To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Ericsson: Έκθεση για τις τάσεις τηλεθέασης

Ericsson: Έκθεση για τις τάσεις τηλεθέασης
Ericsson: Έκθεση για τις τάσεις τηλεθέασης

Η συγκεκριμένη είναι η τέταρτη ετήσια έκθεση που εστιάζει στις συνήθειες των καταναλωτών στον τομέα της τηλεόρασης. Ανάμεσα στα νέα ευρήματα, το 72% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για να παρακολουθήσουν βίντεο τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση και το 42% εξ αυτών το κάνουν εκτός σπιτιού. Επίσης, το 75% των ερωτηθέντων χρησιμοποιεί παράλληλα και κινητές συσκευές ενώ παρακολουθεί τηλεόραση.

Μια άλλη νέα τάση είναι ότι οι άνθρωποι συνεχίζουν την παρακολούθηση συγκεκριμένου περιεχομένου σε διάφορα μέρη και διάφορες χρονικές στιγμές. Το Ericsson ConsumerLab αποκαλεί αυτή τη νέα συνήθεια “place-shifted viewing”. Επιπλέον, το 41% των ερωτηθέντων ηλικίας 65-69 ετών παρακολουθούν on-demand ή αποθηκευμένα-εγγεγραμμένα βίντεο περισσότερο από μία φορά την εβδομάδα.

Ο Anders Erlandsson, Ερευνητής στο Ericsson ConsumerLab, δήλωσε σχετικά: «Όταν η βιομηχανία της τηλεόρασης άρχισε να μιλάει για την κινητή τηλεόραση, όλοι υπέθεσαν ότι επρόκειτο να αποτελείται κυρίως από επαγγελματικά βίντεο μικρότερης διάρκειας. Βλέπουμε τώρα μια πολύ ενδιαφέρουσα τροπή σε αυτή την ιστορία. Οι άνθρωποι πράγματι παρακολουθούν βίντεο για μικρότερα χρονικά διαστήματα, αλλά δημιουργούν τα βίντεο κλιπ μόνοι τους, διακόπτοντας και συνεχίζοντας τη θέαση πλήρους διάρκειας τηλεοπτικών εκπομπών και ταινιών όποτε τους βολεύει».

Για να συνεχίσει: «Παρατηρούμε επίσης ένα συνεχή επαναπροσδιορισμό της τηλεόρασης και του βίντεο από πλευράς καταναλωτών. Δεδομένου ότι το 82% των ατόμων χρησιμοποιούν το YouTube και άλλες παρόμοιες υπηρεσίες τουλάχιστον σε μηνιαία βάση, αναρωτηθήκαμε εάν π.χ. η παρακολούθηση σε απευθείας σύνδεση μιας συνταγής μαγειρικής προσμετράται ως «παρακολούθηση τηλεόρασης» ή απλά «λήψη οδηγιών».

Πράγματι, περισσότερα από τα μισά άτομα που απάντησαν, δήλωσαν ότι ο υπολογιστής τους και η σύνδεση στο διαδίκτυο αποτελούν αναπόσπαστο μέρος των τηλεοπτικών τους συνηθειών και της κατανάλωσης βίντεο. Αυτά τα εργαλεία επιτρέπουν στους τηλεθεατές να επιλέξουν και να αναμείξουν τι, πώς, και πότε το παρακολουθούν – όπως θα επέλεγαν το μενού σε ένα εστιατόριο.

Ο Erlandsson πρόσθεσε: «Οι προσπάθειες της εταιρείας έχουν ήδη ξεκινήσει ώστε να γίνει ο πρώτος εύχρηστος, «à la carte» πάροχος τηλεόρασης που θα ανταποκριθεί στις ανάγκες των καταναλωτών για παρακολούθηση τηλεόρασης και βίντεο. Εξάλλου, οι καταναλωτές κατατάσσουν την à la carte πρόσβαση ως το πέμπτο πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της εμπειρίας θέασης».

Όλοι οι τρόποι παρακολούθησης πολυμέσων είναι σημαντικοί και κανένας δεν διαφαίνεται ως ξεκάθαρος νικητής μεταξύ των καταναλωτών. «Στο παρελθόν, έχουμε δει την ταχεία ανάπτυξη στην προβολή on-demand. Τώρα βλέπουμε αυτή την τάση να εξασθενεί ελαφρώς, παραμένει ωστόσο ιδιαίτερα αυξητική μεταξύ των ατόμων ηλικίας 55-59 ετών, με μια αύξηση 18% σε on-demand εβδομαδιαίες προβολές σε σχέση με το 2011».

Ως γενικό συμπέρασμα, δεν έχει φτάσει ακόμη η στιγμή να αποχαιρετήσουμε την κλασική τηλεθέαση. «Η παραδοσιακή τηλεόραση εξακολουθεί να διατηρεί ένα σημαντικό ρόλο στις συνήθειες των καταναλωτών και δεν παρατηρείται καμία μείωση στη συχνότητα χρήσης της. Για παράδειγμα, το 36% των ερωτηθέντων πιστεύουν ότι η παρακολούθηση ζωντανών αθλητικών γεγονότων είναι ένα πολύ σημαντικό μέρος των τηλεοπτικών τους συνηθειών», είπε ο Erlandsson.

Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα διεξήχθη στη Βραζιλία, τον Καναδά, τη Χιλή, την Κίνα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, το Μεξικό, τη Ρωσία, τη Νότια Κορέα, την Ισπανία, τη Σουηδία, την Ταϊβάν, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ. Σε κάθε χώρα, πραγματοποιήθηκαν 30 οικιακές συνεντεύξεις σε τέσσερις μεγάλες πόλεις και 15.000 online συνεντεύξεις σε χρήστες ευρυζωνικών συνδέσεων. Το Ericsson ConsumerLab μελετά ανθρώπινες αξίες και συμπεριφορές, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου που οι άνθρωποι ενεργούν και σκέφτονται για προϊόντα και υπηρεσίες ΤΠΕ. Η Ericsson χρησιμοποιεί την έρευνα αυτή ως οδηγό για νέα δικτυακά προϊόντα και υπηρεσίες ώστε να προσφέρει συνεχώς τις κατάλληλες λύσεις στους καταναλωτές.