To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES
Menu

Η επιρροή της κοινής γνώμης στην ΕΚΕ

Η επιρροή της κοινής γνώμης στην ΕΚΕ
Η επιρροή της κοινής γνώμης στην ΕΚΕ

Συγκεκριμένα, μόλις το 36% των επιχειρήσεων παγκοσμίως εφαρμόζουν «πράσινες» πρακτικές προστασίας του περιβάλλοντος, σημειώνοντας μείωση 40% σε σχέση με το 2008. Ωστόσο, οι επιχειρήσεις εξακολουθούν να επικεντρώνονται σε οφέλη που πηγάζουν από την εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) όπως η εδραίωση του brand, η εξασφάλιση εξειδικευμένων στελεχών και η ανάπτυξη νέων εργασιών.

Παγκοσμίως, το 56% των επιχειρήσεων αναφέρουν την κοινή γνώμη/εδραίωση του brand και την πρόσληψη/διατήρηση προσωπικού ως βασικούς λόγους υιοθέτησης πρακτικών ΕΚΕ (μαζί με τη διαχείριση του κόστους), τονίζοντας τη σημασία της κοινής γνώμης στη χάραξη πολιτικών ΕΚΕ για τις επιχειρήσεις.

\"\"

Στην Ελλάδα, οι λόγοι που οδηγούσαν (2008) και οδηγούν (2011) τις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν πιο ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές έχουν αλλάξει τα τελευταία χρόνια, και έχουν διαφοροποιηθεί σε σχέση με την παγκόσμια τάση. Στον παρακάτω πίνακα, τα παραπάνω αποτυπώνονται ποσοστιαία:

Ελλάδα Διαχ. κόστους Κοινή γνώμη/Εδραίωση brand Ενημ. επενδυτών Προστ. περιβάλλοντος Πρόσληψη/Διατήρ. προσωπικού Φορολ. ελαφρύνσεις Κυβερν. πιέσεις
2011 19,1 15,1 10,5 11,1 11,6 18,1 14,5
2008 14 20,1 13,7 11,6 17,4 14,9 8,3
Διαφορά 5,1 -5 -3,2 -0,5 -5,8 3,2 6,2

Καθώς οι επιχειρήσεις στις αναπτυγμένες αγορές συνεχίζουν την αργή τους ανάπτυξη, οι επιχειρήσεις στις αναπτυσσόμενες οικονομίες φαίνονται περισσότερο ανήσυχες για τη μείωση των επιπτώσεών τους στο περιβάλλον: 60% των επιχειρήσεων στις BRIC (Brazil, Russia, India, China) και 59% στις ASEAN (Asian Nations) αναφέρουν την επιθυμία να «σώσουν τον πλανήτη» ως κινητήρια δύναμη προς την εφαρμογή πιο ηθικών επιχειρηματικών πρακτικών, σε σύγκριση με μόλις 30% στην ΕΕ και 16% στη Βόρεια Αμερική.

Ο Ed Nusbaum, CEO της Grant Thornton International, σχολιάζει: \"Σε μια όλο και πιο πολυπληθή και δυναμική παγκόσμια αγορά, οι επιχειρήσεις αποκτούν όλο και μεγαλύτερη επίγνωση ότι η υιοθέτηση μίας προνοητικής προσέγγισης για θέματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μπορεί να τους βοηθήσει να διαμορφώσουν θετικότερα τις αντιλήψεις των εργαζομένων τους, των καταναλωτών και των ενδεχόμενων εταίρων. Επιπλέον, δεδομένου ότι οι επιχειρήσεις –και δη οι καταναλωτές- στις αναπτυγμένες οικονομίες αντιμετωπίζουν δυσμενείς επιπτώσεις από την οικονομική κρίση, οι αλτρουιστικές ανησυχίες για το περιβάλλον δεν αποτελούν προτεραιότητα. Οι επιχειρήσεις επικεντρώνονται σε πιο βασικά ζητήματα και οι καταναλωτές αναζητούν τρόπους να αξιοποιήσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα μειωμένα τους εισοδήματα. Κατ’ επέκταση, οι επιχειρήσεις σε αναπτυσσόμενες αγορές είναι εκείνες που εμφανίζονται περισσότερο έτοιμες να εφαρμόσουν πολιτικές ΕΚΕ\".

Η έρευνα αποκάλυψε επίσης κάποια πόλωση σχετικά με το θέμα της χρηματοοικονομικής αναφοράς των πρακτικών της ΕΚΕ: το 25% των επιχειρήσεων παγκοσμίως παρέχουν πληροφορίες για τις δραστηριότητες ΕΚΕ, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό είναι (κατά ΜΟ) 53% στη Λατινική Αμερική, 41% στις χώρες BRIC, 17% στη Βόρεια Αμερική και 18% στις χώρες της G7. Συγκεκριμένα, οι επιχειρήσεις είναι διχασμένες ως προς το κατά πόσον η αναφορά δραστηριοτήτων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο της χρηματοοικονομικής αναφοράς: 44% των ερωτηθέντων συμφωνούν ότι κάτι τέτοιο αποτελεί βέλτιστη πρακτική, 40% διαφωνούν, και 16% των ερωτηθέντων είναι αβέβαιοι. 

Στην Ελλάδα, το 41% των επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα παρέχουν ήδη πληροφορίες για τις δραστηριότητες ΕΚΕ, ενώ 62% πιστεύουν ότι η αναφορά δραστηριοτήτων ΕΚΕ θα πρέπει να ενταχθεί στο πλαίσιο της χρηματοοικονομικής αναφοράς.

Ο Ed Nusbaum δήλωσε πως: «Όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να εξετάσουν προσεκτικά τα δυνητικά εμπορικά οφέλη από την χρηματοοικονομική αναφορά των δραστηριοτήτων ΕΚΕ. Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα υπάρχει για εκείνες τις επιχειρήσεις που αναλαμβάνουν την εφαρμογή κοινωνικά υπεύθυνων και διάφανων πρακτικών, και αξιοποιούν αυτήν την ευκαιρία με στόχο την προσέλκυση και διατήρηση εξειδικευμένων στελεχών, την εδραίωση του brand και την ανάπτυξη νέων εργασιών με πολυεθνικές εταιρίες, οι οποίες επιζητούν προμηθευτές που υιοθετούν αυστηρές ΕΚΕ πολιτικές».