To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

YouTube: Συμβολή με 490.000 θέσεις εργασίας και 55 δισ. δολάρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ το 2024

YouTube: Συμβολή με 490.000 θέσεις εργασίας και 55 δισ. δολάρια στο ΑΕΠ των ΗΠΑ το 2024

Η οικονομία των δημιουργών περιεχομένου εξελίσσεται σήμερα σε έναν από τους πιο δυναμικούς τομείς της αμερικανικής οικονομίας. Αυτό επιβεβαιώνει η έκθεση που δημοσίευσε την Τρίτη 10/6 το YouTube, βασισμένη σε έρευνα της Oxford Economics, η οποία αποκαλύπτει ότι το δημιουργικό οικοσύστημα της πλατφόρμας συνεισέφερε πάνω από 55 δισεκατομμύρια δολάρια στο ΑΕΠ των Ηνωμένων Πολιτειών για το 2024, υποστηρίζοντας περισσότερες από 490.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης.

Το YouTube όμως δεν αναφέρεται μόνο στους δημιουργούς περιεχομένου όταν μιλά για το οικοσύστημά του. Περιλαμβάνει επίσης μοντέρ, βοηθούς παραγωγής, δημοσιογράφους και πλήθος επαγγελματιών που εργάζονται για εταιρείες οι οποίες εξυπηρετούν δημιουργούς, όπως οι Patreon, Spotter και Linktree. Πρόκειται για ένα δίκτυο επαγγελμάτων που, άλλοτε στο περιθώριο, σήμερα αποτελούν τη ραχοκοκαλιά μιας νέας ψηφιακής οικονομίας.

Η σύγκριση με τα στοιχεία του 2022 είναι αποκαλυπτική δεδομένου πως εκείνη τη χρονιά, η συμβολή της πλατφόρμας στην οικονομία των ΗΠΑ ανερχόταν σε 35 δισ. δολάρια και 390.000 θέσεις εργασίας. Μέσα σε μόλις δύο χρόνια, οι αριθμοί αυτοί αυξήθηκαν κατά 20 δισ. δολάρια και 100.000 θέσεις αντίστοιχα, γεγονός εντυπωσιακό, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς ότι η χρηματοδότηση από επιχειρηματικά κεφάλαια έχει μειωθεί σημαντικά από την εποχή της άνθησης των επενδύσεων πριν τέσσερα χρόνια.

Η επιτυχία του YouTube στηρίζεται εν μέρει στο σταθερό και προσοδοφόρο μοντέλο εσόδων που προσφέρει στους δημιουργούς του. Όσοι συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Συνεργατών έχουν πρόσβαση στο 55% των διαφημιστικών εσόδων. Ακόμη και δημιουργοί μεσαίας κατηγορίας μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά εισοδήματα, φτάνοντας πολλές φορές τις αρκετές χιλιάδες δολάρια μηνιαίως. Αντιθέτως, άλλες πλατφόρμες όπως το TikTok και το YouTube Shorts δεν έχουν ακόμη βρει έναν αποτελεσματικό τρόπο να διανέμουν δίκαια τα διαφημιστικά κέρδη για τα σύντομα βίντεο.

TAGS: YouTube