To site χρησιμοποιεί cookies. Επιλέγοντας “Αποδοχή”, σημαίνει ότι συμφωνείτε με την χρήση των cookies όπως αναγράφεται στους όρους πολιτικής.
ΑΠΟΔΟΧΗ COOKIES

Άννα Καραδηµητρίου: Με τη YouGov φέρνουμε την έρευνα στην Ελλάδα σε ένα νέο σύγχρονο επίπεδο

Άννα Καραδηµητρίου: Με τη YouGov φέρνουμε  την έρευνα στην Ελλάδα σε ένα νέο σύγχρονο επίπεδο

Η  Άννα Καραδηµητρίου, MSc., CCXP, αντιπρόεδρος Focus Bari, Head of CX & Innovation και YouGov Project Leader, µας µιλάει για τη συνεργασία της εταιρείας µε τη YouGov, την απαισιοδοξία που φαίνονται να βιώνουν οι  Έλληνες λόγω της πανδηµίας και του lockdown, αλλά και τις αλλαγές που καταγράφονται όσον αφορά την κατανάλωση media.

Συνέντευξη στον
∆ΗΜΗΤΡΗ ΤΣΟΥΚΑΛΑ

Η Focus Bari έχει ξεκινήσει από τον Ιούλιο τη στρατηγική της συνεργασία µε τη YouGov σαν affiliate partner της στην Ελλάδα. Μπορείτε να µας «συστήσετε» τη YouGov, αλλά και να µας παρουσιάσετε συνοπτικά τι ακριβώς περιλαµβάνει η συνεργασία;

Από τις αρχές του 2020, µας πλησίασε η YouGov και µας ζήτησε να συνεργαστούµε σε βάση Affiliate Partnership και να εισαγάγουµε τα βασικά της προϊόντα στην ελληνική αγορά. Η YouGov ιδρύθηκε το 2000 και εξειδικεύθηκε από την αρχή στις online έρευνες. Μέσα σε 20 χρόνια εξελίχθηκε στην ταχύτερα αναπτυσσόµενη εταιρεία online surveys & data analytics, µε παρουσία σε 44 χώρες και online panel που αγγίζει τα 10 εκατοµµύρια άτοµα παγκοσµίως. Βασικές κοινές αξίες στη φιλοσοφία µας είναι το connectivity, η σύνδεση οργανισµών και πολιτών µε διαδραστικό τρόπο, η διάχυση αποτελεσµάτων ερευνών στα κέντρα λήψης αποφάσεων σε πληθώρα κλάδων και τοµέων, και η ανάπτυξη συνδροµητικών εργαλείων.

Τι νέο µπορεί να προσφέρει πλέον η Focus-Bari µέσα από αυτήν τη συνεργασία στους πελάτες της;

Κατ’ αρχήν, η σύνδεση της εταιρείας µας µε ένα διεθνές δίκτυο όπως αυτό της YouGov, µας προσφέρει την πρόσβαση σε τεχνογνωσία και µελέτες που γίνονται σε παγκόσµιο επίπεδο, ώστε να µπορούµε να απεικονίζουµε την ελληνική κοινή γνώµη σε σύγκριση µε εκείνη των άλλων χωρών, πράγµα που διευρύνει την οπτική και τη γνώση του ελληνικού κοινού, αλλά και των Μέσων που φιλοξενούν αυτά τα ευρήµατα. Παράλληλα, δίνει την ευκαιρία στις ελληνικές επιχειρήσεις και στα στελέχη τους να έχουν αντίστοιχη οπτική για το γίγνεσθαι της χώρας και της αγοράς τους σε πολύ ευρύτερο πλαίσιο.

Το πιο σηµαντικό νέο είναι ότι µέσα από τη συνεργασία µας µε τη YouGov, λανσάρουµε στην Ελλάδα δύο από τα πολύ βασικά και διεθνώς δηµοφιλή «εργαλεία», το Brandindex και το Profiles.

Το Brandindex είναι ένα συνδροµητικό brand tracking εργαλείο που ανανεώνεται καθηµερινά και εξετάζει όλες εκείνες τις παραµέτρους που απαρτίζουν το «brand health & equity», µε καταγραφή 16 «παραµέτρων-κλειδιών» που ο κάθε marketer θέλει να γνωρίζει. Ξεκίνησε να διεξάγεται στην Ελλάδα τον Σεπτέµβριο του 2020, καλύπτοντας 2 βασικούς κλάδους: financial services & Retail.

Το Profiles, το οποίο επίσης θα λανσαριστεί το 2021, είναι ένα συνδροµητικό εργαλείο planning που σε βοηθά να εντοπίσεις και να περιγράψεις το κοινό σου µε χαρακτηριστικά personas και να δεις πώς µπορείς να το στοχεύσεις καλύτερα. Αυτό το επιτυγχάνει γιατί συνδέει τα δεδοµένα του brand tracking µε ένα µεγάλο εύρος πληροφοριών profiling, όπως συνήθειες κατανάλωσης µέσων, στοιχεία προσωπικότητας & lifestyle, στάσεις κ.λπ.

Μέσα από το συνδυασµό και των δύο, µπορούµε να πούµε µε σιγουριά ότι προσφέρουµε σε κάθε επιχείρηση ένα πλήρες εργαλείο, που επιτρέπει την κατάλληλη στόχευση, κατάστρωση στρατηγικού και τακτικού πλάνου για κάθε µάρκα, καθώς και συστηµατική αξιολόγηση και αναθεώρηση όλων των κινήσεών της. Με µια συνοπτική απεικόνιση, µπορούµε να δούµε µε πόσο ολοκληρωµένο τρόπο λειτουργούν αυτά τα δύο εργαλεία. 


Εκείνο που επίσης ξεχωρίζει τα νέα προϊόντα µας µέσω της συνεργασίας µε τη YouGov, είναι ότι παρέχονται µέσω web - based portal, που δίνουν τη δυνατότητα στο χρήστη να κάνει εύκολα slice & dice των πληροφοριών ανάλογα µε τις εκάστοτε ανάγκες του, αλλά και τη δηµιουργία dashboard, που του επιτρέπουν να σχεδιάσει custom reports ανάλογα µε το προφίλ των παραληπτών τους. Γι’ αυτό, ήδη από τις πρώτες παρουσιάσεις µας σε διαφηµιζόµενους, έχουµε ενθουσιώδη υποδοχή και επιτυχία. Αυτός είναι και ο λόγος που, µέσω αυτής της συνεργασίας, µπορούµε να πούµε ότι φέρνουµε την έρευνα στην Ελλάδα σε ένα νέο σύγχρονο επίπεδο!

Στο πλαίσιο της συνεργασίας παρουσιάσατε και µια έρευνα για τη συµπεριφορά των Ελλήνων στην περίοδο της πανδηµίας και του πρώτου lockdown. Ποια ήταν τα βασικά ευρήµατα και πώς συγκρίνονται µε τα διεθνή στοιχεία που έχετε στη διάθεσή σας µέσω της συνεργασίας µε τη ΥοuGov;

Αυτό που είδαµε στην πρώτη έρευνα του καλοκαιριού ήταν πως η Ελλάδα βρισκόταν τότε ανάµεσα στις χώρες που αισθάνονταν ότι τα πράγµατα «πηγαίνουν χειρότερα», καθώς είχαν ήδη προηγηθεί οι µήνες της  Άνοιξης που λειτουργήσαµε εντελώς προστατευµένα και παρουσιάζαµε διεθνές προβάδισµα. Αντίθετα, η Ιταλία, που είχε ήδη περάσει την πολύ άσχηµη φάση της, το καλοκαίρι βρισκόταν σε περίοδο βελτίωσης.


Από την άλλη µεριά, είδαµε ότι οι περισσότερες χώρες της Ευρώπης προέβλεπαν οικονοµική ύφεση και κρίση για τους επόµενους 12 µήνες, σε σύγκριση µε την Κίνα, που, εύλογα, προέβλεπε βελτίωση στην οικονοµική κατάσταση της χώρας σε 12 µήνες.



Επίσης, πρόσφατα προχωρήσατε και µια δεύτερη έρευνα για την περίοδο πριν το δεύτερο lockdown, που βιώνουµε σήµερα. Ποιες οµοιότητες και ποιες διαφορές καταγράφονται;

Τον Σεπτέµβριο, και µε µια χιουµοριστική διάθεση, συµπεριλάβαµε στην έρευνά µας µια ερώτηση που υλοποιήθηκε σε αντίστοιχη έρευνα της YouGov στην Αγγλία και εξέτασε σε ποιες περιστάσεις οι δύο λαοί θα πήγαιναν φορώντας µάσκα ή θα πήγαιναν χωρίς µάσκα. Τα αποτελέσµατα καθρεφτίζουν απόλυτα κάποιες πτυχές ιδιοσυγκρασίας µεταξύ των δύο λαών.


 Όπως φαίνεται, λοιπόν, από τη δεύτερη αυτή έρευνα, οι  Έλληνες βιώνουν έντονα αρνητικά συναισθήµατα αβεβαιότητας, ανασφάλειας, άγχους. Κατά τη γνώµη σας τι θα πρέπει να σηµαίνει αυτό για marketers και διαφηµιστές; Πού θα πρέπει να τους στρέψει να εστιάσουν αυτή η πραγµατικότητα;

Σε ένα τέτοιο κλίµα, η θέση των οργανισµών θα πρέπει να είναι τέτοια, τόσο επικοινωνιακά, όσο και στην πράξη, που να προσφέρει στους ανθρώπους αίσθηση ασφάλειας, προστασίας υγείας και υποστήριξης. Αυτές τις στιγµές, οι µεγάλοι οργανισµοί έρχονται να κρατήσουν τον κόσµο ως θεµέλιοι πυλώνες όχι µόνο της οικονοµίας, αλλά και της κοινωνίας, προσφέροντας ουσιαστικό έργο µέχρι να πάµε όλοι µαζί στην επόµενη µέρα.

Όσον αφορά την κατανάλωση media, πώς έχουν αλλάξει οι συνήθειες των Eλλήνων λόγω της πανδηµίας; Πού αφιερώνουν περισσότερο το χρόνο τους;

Η τάση για περισσότερη κατανάλωση Μέσων ηλεκτρονικά είναι κάτι που έχει ήδη σηµειώσει ταχύρρυθµη άνοδο και η εξέλιξή της από τον περασµένο Μάρτιο ήταν ακόµα µεγαλύτερη: η χρήση internet άρα και digital media έχει φτάσει στα δύο τρίτα, ακόµα και στην ηλικία των 65-74 χρόνων! Τόσο κατά τη διάρκεια του lockdown όσο και γενικότερα, οι  Έλληνες καταναλωτές επιλέγουν πλέον τα ηλεκτρονικά Μέσα και τα Social Media για την ενηµέρωση και την ψυχαγωγία τους. Ακόµη, ιδιαίτερη ανάπτυξη έχει η συνδροµητική τηλεόραση, που σήµερα, σύµφωνα µε τα στοιχεία της Focus on Tech Life, έχει φτάσει στο 47%, ενώ η κλασική τηλεόραση παραµένει δηµοφιλής, κυρίως στις µεγαλύτερες ηλικίες.

Ποια είναι τα επόµενα βήµατα όσον αφορά την εξέλιξη της συνεργασίας της Focus-Bari µε την YouGov; Υπάρχουν κάποια προγραµµατισµένα βήµατα;

Τα επόµενά µας βήµατα είναι να συνεχίσουµε συστηµατικά τις έρευνες κοινής γνώµης µε δυνατότητα συγκριτικών αποτελεσµάτων µε άλλες χώρες, ενώ στα βασικά προϊόντα Brandindex και Profiles είναι να τα εµπλουτίσουµε µε επέκταση σε περισσότερους κλάδους και πληροφορίες. Από εκεί και πέρα, το portfolio προϊόντων της YouGov είναι εξαιρετικά µεγάλο και περιλαµβάνει λύσεις real time, εργαλεία omnibus ακόµα και µοντέλα παρακολούθησης digital engagement καταναλωτών που έχουν αναπτυχθεί σε χώρες όπως η Αµερική.

Ως Affiliate Partners της YouGov και αποκλειστικοί αντιπρόσωποι των προϊόντων της, είµαστε εδώ για να συζητήσουµε οποιαδήποτε λύση ταιριάζει και προσφέρει προστιθέµενη αξία στους οργανισµούς και τις µάρκες των πελατών µας.

TAGS: YouGov