Dan Perry (ΕngageYa): Το StoriYa αξιοποιεί τα social stories παντού
Mε µακρά και επιτυχηµένη πορεία στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Associated Press, ο Dan Perry αποτελεί πλέον τον Chief Business Development & Strategy Officer της ΕngageYa. Με την αφορµή, λοιπόν, της παγκόσµιας κυκλοφορίας του StoriYa, µίλησε στο adbusiness για το νέο αυτό εργαλείο, που επιτρέπει στους εκδότες περιεχοµένου να αναπτύξουν το δηµοφιλές µοντέλο των «Stories» στα mobile site τους.
Μπορείτε, σας παρακαλώ, να µας περιγράψετε τι είναι το StoriYa;
Μια από τις σπουδαιότερες τέχνες στην ανθρώπινη ιστορία είναι η αφήγηση. Οι άνθρωποι έχουµε ανάγκη να µοιραζόµαστε ιστορίες µεταξύ µας. Ιστορίες σε διάφορες µορφές, από τη σφηνοειδή γραφή έως τα µυθιστορήµατα και τον κινηµατογράφο: όλα αυτά είναι µορφές έκφρασης πάνω σε ένα θέµα, µια ιδέα. Αυτό, φυσικά, περιλαµβάνει και τη δηµοσιογραφία, όπου εργάστηκα για πολλά χρόνια. Παραδοσιακά, η δηµοσιογραφία είχε τη µορφή κειµένου, φωτογραφιών και βίντεο, κάτι που τελευταία έδωσε τη θέση του στο ψηφιακό βίντεο, µε ιλιγγιώδεις ρυθµούς.
Η µορφή µιας social ιστορίας που συγκεντρώνει όλα τα παραπάνω και πολλά περισσότερα, αποτελεί την πιο σύγχρονη µορφή «αφήγησης». Χτίζει αφηγηµατικές δοµές µέσω διακριτών και διαδοχικών θεµάτων που προσοµοιάζουν µια παράγραφο. Ένα social story χρησιµοποιεί rich media, διαδραστικά εργαλεία και social λειτουργικότητα, για να αξιοποιήσει στο έπακρο όσα προσφέρει η σηµερινή τεχνολογία.
Τα social stories σε ένα περιβάλλον smartphone πιστεύουµε πως είναι ανάµεσα στους αποτελεσµατικότερους τρόπους µετάδοσης ενός µηνύµατος στο σύγχρονο, διαρκώς δικτυωµένο και εν κινήσει κοινό. Το StoriYa αξιοποιεί τα social stories παντού, όχι µόνο στα social media, αφού πλέον η εκδοχή αυτή εµφανίζεται στα mobile website των εκδοτών περιεχοµένου. Πώς; Μέσω των circles carousel, που θα αναγνωρίσετε και από το Instagram ή squares carousel όπως του Facebook αλλά και µια “In-read” εκδοχή που ανοίγει και γίνεται ορατή στο µέσο µιας ιστοσελίδας.
Πρόσφατα, τα Twitter και LinkedIn παρουσίασαν επίσης Stories, ακολουθώντας τα Snapchat, Instagram, Facebook και YouTube. Τα stories αυξάνονται 15 φορές πιο γρήγορα σε σχέση µε το feed based sharing, µε πάνω από 1,6 δισ. χρήστες στα social. Πώς θα συµβάλει σε αυτό το StoriYa;
Το γεγονός ότι τα Stories γίνονται ολοένα και πιο δηµοφιλή, αποτελεί από µόνο του την «επισφράγιση» αποτελεσµατικότητας του concept πίσω από το StoriYa. Σηµειώστε όµως κάτι σηµαντικό: όλες οι εφαρµογές που παραθέσατε αφορούν στα social media, και όντως αυτό υπήρξε το συνολικό άθροισµα της αξιοποίησής τους. Έως ότου βγήκαµε εµείς στο προσκήνιο. Η θεµελιώδης ιδέα του StoriYa, η ζωντανή αφηγηµατική µας δοµή, είναι ότι δεν υπάρχει λόγος να ενσωµατώνονται τα social stories αποκλειστικά και µόνο στα social media. Τα social stories ταιριάζουν στα social media. Οµοίως, ταιριάζουν σε περιβάλλοντα που προσφέρουν µια δυναµική, καθηλωτική, αποδοτική οπτική και mobile-friendly εµπειρία περιεχοµένου. Πολλά premium brands είναι εξαιρετικά ενεργά, ειδικά στο Instagram, και πολλά δηµιουργούν υπέροχες ιστορίες, τις οποίες αποθηκεύουν στα “highlights”, που είναι κατ’ ουσία «αρχεία» ιστοριών. Αυτό κάνει το CNN, το New York Times, το Τhe Guardian, το Reuters και το παλιό µου «σπίτι», το Associated Press. Οι ιστορίες αυτές στοχεύουν στην αύξηση του traffic στα sites. Αλλά είναι ολοένα και περισσότερο αυτόνοµα έργα δηµοσιογραφίας που θα ήταν το ίδιο χρήσιµα στα mobile sites των Publishers. Για την ακρίβεια, θα ήταν πολύ πιο χρήσιµα, καθώς θα τα έβλεπαν αναµφίβολα πολύ περισσότερα άτοµα. Εµείς είµαστε οι πρώτοι που φέραµε το µοντέλο αυτό στο open web, και έως σήµερα παραµένουµε το µόνο «προϊόν» που είναι πλήρως λειτουργικό, επιτρέποντας την ενσωµάτωση σε αυτό των social channels.

Mε ποιον τρόπο θα επωφεληθούν οι Publishers σε επίπεδο περιεχοµένου και monetization από το StoriYa;
Έχοντας περιεχόµενο StoriYa στο site τους, οι Publishers µπορούν να αυξήσουν γεωµετρικά το user engagement, τα pageviews και το χρόνο παραµονής και να µειώσουν το bounce rate.
Αν ένα site είναι ελκυστικό και καλαίσθητο, το περιεχόµενο αποδίδει περισσότερο. Υπάρχει ένα εξαίρετο mix εργαλείων που παρέχουµε για να πετύχουµε τόσο µεγάλα επίπεδα engagement. To StoriYa µπορεί να εισάγει (αυτόµατα ή χειροκίνητα) τα Instagram stories ενός Publisher, το περιεχόµενό του ή άλλες πηγές από τα Twitter και Pinterest. Μπορεί κανείς να φορτώσει κάθετα βίντεο και φωτογραφίες, συνοδευτικά κείµενα, έρευνες και κουίζ που θα ενεργοποιήσουν αντιδράσεις και shares, να προκαθορίσει feeds προτεινόµενων άρθρων βάσει συγκεκριµένων θεµάτων ή κατηγοριών - π.χ. ένα celebrity ή µια συγκεκριµένη αθλητική οµάδα κ.λπ. Το StoriYa είναι για ένα site µια «τονωτική ένεση», µε τόσες επιλογές που διατηρούν ζωντανό το recirculation των χρηστών.
Σχετικά µε το monetization, το StoriYa είναι η ιδανική λύση για publishers που έχουν βιώσει την εµπειρία απώλειας διαφηµιστικών εσόδων από το «χωνί» των social media. Εµείς µπορούµε να παρέχουµε ακριβώς αυτό το νέο είδος καµπάνιας, των Stories, που τώρα απολαµβάνουν αποκλειστικά τα social media, ώστε οι ίδιοι οι publishers να µπορέσουν να δηµιουργήσουν sponsored stories και άρα νέες πηγές εσόδου.
Ποια είναι η θέση των brands µέσα σε όλο αυτό; Παρατηρούµε ότι επενδύονται µεγάλα budget σε αυτήν τη µορφή, που περιλαµβάνει βίντεο και posts.
Η αλήθεια είναι ότι τα brands έχουν λατρέψει αυτό το µοντέλο, για να επιτύχουν το επιθυµητό engagement. Επενδύουν χρηµατικά αλλά και «δηµιουργικά» - µε µια δηµιουργικότητα που αξιοποιεί στο έπακρο τις δυνατότητες των Stories. Ναι, τα social media παρέχουν µια πηγή κοινού, όµως το ίδιο ισχύει και για τα sites, τα περισσότερα εκ των οποίων επενδύουν σε καλό περιεχόµενο. Βλέπουµε, λοιπόν, τα brands να επαναπροσδιορίζουν τις διαφηµιστικές δαπάνες τους, κινούµενα προς το StoriYa.
Προσφέρουµε ένα εύχρηστο dashboard, που επιτρέπει το χτίσιµο του δηµιουργικού µε πολλαπλά βίντεο, φωτογραφίες ή άλλα δηµιουργικά στοιχεία. Αυτό επιτρέπει σε κάποιον να καθορίσει µε «χειρουργική» ακρίβεια την κάθε καµπάνια. Η διαφήµιση ενσωµατώνεται στην εµπειρία του χρήστη µε διαφορετικούς τρόπους, σε διαφορετικά µέρη. Με την υπηρεσία Inread, η καµπάνια µπορεί να εµφανιστεί πρώτη, µε αυτόµατο τρόπο, µέσα στη σελίδα. Συνεπώς, φέρνει πάντα αποτελέσµατα.
Επιπλέον, ενεργοποιούµε blacklists, συµµόρφωση µε GDPR και ό,τι σχετίζεται µε το brand safety.
Ποια είναι τα επόµενα σχέδιά σας µε το StoriYa στην Ελλάδα και παγκοσµίως;
Θα µου επιτρέψετε να είµαι φειδωλός στις δηλώσεις µου. Μπορώ όµως να πω ότι έχουµε ήδη ενσωµατώσει το StoriYa σε δεκάδες sites σε Ευρώπη, Λατινική Αµερική και Μέση Ανατολή. Τα πλάνα µας περιλαµβάνουν µεγάλο και παγκόσµιο εύρος αξιοποίησης του StoriYa. Στην Ιταλία µόλις προσθέσαµε το Corriere Dello Sport, στη Λατινική Αµερική το sports site Bolavip, ενώ στην Ελλάδα είµαστε ήδη σε αρκετά sites, τη στιγµή που µόλις ξεκινούµε το λανσάρισµά µας.
Σύντοµα θα µπορέσουµε να ανακοινώσουµε κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες συνεργασίες. Φυσικά, δεν σταµατάµε ποτέ να βελτιώνουµε το StoriYa. Είναι σπάνιο να δηµιουργεί κάποιος µια τόσο καινοτόµο υπηρεσία, οπότε -πάντα µε την ταπεινότητα που µας διακρίνει- επιτρέπουµε στον εαυτό µας να είµαστε υπερήφανοι για το StoriYa.
* Η Fast River, εκπρόσωπος της EngageYa στην Ελλάδα και Κύπρο, παρουσιάζει το StoriYa µέσω webinars για Brands στις 16 Φεβρουαρίου.
