Best Global Brands 2022: Στην κορυφή η Apple για 10η συνεχή χρονιά
Ειδικότερα:
- Η Apple διατηρεί την πρώτη θέση καθώς η κατάταξη των κορυφαίων 100 brands ξεπερνώντας τα 3 τρισεκατομμύρια δολάρια για πρώτη φορά - αύξηση 16% από το 2021
- Η Airbnb (#54), η Red Bull (#64) και η Xiaomi (#84) αποτελούν τους νεοεισερχόμενους για το 2022
- Η Microsoft (#2), η Tesla (#12) και η Chanel (#22) έχουν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε ετήσια βάση. Παρά τη συνεχιζόμενη ανάπτυξη της Tesla, δεν μπόρεσε να επαναλάβει την κατά 184% αύξηση στην αξία της επωνυμίας που σημείωσε το 2021.
- Η Nike (#10) μπαίνει για πρώτη φορά στο top 10, ξεπερνώντας τα McDonald's (#11)
- Το Instagram (#16) ξεπερνά το Facebook (#17) ως το πιο πολύτιμο brand της Meta
- Οι 10 κορυφαίες επωνυμίες αποτελούν το 53% της συνολικής αξίας του πίνακα
- Ποσοτικά δεδομένα για το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση (ESG) ενσωματώθηκαν στη μεθοδολογία Best Global Brands για πρώτη φορά
Top 10
Με αύξηση 18% στην αξία του brand, η Apple (482.215 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) παρέμεινε στην κορυφή του πίνακα. Ακολουθεί η Microsoft (278.288 εκατ. δολάρια), η οποία ξεπέρασε την Amazon (274.819 εκατ. δολάρια) στην δεύτερη θέση στην κατάταξη. Η Google (251.751 εκατομμύρια δολάρια) έχει διατηρήσει την τέταρτη θέση της.
Οι υπόλοιπες από τις 10 κορυφαίες εταιρείες είναι: Samsung #5 (87.689 εκατ. $), Toyota #6 (59.757 εκατ. $), Coca-Cola #7 (57.535 εκατ. $), Mercedes-Benz # 8 (56.103 εκατ. $), Disney #9 (50.325 εκατ. $) και η Nike #10 (50.289 εκατ. $) για πρώτη φορά.
Οι 10 κορυφαίες μάρκες αποτελούν το 53% της συνολικής αξίας ολόκληρου του πίνακα.
Η μέση αξία των brands έφτασε τα 3 τρισεκατομμύρια δολάρια για πρώτη φορά - αύξηση 16% από το 2021 (2.667.524 εκατομμύρια δολάρια).
Μια αύξηση 16% στη συνολική αξία των brands στην κατάταξη καταδεικνύει την αυξανόμενη συμβολή της επωνυμίας μιας εταιρείας στην οικονομική της επιτυχία. Ενώ οι χρηματοπιστωτικές αγορές έχουν παρουσιάσει σημαντικές διακυμάνσεις τα τελευταία χρόνια, η αξία των ισχυρότερων εμπορικών σημάτων του κόσμου γνωρίσει σταθερή αύξηση όσον αφορά την επιλογή τους από τους πελάτες, την αφοσίωση και τα περιθώρια κέρδους.
Βασικά συμπεράσματα
Οι ταχύτερα ανερχόμενοι το 2022 (όσον αφορά τη μεταβολή της αξίας της επωνυμίας, από έτος σε έτος) ξεπέρασαν σημαντικά τα brands με τη μεγαλύτερη πτώση σε τρεις παράγοντες ισχύος της επωνυμίας – Κατεύθυνση, Ευκινησία και Συμμετοχή.
Κατεύθυνση – αυτές οι επωνυμίες θέτουν μια σαφή κατεύθυνση, διασφαλίζοντας ότι ολόκληρος ο οργανισμός γνωρίζει πού πηγαίνουν και εργάζονται προς την ίδια φιλοδοξία.
Ευκινησία – οι επωνυμίες κινούνται γρήγορα, φέρνοντας νέα προϊόντα και υπηρεσίες στην αγορά και, όπου είναι απαραίτητο, προσαρμόζονται για την αντιμετώπιση των μεταβαλλόμενων αναγκών των πελατών.
Συμμετοχή – Συμπεριλαμβάνουν τους ανθρώπους στο ταξίδι του brand και τους κάνουν κομμάτι του.
Ο Chris Capossela, Executive Vice President και Chief Marketing Officer της Microsoft, δήλωσε: "Στη Microsoft, πιστεύουμε ότι η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει να ενδυναμώσει κάθε άτομο και κάθε οργανισμό στον πλανήτη να επιτύχει περισσότερα. Συνεχίζουμε να βοηθάμε τους πελάτες να μεταμορφωθούν ψηφιακά και να αξιοποιήσουν την τεχνολογία. Είμαστε ενθουσιασμένοι που μεγαλώνουμε με το κοινό μας πέρα από τα όρια του brand ως ένα πραγματικά πολύτιμο μέρος της ζωής τους».
Ο Gonzalo Brujó, Παγκόσμιος Διευθύνων Σύμβουλος της Interbrand, δήλωσε: «Καθώς ταξιδεύουμε σε αυτήν την περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας, οι πιο επιτυχημένες μάρκες θα συνεχίσουν να κάνουν ολοένα ισχυρότερες σχέσεις με τους καταναλωτές. Δεν αρκεί πλέον να έχουμε μια στατική προσφορά επιχειρήσεων και επωνυμίας. Επιτυχημένα brands ξέρουν πώς να αξιοποιήσουν τη νέα τεχνολογία για να δημιουργήσουν βελτιωμένες εμπειρίες για τους καταναλωτές και να γίνουν πραγματικά αναπόσπαστο μέρος της ζωής τους.»
