Το brand safety δεν είναι μόνο θέμα των διαφημιζομένων
Η ασφάλεια της επωνυμίας, ή αλλιώς brand safety στο περιβάλλον των ΜΜΕ αποτελεί κρίσιμο μέλημα τόσο για τους διαφημιζόμενους όσο και για τους δημιουργούς περιεχομένου. Περιλαμβάνει τα μέτρα και τις πρακτικές που εφαρμόζονται για να διασφαλιστεί ότι η φήμη ενός εμπορικού σήματος δεν διακυβεύεται όταν οι διαφημίσεις του εμφανίζονται σε διάφορα κανάλια. Σε μια εποχή όπου το περιεχόμενο δημιουργείται από τον οποιονδήποτε και φυσικά και από τους χρήστες των social media και τους κειμενογράφους του programmatic που διανέμεται από αλγορίθμους, ο κίνδυνος εμφάνισης διαφημίσεων μαζί με ακατάλληλο, αμφιλεγόμενο ή προσβλητικό περιεχόμενο είναι σημαντικός. Για να διατηρήσουν την ακεραιότητα του brand τους, οι εταιρείες χρησιμοποιούν μια σειρά εργαλείων και στρατηγικών, όπως φιλτράρισμα λέξεων-κλειδιά, κατηγοριοποίηση περιεχομένου και ανάλυση περιβάλλοντος για να προστατεύσουν την εικόνα τους και να διασφαλίσουν ότι τα μηνύματά τους ευθυγραμμίζονται με τις αξίες τους. Ο στόχος της ασφάλειας της μάρκας είναι να επιτύχει μια ισορροπία μεταξύ της προσέγγισης ενός ευρέος κοινού και της διατήρησης της ταυτότητας και της φήμης ενός brand σε ένα συνεχώς εξελισσόμενο τοπίο μέσων.
Η ασφάλεια της επωνυμίας σε πλατφόρμες που δημοσιεύουν περιεχόμενο που τροφοδοτείται από AI εισάγει ένα νέο επίπεδο πολυπλοκότητας σε ένα ήδη δύσκολο τοπίο. Καθώς οι αλγόριθμοι τεχνητής νοημοσύνης διαδραματίζουν όλο και πιο σημαντικό ρόλο στη δημιουργία και τη σύσταση περιεχομένου, ο κίνδυνος ακούσιας εμφάνισης brands δίπλα σε ακατάλληλο ή επιβλαβές υλικό προκαλεί μια πιεστική ανησυχία. Οι πλατφόρμες περιεχομένου που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην εφαρμογή ισχυρών, προσαρμόσιμων μέτρων brand safety. Αυτά τα μέτρα συχνά περιλαμβάνουν συνεχή παρακολούθηση, ολοκληρωμένη κατηγοριοποίηση περιεχομένου και ανάλυση σε πραγματικό χρόνο, για να διασφαλιστεί ότι οι διαφημίσεις και το περιεχόμενο ευθυγραμμίζονται με τις αξίες της επωνυμίας και δεν εμφανίζονται σε επιβλαβή περιβάλλοντα. Καθώς οι αλγόριθμοι AI συνεχίζουν να εξελίσσονται και να βελτιώνουν τη δημιουργία περιεχομένου, η διατήρηση της ασφάλειας της επωνυμίας θα απαιτήσει συνεχή δέσμευση για καινοτομία και επαγρύπνηση, με στόχο την παροχή ενός ασφαλούς και αξιόπιστου περιβάλλοντος τόσο για τα εμπορικά σήματα όσο και για το κοινό. Ωστόσο υπάρχουν και τα ΜΜΕ. Που τουλάχιστον στο εξωτερικό είναι πολύ ευαισθητοποιημένα σε σχέση με την ασφάλεια των brand τους. Πρόσφατα η Microsoft κατηγορήθηκε ότι έβλαψε τη φήμη του βρετανικού Guardian με δημοσκόπηση που δημιουργήθηκε από AI.
Η Guardian κατηγόρησε τη Microsoft ότι βλάπτει τη δημοσιογραφική της φήμη δημοσιεύοντας μια δημοσκόπηση που δημιουργήθηκε από AI κάνοντας εικασίες σχετικά με την αιτία θανάτου μιας γυναίκας δίπλα σε ένα άρθρο του εκδότη ειδήσεων. Τι έγινε στην πραγματικότητα;
Η υπηρεσία συγκέντρωσης ειδήσεων της Microsoft δημοσίευσε την αυτοματοποιημένη δημοσκόπηση δίπλα σε ένα άρθρο του Guardian σχετικά με το θάνατο της Lilie James, μιας 21χρονης προπονήτριας υδατοσφαίρισης που βρέθηκε νεκρή με σοβαρά τραύματα στο κεφάλι σε σχολείο στο Σίδνεϊ.
Η δημοσκόπηση, που δημιουργήθηκε από ένα πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης, ρώτησε: «Ποιος νομίζετε ότι είναι ο λόγος πίσω από το θάνατο της γυναίκας;». Στη συνέχεια, οι αναγνώστες κλήθηκαν να επιλέξουν από τρεις επιλογές: δολοφονία, δυστύχημα ή αυτοκτονία.
Οι αναγνώστες αντέδρασαν οργισμένα στη δημοσκόπηση, η οποία στη συνέχεια καταργήθηκε - αν και εξαιρετικά επικριτικά σχόλια αναγνωστών σχετικά με τη διαγραμμένη έρευνα ήταν ακόμα online από το πρωί της περασμένης Τρίτης.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του Guardian Media Group, Anna Bateson, εξέφρασε τις ανησυχίες της σχετικά με τη δημοσκόπηση που δημιουργήθηκε από την τεχνητή νοημοσύνη σε επιστολή προς τον πρόεδρο της Microsoft, Brad Smith.
Είπε ότι το περιστατικό ήταν δυνητικά οδυνηρό για την οικογένεια της James και είχε προκαλέσει «σημαντική ζημιά στη φήμη» του οργανισμού, καθώς και τη φήμη των δημοσιογράφων που έγραψαν την ιστορία.
