τη δύναμη του Vodafone Green Network, της τεχνητής νοημοσύνης, καμερών τελευταίας τεχνολογίας και αισθητήρων. Στην περιοχή της Πάρνηθας αγκαλιάζουμε πιλοτικά περισσότερα από 314.000 στρέμματα και με τη σύνθετη τεχνολογική λύση που εγκαθιστούμε στην περιοχή, προσφέρουμε τη δυνατότητα ψηφιακής εποπτείας με συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και της άμεσης ειδοποίησης των αρμόδιων Αρχών, συμβάλλοντας στην προστασία της δασικής έκτασης.

Με την πιλοτική αυτή πρωτοβουλία, η Vodafone δείχνει στην πράξη πώς οι τεχνολογίες της μπορούν να συμβάλουν στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της Κλιματικής Κρίσης. Στόχος μας είναι το πρόγραμμα να αξιοποιηθεί σε όλα τα δάση και τις περιοχές φυσικού κάλλους της χώρας, αντιμετωπίζοντας ένα μεγάλο για τη χώρα πρόβλημα.

Ήδη, η θερμή υποδοχή και ανταπόκριση τόσο από τις αρμόδιες Αρχές, όσο και από το ευρύ κοινό καθιστούν σαφές ότι τα οφέλη και η αξία του Vodafone Smart Forest είναι αντιληπτά και μας γεμίζουν αισιοδοξία ότι η πιλοτική αυτή πρωτοβουλία βρίσκει έδαφος αναγνώρισης.

adb: Πώς συνδέεται η υπόσχεση αυτή με το σκοπό και τη γενικότερη στρατηγική τοποθέτηση της μάρκας; Πώς συνδέεται με την καμπάνια;

Χάιδω Ηλιοπούλου: Η προστασία του πλανήτη αποτελεί βασικό πυλώνα του εταιρικού μας σκοπού και μια ξεκάθαρη πλέον προτεραιότητα και υπεύθυνη δέσμευση για το μέλλον. Η Vodafone στοχεύει, μέσα από τις τεχνολογίες της και την εξέλιξη των δικτύων της, να συμβάλει στη βελτίωση της ζωής ενός δισεκατομμυρίου ανθρώπων και να μηδενίσει τις εκπομπές ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα (CO2e) που προέρχονται από τη λειτουργία της έως το 2030, ενώ ταυτόχρονος στόχος του Ομίλου Vodafone είναι ο μηδενισμός των εκπομπών ισοδυνάμου διοξειδίου του άνθρακα (CO2e) σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας της εταιρείας έως το 2040. Μέσα από την τεχνολογία και την εξέλιξη των δικτύων μας, συμβάλλουμε σε ένα καλύτερο βιώσιμο μέλλον για όλους.

Η πιλοτική πρωτοβουλία Vodafone Smart Forest ευθυγραμμίζεται ακριβώς με το σκοπό και τη στρατηγική της Vodafone. Στην πραγματικότητα, είναι μια έμπρακτη έκφραση της υπόσχεσης της μάρκας για το πώς τεχνολογία και άνθρωποι μαζί μπορούμε να δίνουμε απαντήσεις σε καίρια ερωτήματα και θέματα για τη ζωή και τον πλανήτη - και εν προκειμένω να συμβάλλουμε ουσιαστικά στην προσπάθεια για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης και τη μεγαλύτερη προστασία του δάσους στην Ελλάδα.

Αυτή η δέσμευση και αποστολή µας εκφράζεται και αποτυπώνεται στη νέα καμπάνια. Ο βασικός άξονας της επικοινωνίας είναι το ίδιο το αρχετυπικό δάσος, που αποτελεί πηγή ζωής, με πολύπλευρη σημασία και ανυπολόγιστη αξία για τη ζωή, για τον άνθρωπο. Όπως το δάσος έχει τα μάτια του επάνω μας και μας προστατεύει, έτσι και εμείς με τη βοήθεια της τεχνολογίας και του Vodafone Green Network, στρέφουμε τα δικά μας μάτια σε εκείνο -την προσοχή και τη φροντίδα μας- για να το προστατεύουμε με τη σειρά μας αξιοποιώντας την τεχνολογία. Η παρουσία της τεχνολογίας γίνεται με σεβασμό στη φύση και ηπιότητα. Τα παιδιά που συμμετέχουν δηλώνουν το μέλλον και την ελπίδα. Γιατί όταν μπορούμε να προστατεύουμε το δάσος, μπορούμε να συμβάλλουμε σε ένα βιώσιμο μέλλον για τις επόμενες γενιές.



adb: Πώς προσεγγίσατε το brief; Μιλήστε μας για την έμπνευση και την ιδέα της καμπάνιας.


Φράνσις Χατζηπέτρου, Creative Director Wunderman Thompson:
Ένα brief που αφορά μια πιλοτική πρωτοβουλία για την προστασία των δασών, σε μια χώρα με έναν τεράστιο δασικό πλούτο, ο οποίος δέχεται συνεχώς πλήγματα από καταστροφικές πυρκαγιές, δεν θα μπορούσε παρά να είναι έμπνευση, από την πρώτη ματιά. Το Vodafone Smart Forest, το πρώτο έξυπνο δάσος στη χώρα μας ως γεγονός, δεν δημιουργεί μόνον εξαιρετικές εικόνες και ιδιαίτερα αφηγήματα. Είναι η απαρχή για ένα βιώσιμο αύριο. Γι’αυτό και η προσέγγισή μας έπρεπε να είναι αληθινή, ουσιαστική και να ενέχει το όραμα του brand Vodafone, με έναν δυνατό εικαστικά τρόπο. Έπρεπε λοιπόν οι ίδιοι να «περιηγηθούμε» πρώτα στο δάσος, να το αφουγκραστούμε, να το κοιτάξουμε στα μάτια και να αποθεώσουμε τον ρόλο που παίζει στις ζωές μας. Και αυτό ακριβώς κάναμε, αναδεικνύοντας μια αλήθεια του: τα «μάτια» του.

adb: Ποιες ήταν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες μιας τέτοιας καμπάνιας;


Λάζαρος Ευμορφίας, Executive Creative Officer Wunderman Thompson:
Όταν ένα brief δεν αφορά ένα προϊόν αλλά έναν μεγαλύτερο σκοπό, η πρόκληση στην οποία καλούμαστε να απαντήσουμε είναι τεράστια. Γιατί η ιδέα πίσω από την επικοινωνία μας οφείλει να λάμπει διά της παρουσίας και της αλήθειας της. Να γίνει αισθητή χωρίς περιττούς ή τεχνητούς εντυπωσιασμούς. Αυτή ακριβώς η πρόκληση είναι και μια τεράστια ευκαιρία για να ξεχωρίσει. Και νιώθουμε ότι κατάφερε και να ξεχωρίσει και να γεννήσει σε πολλούς την ιδέα της ανταπόδοσης της φροντίδας προς τα δάση μας, που δεν έπαψαν στιγμή να έχουν το προστατευτικό βλέμμα τους πάνω μας. Για εμάς, το να στρέψουμε τα μάτια όλων μας πάνω στα δάση, πέρα από επικοινωνιακό, είναι ένα εξίσου δυνατό κοινωνικό μήνυμα. Μια ευκαιρία για καμπάνιες με ουσία και αληθινές αξίες. Μια εξίσου σημαντική πρακτικά πρόκληση ήταν να παραμείνουμε «πράσινοι» σε όλα τα στάδια της παραγωγής, από το briefing έως το airing. Και το πραγματοποιήσαμε με επιτυχία, σε συνεργασία και με την εταιρεία παραγωγής Play Productions, υλοποιώντας τη δεύτερη κατά σειρά πράσινη παραγωγή μας. Εφαρμόσαμε ολοκληρωμένο σχέδιο βιωσιμότητας, υπό την καθοδήγηση επιστημόνων συνεργατών σε όλα τα στάδια της παραγωγής, από τις μετακινήσεις και την διατροφή, μέχρι την επικοινωνία και την διαχείριση αποβλήτων. Έτσι, καταφέραμε να έχουμε μία συνολικά zero waste ταινία εφαρμόζοντας τις αρχές μείωσης, επαναχρησιμοποίησης και ανακύκλωσης και να μειώσουμε το ανθρακικό μας αποτύπωμα κατά 50% σε σχέση με μία αντίστοιχη συμβατική παραγωγή.

Συντελεστές

Vodafone

Quique Vivas - Consumer Commercial Director
Χάιδω Ηλιοπούλου - Head of Brand, Marketing Communications, Media and lnsights
Μαρία Βαρουτά - Brand, lnsights and Sponsorships Manager
Βασιλική Συρίγου - Senior Brand Manager
Κατερίνα Κόρκακα - Digital and Media Manager
Σοφία Βουτσιτσούδη - Digital and Biddable Media Lead
Αντιγόνη Διαμάντη - lntegrated Media Planner
Δημήτρης Συμεωνίδης - Vodafone Business, Product Tribe Lead
Κατερίνα Σιπητάνου - Corporate Affairs Manager
Ελένη Χέρα - Sustainability Lead

Wunderman Thompson Athens
Λάζαρος Ευμορφίας - Executive Creative Officer
Φράνσις Χατζηπέτρου - Creative Director
Τίνα Μαρούλη - Creative Director
Λεωνίδας Σπανός - Client Service Director
Τάνια Αξιωτάκη - Senior Account Director
Matt Gerber - Head of Strategic Planning
Ζοζέφ Μεζάν - Strategic Business Consultant

Carat
Αλέξανδρος Γκότσης - Account Director
Ξενοφών Αποστολίδης - Associate Account Director

Play Productions
Σκηνοθέτης - Βαγγέλης Λυμπερόπουλος
Παραγωγός - Κωνσταντίνος Πιπεργιάς