Το AI Mode έφτασε στην Ελλάδα: Τι σημαίνει αυτό για τους marketers
Πάνος Μπόλλας, Sector Lead για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Μάλτα
O Sector Lead για την Ελλάδα, την Κύπρο και την Μάλτα της Google, Πάνος Μπόλλας μας μιλάει για την νέα εποχή του AI Mode που έφτασε στην Ελλάδα, τι αυτό σημαίνει για τους marketers καθώς και τις νέες ευκαιρίες στο μάρκετινγκ με το AI Max.
«Το AI Mode εγκαινιάζει έναν νέο τρόπο αναζήτησης στη Google. Οι χρήστες μπορούν πλέον να αναζητούν με κείμενο, εικόνες ή φωνή και ήχο, λαμβάνοντας εκτενείς, σε βάθος απαντήσεις που λαμβάνουν υπόψη το συνολικότερο πλαίσιο της αναζήτησης (context-aware), οι οποίες βασίζονται στις πιο προηγμένες δυνατότητες συλλογισμού και κατανόησης της Google. Για τους marketers, αυτό σημαίνει έναν νέο τρόπο σύνδεσης με το κοινό τους, καθώς η αναζήτηση στη Google εξελίσσεται από τις απλές λέξεις-κλειδιά σε πλουσιότερες, πιο διαδραστικές εμπειρίες.
Κατανόηση του AI Mode, στο συνολικό πλαίσιο της αναζήτησης (context-aware)
Κάθε χρόνο πραγματοποιούνται πάνω από 5 τρισεκατομμύρια αναζητήσεις στη Google.Το AI Mode παίζει πλέον ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στο να παρέχει απαντήσεις σε πιο σύνθετες, εκτενείς και εξειδικευμένες αναζητήσεις, τόσο στην Ελλάδα όσο και παγκοσμίως. Μόνο στις ΗΠΑ και την Ινδία, το AI Mode ξεπέρασε τα 100 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες τον μήνα, ενώ έχει ήδη επεκταθεί σε περισσότερες από 180 χώρες στα αγγλικά.
Μερικά παραδείγματα σύνθετων ερωτημάτων που το AI Mode μπορεί να χειριστεί με ακρίβεια:
● «Συναντώ για πρώτη φορά τον πατέρα της κοπέλας μου σήμερα - είναι μεγάλος φαν του ποδοσφαίρου και της μεσανατολικής κουζίνας. Βοήθησέ με να γίνω φίλος του…»
● «Χρησιμοποιώ τη νοηματική από παιδί. Πώς επηρεάζει η πρώιμη έκθεση στη νοηματική την ανάπτυξη του εγκεφάλου και ποια είναι τα οφέλη;»
● «Ξεκινώ ένα online κατάστημα μεταχειρισμένων ρούχων. Δημιούργησε έναν πίνακα με τιμές που να με κάνουν ανταγωνιστικό αλλά και κερδοφόρο, λαμβάνοντας υπόψη τα μεταφορικά και τα λοιπά κόστη.»
Αυτά τα παραδείγματα δείχνουν πώς οι χρήστες πλέον απευθύνονται στη Google για να ρωτήσουν πρακτικά τα πάντα, με πιο φυσικό, ανθρώπινο τρόπο, αναμένοντας εξατομικευμένες και εμπεριστατωμένες απαντήσεις. Και αυτό είναι μόνο η αρχή. Το AI Mode έχει σχεδιαστεί ώστε να υποστηρίζει επιπλέον διευκρινιστικές ερωτήσεις επί των απαντήσεών του και να παρέχει αναλυτικές, σε βάθος πληροφορίες.
Τι σημαίνει το AI Mode για τους marketers
Οι αναζητήσεις αυτές αποκαλύπτουν πολύ περισσότερα από λέξεις-κλειδιά: δείχνουν ένα ευρύτερο νοηματικό πλαίσιο (context), προθέσεις και ανάγκες. Για τους marketers, αυτό είναι μια σημαντική ευκαιρία να προσφέρουν πιο χρήσιμο, σχετικό και προσαρμοσμένο περιεχόμενο και διαφημίσεις, ακόμη πιο καλά προσαρμοσμένες στις προθέσεις και ανάγκες του χρήστη.
Η ανάγκη εξέλιξης της SEO στρατηγική σας
Καθώς η Αναζήτηση στην Google εξελίσσεται, ο βασικός στόχος παραμένει ο ίδιος: να βοηθά τους ανθρώπους να βρίσκουν αυθεντικό, πρωτότυπο περιεχόμενο που προσφέρει πραγματική αξία.Η Google θέλει πάντα να προβάλλει περιεχόμενο που ικανοποιεί τις ανάγκες των χρηστών.Από πλευράς marketing, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να εστιάσετε στη δημιουργία βοηθητικού και ουσιαστικού περιεχομένου στο site σας - περιεχομένου που προβλέπει τις επόμενες ερωτήσεις του χρήστη.
Για παράδειγμα, μετά από μια αναζήτηση για «καλύτερα παπούτσια για τρέξιμο», κάποιος μπορεί να ρωτήσει «είναι καλά για πλατυποδία;» ή «ποια είναι η πολιτική επιστροφών;». Οι μάρκες που παρέχουν σαφείς και λεπτομερείς απαντήσεις είναι πιο πιθανό να αναδειχθούν μέσα στις AI-powered απαντήσεις της Google.
Επιπλέον, είναι κρίσιμο το περιεχόμενό σας να είναι επίκαιρο, ακριβές και αξιόπιστο, καθώς το AI Mode αντικατοπτρίζει άμεσα την εικόνα του brand σας και συμβάλλει στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης.
Δημιουργήστε περιεχόμενο για φωνή και εικόνα
Οι μάρκες θα πρέπει να επενδύσουν σε υψηλής ποιότητας εικόνες προϊόντων, συνοδευόμενες από σαφή και συγκεκριμένα metadata που περιγράφουν με ακρίβεια το περιεχόμενο.
Αυτό διευκολύνει τα συστήματα AI να κατανοούν και να προβάλλουν το περιεχόμενό σας στα αποτελέσματα αναζήτησης, ενισχύοντας τη διαδικτυακή σας ανακάλυψη καθώς οι χρήστες αναζητούν με κάμερα ή φωνή.
Εάν διαθέτετε Merchant Center ή Business Profile, φροντίστε οι πληροφορίες σας να είναι ενημερωμένες και ακριβείς.
Βελτιώστε την πλοήγηση στο site σας
Ακόμη και το πιο χρήσιμο περιεχόμενο μπορεί να χάσει την αξία του εάν οδηγεί σε ιστοσελίδες δύσκολες στην πλοήγηση ή που φορτώνουν αργά.
Εξασφαλίστε ότι το site σας προσφέρει ομαλή, απλή και ευχάριστη εμπειρία χρήσης.
Ενισχύστε τις τεχνολογικές σας υποδομές
Από τεχνικής πλευράς, τα structured data είναι κρίσιμα για να βοηθήσουν τα συστήματα της Google να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενό σας.
Εάν χρησιμοποιείτε structured data, βεβαιωθείτε ότι όλο το περιεχόμενο που επισημαίνετε είναι εμφανές και προσβάσιμο στη σελίδα σας, και ότι ακολουθείτε τις οδηγίες της Google.
Όλες αυτές οι πρακτικές συμπληρώνουν τη στρατηγική digital marketing και SEO που ήδη εφαρμόζετε, βοηθώντας το brand σας να παρέχει ουσιαστικό και σχετικό περιεχόμενο σε όλο το φάσμα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, συμπεριλαμβανομένου του AI Mode.
Νέες ευκαιρίες Μάρκετινγκ με το AI Max
Το AI Max for Search είναι μια ισχυρή και αποτελεσματική επιλογή για να επεκτείνετε την παρουσία σας στις εμπειρίες αναζήτησης που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Το AI Max διευρύνει αυτόματα την κάλυψη των διαφημίσεών σας, εντοπίζοντας νέα, υψηλής αξίας αναζητήσεις, αυξάνοντας έτσι την απόδοση και τα έσοδα.
Σε beta διαθεσιμότητα παγκοσμίως, το AI Max υπερβαίνει τις λέξεις-κλειδιά που έχετε ορίσει χειροκίνητα, αναγνωρίζοντας ανεκμετάλλευτες, σχετικές αναζητήσεις. Έπειτα, προσαρμόζει δυναμικά τα κείμενα των διαφημίσεών σας και μπορεί να κατευθύνει τους χρήστες στην πιο κατάλληλη landing page εκείνη τη στιγμή.
Μέσα από το Google Ads account, μπορείτε εύκολα να ενεργοποιήσετε το AI Max και να εξασφαλίσετε ότι οι διαφημίσεις σας θα εμφανίζονται και στο AI Mode και στα AI Overviews.(Αυτή τη στιγμή, οι δοκιμές διαφημίσεων στο AI Mode βρίσκονται σε εξέλιξη στις ΗΠΑ)
Οι διαφημιζόμενοι που έχουν υιοθετήσει το AI Max για Search έχουν καταγράψει 27% περισσότερες μετατροπές με αντίστοιχο CPA ή ROAS σε σχέση με καμπάνιες που βασίζονται κυρίως σε exact ή phrase match keywords.3
Εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία του AI Mode
Για τους marketers και τους διαφημιζόμενους, το AI Mode αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για δημιουργία στρατηγικού πλεονεκτήματος αν κάποιος το υιοθετήσει πιο γρήγορα από τον ανταγωνισμό.
Σε έναν κόσμο όπου οι άνθρωποι μπορούν να ρωτήσουν τα πάντα, το brand σας μπορεί να είναι παρόν στις απαντήσεις που αναζητούν - στο AI Mode και πέρα από αυτό.
Εσωτερικά δεδομένα της Google, βασισμένα σε καμπάνιες όπου πάνω από το 70% των μετατροπών ή της αξίας των μετατροπών προέρχονται από λέξεις-κλειδιά ακριβούς αντιστοίχισης ή φράσης, για διαφημιζόμενους εκτός του λιανικού εμπορίου, 2025».
